וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בכירים נגד מינוי סילבן שלום לשר האוצר

נתן ליפסון

16.2.2003 / 14:20

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות נשואה זנקס שלמה מעוז: "הייתי משלם לפרנקל כל מחיר כדי שיסכים להיות שר אוצר"; חזי גוטמן: "עדיפה מנהיגות מקצועית בגיבוי רה"מ על פני שר פוליטי"

"אסור שסילבן שלום יתמנה למשרת שר האוצר בממשלה החדשה. כל אדם אחר במקומו יביא להתאוששות מיידית של השוק. לא משנה מי יחליף אותו - עצם ההחלפה תביא לשינוי בשוק. החלפה תביא להארכת האופק ושינוי המגמה", כך אומר ל-TheMarker הכלכלן הראשי של בית ההשקעות נשואה זנקס שלמה מעוז.

מעוז סבור שפרופ' יעקב פרנקל, הנפגש בדקות אלה עם ראש הממשלה אריאל שרון, מתאים לתפקיד: "היחס והכבוד אליו בכל העולם גדולים מאוד. הייתי משלם לו כל מחיר כדי שיסכים להיות שר אוצר".

כלכלן בכיר אחר, הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי הראשון חזי גוטמן, נמנע מלהביע דעה מפורשת על מינויו של שלום לתפקיד אך אמר: "עדיפה מנהיגות כלכלית מקצועית בגיבוי חזק של ראש הממשלה על פני שר אוצר פוליטי. אני לא יודע איזה סיכוי יש לשר אוצר שאינו כלכלן ואינו מגובה על ידי ראש הממשלה להצליח".

גם הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, הדגיש את חשיבות הגיבוי שייתן ראש הממשלה לשר האוצר שייבחר: "מבחינת הצורך לעשות שינויים בתקציב, אנחנו במצב שלא היה קודם לכן - האינדיקציות לכך שהממשלה צריכה לעשות משהו מגיעות מכל כיוון אפשרי.

"אם נושא הערבויות יהפוך יותר מעשי, יהיה רכיב של התניה בצעדי מדיניות - אולי התניה שתופעל מדיניות כלכלית שמצליחה לטפל באופן יעיל בבעיות הפיסקליות.

"כל זה אומר שמבחינה של הממשלה הוא שאם השר שייבחר לא יעשה את מה שנדרש, המחיר עלול להיות משמעותי מאוד. הוא צריך גיבוי של 100% ולא 99% מצד ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully