וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי קריפטו: ההיסטוריה של הספורט היהודי הופכת ל-NFTs

17.4.2022 / 12:28

בימים אלו נחתם הסכם שיתוף פעולה בין "מכבי תנועה עולמית", המקימה את מוזיאון הספורט היהודי העולמי, לבין חברת סייטיר (Sighteer) להפיכת המוצגים ההיסטוריים במוזיאון הספורט היהודי העולמי למזכרות ספורט דיגיטליות (NFTs)

הבדיחה הוותיקה של וודי אלן אמנם גרסה שהספר הדקיק ביותר בעולם הוא "ספורטאים יהודים גדולים", אבל דווקא בימים אלו זוכים הספורט היהודי והישראלי למקום של כבוד, בדמות הסכם בין "מכבי תנועה עולמית" לחברת סייטיר (Sighteer), שמטרתו להפוך את האוצרות ההסטוריים של מיצגי הספורט במוזיאון הספורט היהודי העולמי למזכרות ספורט דיגיטליות (NFTs). המיזם החדשני נועד לחבר את הקהלים היהודיים הצעירים ברחבי העולם לסיפור ההיסטורי של הספורט היהודי.

במסגרת ההסכם, המיצגים ההיסטוריים המתארים את עלייתו של הספורט היהודי העולמי, אשר יוצגו במוזיאון ייחודי שייפתח בחודשים הקרובים בכפר המכביה בר"ג, יהפכו גם למזכרות ספורט דיגיטליות (NFTs), כחלק מפרויקט מקס.

כרזה לפרסום המכביה הראשונה. יחצ,
מזכרות ספורט דיגיטליות/יחצ

אוסף ה-NFTs מיוצר על ידי חברת "סייטיר", על בסיס האוספים הייחודים של מכבי, בשילוב של סימבולים אומנותיים, אשר יחד ינגישו את סיפור הספורט היהודי לעולם המטאוורס.

בליבו של פרוייקט מקס נמצאת פלטפורמת בינה מלאכותית ייחודית של חברת "סייטיר", המאפשרת בניית נוכחות באינטרנט ובמטאוורס לסיפור ההיסטורי של הספורט היהודי בעולם, כפי שישתקף באוסף ה-NFTs. על ידי שימוש בפלטפורמת ה-AI , חברת "סייטיר" תגיע לקהלים גדולים ורלוונטים עם סיפור הספורט היהודי, תוך העלאת מודעות לאוסף המיצגים הדיגיטלים, ה-NFTs, עצמם.

"פרויקט מקס" מציע מספר מוגבל של מזכרות דיגיטליות ברישיון רשמי (NFTs) שנוצרו מהמוזיאון והארכיון של מכבי תנועה עולמית. כמארגני משחקי המכביה, אירוע הספורט ה-3 בגודלו בעולם, פריטי המזכרות של מכבי הם אוצר לאומי של העם היהודי והוצגו בתערוכות ומוזיאונים ברחבי העולם. הפריטים יוצעו למכירה בסדרות מוגבלות של אחד עשר עותקים לכל מוצג - אחד במסגרת זהב שלושה בכסף ואחד בארד.

צוות ההתעמלות של בר כוכבא בברלין. יחצ,
"צוות ההתעמלות של בר כוכבא" בברלין/יחצ

פרויקט מקס מקדם ערכים של שוויון בספורט תוך התמקדות בראש ובראשונה בסיפורו המרגש של הספורט היהודי כאחד מעמודי התווך המרכזים של התנועה הציונית. הסיפור הזה של נחישות, התמדה, הישרדות, קרבות, ניצחונות והפסדים הוא סיפור שפרויקט מקס יחלוק עם קהלים רחבים וצעירים יותר בעולם. בנוסף, הוא מחבר את העולם היהודי עם סיפור הספורט היהודי מתחילתו ועד למשחקי המכביה המתקיימים מדי 4 שנים בישראל עם אלפי ספורטאים מרחבי העולם. בהיבט הקהילתי, פרויקט מקס מפגיש חובבי ספורט יהודים מכל העולם ומכל הדורות.

אמיר גיסין , משנה למנכ"ל "מכבי תנועה עולמית": "מטרת 'פרויקט מקס' היא להציג את סיפור הספורט היהודי לקהלים יהודים בכל רחבי העולם למתענייני NFTs ולדורות הצעירים ולבנות מודעות ונוכחות באינטרנט ובמטאוורס לפעילות הענפה של הספורט היהודי. פרויקט מקס יחלוק את סיפור הספורט היהודי עם קהלים יהודיים עולמיים סביב הערכים המשותפים של העולם היהודי והספורט היהודי כמו שלא התאפשר מעולם".

"אין כמו ספורט ביכולת לחבר ולבנות גשרים בין אנשים", מציין ערן רשף מייסד ומנכ"ל Sighteer . "על ידי שימוש בפלטפורמת הבינה המלאכותית של החברה אנו מביאים את הסיפור של מכבי והספורט היהודי לקהלים גדולים יותר ממה שדמיינו אי פעם, ויוצרים קהילת Web3.0 משגשגת ועכשווית סביב הספורט היהודי, קהילה שמקדמת שוויון ונלחמת באנטישמיות בעת ובעונה אחת".

למידע נוסף על פרויקט מקס

  • עוד באותו נושא:
  • NFT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully