וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויטרס צפויה לרשום הפסד שנתי ראשון מאז 1984

דפנה מאור

16.2.2003 / 15:17

ספקית המידע הפיננסי נפגעה מנפילת שוקי ההון ופיטורי ענק של בנקאים שהשתמשו במסופים שלה

רויטרס, ספקית שירותי המידע הפיננסי, צפויה לחשוף השבוע את ההפסד השנתי הראשון שלה מאז 1984. לפי הערכות תרשום החברה הפסד נקי של 544 מיליון דולר ב-2002.

ההפסד הצפוי יהיה הראשון מאז הונפקה החברה הבריטית ב-1984. רויטרס נפגעה מהנפילה הקשה בשוקי ההון, בחברות הפיננסים ובעסקי הבנקאות ברחבי העולם - לקוחות גדולים שלה. פיטוריהם של עשרות אלפי בנקאים וברוקרים שהשתמשו בשירותי המסופים של רויטרס היוו פגיעה קשה במיוחד. מהלך פיתוח של תחום האינטרנט בהשקעה גדולה שהחל בשנת 2000 לא הניב את הצמיחה המיוחלת.

תחרות קשה מול בלומברג האמריקאית וספקית המידע הפיננסי הקנדית תומסון פייננשל פגעו אף הם בעסקיה של רויטרס. תחום המסחר האלקטרוני, בו פועלת חטיבת אינסטינט שרויטרס הנפיקה לפני כשנתיים, נפגע בשל קריסת שוקי המניות ובריחת המשקיעים.

טום גלוסר, מנכ"ל של רויטרס, צפוי להכריז על צעדי התייעלות שיכללו פיטורים של אלפי עובדים בנוסף לפיטורים שהחברה כבר ביצעה. רויטרס עשויה אף להפסיק את פעילותה בתחומים הפחות מרכזיים, ולהתמקד בתחומים בהם יש לה יתרון וניסיון - שירות ידיעות ומידע פיננסי על מניות, אג"ח ומט"ח. בניכוי הוצאות חד פעמיות צפויה רויטרס לרשום רווח לפני מס של 80-112 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully