וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה והראל חוברות לפתאל - ירכשו בתי מלון באירופה

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 8:16

על פי התחזיות, ענף התיירות צפוי להתאוששות מלאה ב-2024, אך עד אז יהיו גורמים בענף שלא יצליחו להחזיק מעמד. המצב המיוחד הזה מספק הזדמנויות טובות להשקעה, כמו זו של ענקיות הביטוח וחברת המלונאות. גם לאומי פרטנרס תשקיע בשותפות שתרכוש בתי מלון באירופה

בדרך לבאנדל של חופשה במלון וביטוח? חברות הביטוח מנורה והראל התחייבו להשקיע 100 מיליון אירו כל אחת בשותפות לרכישת והקמת בתי מלון באירופה, אותה יקימו יחד עם רשת המלונות פתאל, שתשקיע סכום זהה.

לצידם תשקיע גם לאומי פרטנרס סכום של 15 מיליון אירו, וסך סכום התחייבויות ההשקעה שיועמדו לטובת השותפות עומד על 315 מיליון אירו. פתאל דיווחה אתמול (א'), כי הסכום יהווה את ההון העצמי לרכישת בתי מלון בהיקף כולל של עד כ-1 מיליארד אירו, שינוהלו על ידה.

ענף התיירות החל להתאושש בסוף שנת 2021, וצופה התאוששות מלאה סביב שנת 2024. עם זאת, לא כל הפועלים בענף יצליחו להתאושש, והשחקנים הגדולים הבינלאומיים מנסים לנצל זאת לטובת איתור הזדמנויות רכישה להגדלת פעילותם. לטובת כך חלקם פועלים לגיוסי כספי לטובת מימוש ההזדמנויות שיצופו.

דוד פתאל. Creative Commons
דוד פתאל, צירף שותפות חזקות להשקעה בבתי מלון באירופה/Creative Commons

יש לציין, כי גם תוצאותיה הכספיות של פתאל עצמה עדיין לא מעידות על התאוששות מלאה ממכת הקורונה שקיבלה החברה בתחילת 2020.

הכנסותיה לשנת 2021 היו נמוכות בכ-43% מסך מכירותיה בשנת 2019 - שנת השיא שחוותה ישראל בתחום התיירות, וגם הרווח התפעולי שהניבה לשנת הכספים האחרונה היה נמוך בכ-34.5% מתקופת השיא.

מחיר מניית החברה, עם זאת, זינק בכ-531% מאז השפל אליו הגיעה באמצע מרץ 2020, וכיום החברה נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי כ-7.5 מיליארד שקל, לעומת כ-1.1 מיליארד שקל באמצע מרץ 2020. יש המוצאים בזינוק החד במחיר המניה עדות לאמון המשקיעים בחברה, ובהתאוששותה.

השקעת המוסדיים שצוינו לעיל, עם זאת, אינה מעידה דווקא על אמונם במניית החברה, ויש המכוונים אותה לצורך שלהם בהשקעות הכספים שתחת ניהולם בכלל, ובכיוון הנכסים המניבים בפרט, שלראייתם ייטיבו עם עמיתיהם.

מזה תקופה שחברות הביטוח ובתי ההשקעות נוטים להגדיל את אחוז החלק הלא סחיר בתיק ההשקעות שלהם, העמיד יותר מהנכסים הסחירים ל'ברבורים השחורים', המכים בשנתיים האחרונות בשווקי ההון (קורונה, מלחמת רוסיה אוקראינה) ומטלטלים את גרפי המניות בבורסות.

בנוסף, רפורמת האג"ח המיועדות של המדינה, שתפסיק את הנפקת איגרות החוב המיועדות בשיעור של 30% מכספי קרנות הפנסיה לטובת השקעה בשוק ההון, מכניסה כסף נוסף למעגל ההשקעות להן יידרשו חברות הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully