וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיוביים לקורונה, שליליים לישראל: תיירים מבודדים בתנאי מעצר

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 13:20

מדינת ישראל אולי שואפת מערבה, אך מתנהגת לתיירים שנמצאו חיוביים לקורונה כאילו הייתה סין: אין אפשרות לבידוד במלון, האינטראקציה היא מול פיקוד העורף, מחירי האמבולנסים מופקעים וההזנחה מגיעה עד כדי רעב. תיירים שבאו לישראל בשמחה מצהירים: לא נשוב לכאן לעולם

א', תיירת מבוגרת מארה"ב, שנפשה במצרים, החליטה לבלות כמה ימים מרגשים בישראל במסגרת קבוצה מאורגנת - וציפתה לחוויית חיים בארץ הקודש.

אז החדשות הטובות הן שחוויה בלתי נשכחת היא עברה כאן, רק שבמקום זיכרונות טובים ותמונות לנכדים, היא קיבלה טיפול משפיל וחוותה מצוקת רעב, אחרי שבבדיקת ה-PCR שעשתה ביום השני לשהותה בארץ נמצאה חיובית לקורונה. א' מספרת למי שמוכן לשמוע שלא תחזור יותר לישראל לעולם.

את תוצאות הבדיקה היא קיבלה במלון שלה, ומפה העניינים התחילו להתדרדר. א' הוכנסה לאמבולנס, עליו חויבה במאות שקלים מכיסה והוסעה הישר למלונית הקורונה של ממשלת ישראל במלון דן בירושלים. מהרגע בו קיבלה את המפתח לחדר, נותק הקשר בינה לבין העולם החיצון.

"המקום הזה הוא כמו כלא", כתבה למארגנת הקבוצה שלה. "אני לא יכולה להשיג אף אחד בקבלה, אף אחד לא עונה שם. זה בלתי מתקבל על הדעת. אני מרגישה כאילו זרקו ושכחו אותנו פה". בהמשך כתבה קריאות הצילו נוסח, "אנחנו לא מצליחים להשיג פה אף אחד", "לא נותנים לנו לעשות את הבדיקות", "מישהו יודע מה קורה?".

בגלל שמדובר בפסח, והמלון כשר, נאסר על האורחים להזמין אוכל מבחוץ או לקבל מזון ממארגני הקבוצות, כך שהיו צריכים להסתפק בשלוש ארוחות קרות צבאיות, בלי חלב, רק עם קפה, תה ומים חמים. מכיוון שהמוצרים מגיעים למלון מחברה חיצונית, החולים היו צריכים להתקיים חצי יממה מחבילת מצות, עד שהמשלוח הגיע ואם היו רעבים, לא היה עם מי לדבר, כי בקבלה לא היה מענה.

ירושלים בשקיעה. John Theodor, ShutterStock
חלמו לראות את ירושלים, קיבלו "מלונית" בתנאי מעצר/ShutterStock, John Theodor

שלם 7,700 דולר וטוס מפה

מנתח מוח מפורטוריקו, שהצליח לשרוד את "תקופת השבי" בבידוד הישראלי, חיכה לתוצאת הבדיקה שאמורה הייתה לשחרר אותו ולשלח אותו לחופשי, כלומר לטיסה הביתה. הוא חיכה וחיכה, אבל מכתב השחרור בושש להגיע.

"היינו צריכים לקנות כרטיסים חדשים הביתה ומכיוון שהמחירים בשמיים, נאלצנו לשלם 7,700 דולר", כתב למארגן הקבוצה שלו. "אנחנו מחכים למכתב וחוששים שנחמיץ את הטיסה". ואכן הטיסה הוחמצה, כיוון שהייתה אמורה להמריא בשבת ולא היה בנמצא הרופא שיחתום על מכתב השחרור.

"חיכינו לתיירים מחו"ל שיגיעו לכאן ומדינת ישראל מטפלת בהם באופן מחפיר", אומר יוסי פתאל מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת. "זה מתחיל עם הנחיתה בנתב"ג. התיירים מחכים יממה במלון, כי החברה שזכתה במכרז הבדיקות לא מאפשרת לקבל בדיקות מהירות של ארבע שעות בתשלום נוסף.

יוצא שאדם שמגיע לכאן לחמישה ימים, צריך לבלות יום שלם בהמתנה לתוצאות הבדיקה במלון. בהנחיה שקיבלנו, אנחנו צריכים להעביר את המאומתים באמבולנס למלונית. מכיוון שאין פיקוח, המחירים בשמיים".

מוניות בתל אביב. ShutterStock
מוניות בתל אביב (אילוסטרציה). חשבתם שיש נהגי מוניות שמתחמנים תיירים? חכו שתשמעו כמה גובים מהם עבור נסיעת חובה באמבולנס/ShutterStock

מי צריך נהגי מוניות כשיש אמבולנסים?

כשמתפרסמים בתקשורת דיווחים על נהגי מוניות ש"עקצו" תיירים במחירים מופקעים, כולנו מצקצקים בלשון ונגעלים מהישראלי המכוער, אבל אפילו אותם נהגי מוניות הם צדיקים לעומת מה שנעשה בשירותי האמבולנסים הפרטיים, כי המחירים שמשלמים התיירים על אמבולנס פרטי, שנחשב זול בהרבה מזה של מד"א, שערורייתיים: כשמלונית היתה במלון דן פנורמה בתל אביב, נסיעה בתוך העיר עלתה 450 שקל.

נסיעה בתוך ירושלים מטפסת ל- 750 שקל, כי האמבולנסים מגיעים מת"א. אמבולנס מת"א למלונית בירושלים יעלה 1,700 שקל ומקריית שמונה לירושלים שילם תייר גם 8,000 שקלים.

פתאל: "אני לא מצליח להבין למה לא מאשרים למאומתים להישאר במלון שהזמינו ולעשות את הבידוד שם. החוק קובע שהם חייבים להיכנס לבידוד במלונית תחת פיקוח של חיילים. זאת תקלה שהממשק של התיירים הוא עם חיילי פיקוד העורף. אם מישהו מתחיל להתווכח, הוא נתקל בלובש מדים שמאיים עליו בקנסות, כאילו הם בשבי. זה נמשך כשמגיעים למלונית בירושלים, שעובדיה הוכשרו, כנראה, בדוקטורינות של מחנות הכפייה בסין. היחס לא טוב, האוכל במשורה ולנו אסור לעזור ולהכניס לשם מזון.

"מצעד האיוולת הזה מתקיים על פי החלטה של המדינה להכניס את המאומתים למלונות בפיקוחה. והאבסורד הגדול הוא, שהשהות במלוניות אמורה להיות על חשבון התיירים, רק המדינה לא יודעת לגבות מהם את הכסף, ככה שכולנו משלמים על הבידוד העלוב הזה".

חדר שינה. ShutterStock
יש גם שוק שחור של "דירות מסתור": לא נדווח עליך למשרד הבריאות, אבל לפחות תוכל להתבודד בלי שמירה של פיקוד העורף/ShutterStock

ואיך אפשר בלי ישראבלוף?

מתברר שיש גם אופציה אחרת, שעוקפת את החוק ואת חובת הדיווח למשרד הבריאות. "אם תייר נדבק תוך כדי השהות בארץ", אומר איש תיירות מנוסה, "אנחנו לא מדווחים עליו ומתקשרים עצמאית עם חברה שנותנת לו אפשרות להיות בדירת נופש ודואגת לטיפול רפואי צמוד ולמכתב שחרור כשהבדיקה שלילית.

במלוניות התיירים לא מקבלים תרופות אם הן נגמרות להם, כי אין מי שיקנה אותן עבורם, ובדירות הנופש דואגים לכל מחסורם".

רשויות הבריאות יודעות שזה קורה?
"אני מניח שכן. הן מעלימות עין".

תגובת פיקוד העורף

מפיקוד העורף נמסר בתגובה: פיקוד העורף אחראי על החולים השוהים במלונית הבידוד ודואג לספק את כלל צרכיהם. יובהר כי מדיניות הבידודים נקבעת בהתאם להנחיית משרד הבריאות.

קונקרטית לטענות העולות מהכתבה:

מפקדת אלון פועלת לשיפור זמינות המענה הרפואי במלון לרבות קיצור זמני ההמתנה לשחרור מהבידוד,
כמו כן בוצעה בדיקה עם מנכ"ל המלון אשר הונחה לפעול מיידית לשיפור איכות המענה הכולל למבודדים.
בנוגע לנושא הזמינות, ככלל קיים חמ"ל ייעודי הזמין לחולים 24/7 הן טלפונית והן בהודעות, יחד עם זאת תתוגבר נוכחות נציגי הפיקוד במלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully