וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדסאי +: הפלוס שלכם בכניסה לעבודה

בשיתוף מכללת אורט

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 8:03

ברשת מכללות אורט פיתחו תכנית ייחודית להנדסאים בשיתוף חברת beta הבנויה מסדנאות המכשירות את הסטודנטים לאתגרי שוק העבודה. אייל, סטודנט במכללת אורט קריית ביאליק במסלול מכונות: "קיבלתי המון כלים שסייעו לי לזהות את החוזקות שלי, למדתי איך לשווק את עצמי לעצמי"

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי עצום בשוק התעסוקה, בעוד שבעבר, החלקים החשובים ביותר בקורות החיים היו אלה של הניסיון התעסוקתי או ההשכלה, הרי שבשנים האחרונות הדבר החשוב ביותר עבור מעסיקים הפך להיות הכלים והמיומנויות. שוק העבודה משתנה, ומשבר הקורונה האיץ את השינוי.

מונחים כמו מיומנויות, גמישות, למידה לאורך החיים וכישורים דיגיטליים מככבים בדו"חות של ארגוני הכלכלה הבינלאומיים. גם בדו"ח של הפורום הכלכלי העולמי לשנת 2021 הדגישו כי עם השינויים בשוק העבודה, שהביאה איתה הקורונה, מעסיקים מדגישים יותר ויותר את חשיבות המיומנויות כמו חשיבה ביקורתית וניתוח, פתרון בעיות, ניהול עצמי, למידה פעילה, חוסן, עמידה בלחצים וגמישות.

מכללת אורט. יח"צ,
הרמלין נתניה/יח"צ

רשת מכללות אורט - מכשירה את בוגריה לקראת אתגרי שוק העבודה של המאה ה-21

רשת מכללות אורט זיהתה כבר לפני מספר שנים את הצורך לספק לבוגריה יתרון יחסי להשתלבות מיטבית בשוק התעסוקה על ידי הקניית כלים ומיומנויות הנדרשים על ידי המעסיקים ופיתחה ביחד עם חברת beta את תכנית הנדסאי+.

התכנית בנויה מסדנאות המשולבות בתכנית הלימודים המכשירות את הסטודנטים בשיטות ייחודיות המדמות תהליכים בעולם העיסקי. את הסדנאות מנחים מרצים של חברתbeta שעובדים ומחוברים לעולם העסקי בכלל ולעולם ההייטק בפרט.

הסדנאות מגוונות ובנויות בצורה תהליכית, החל מסדנת עבודה בצוות, דרך סדנת פתרון בעיות והיכולת להמציא, תקשורת אפקטיבית, בניית מסר והצגתו ועוד.

בסדנת פתרון בעיות והיכולת להמציא, נחשפים הסטודנטים של רשת מכללות אורט לכלים לפיתוח רעיונות חדשניים ומקבלים כלים יזמיים. הרעיון הוא לגרום לכל סטודנט למצוא ולחזק את הצד היצירתי שלו ולנווט את היכולת הזאת לבניית פתרונות וגישות חדשות.

"אני מגיע ממקום של בעל עסק ומחובר לשוק העיסקי", אומר מאיר אטיאס, אחד ממנחי הסדנאות של חברתbeta ובעל חברתLead The Way המספקת סדנאות למנהלים בכירים, "אני מסביר לסטודנטים שלהמציא זה לא רק סלוגן, העסק שלי לא היה מתפתח אם לא הייתי ממציא דברים חדשים ומעניינים. אני מלמד אותם שיטות להמצאת מוצרים ושירותים חדשים, למשל על ידי מודל "הוספה או החסרה" ממוצר כדי להמציא אחד חדש. אני מחבר אותם לתחום הלימודים שלהם וכך סטודנט שלומד הנדסאי חשמל ימציא מוצרים חדשים בתחום שלו". עוד מוסיף מאיר, "באחת הקבוצות של סטודנטים להנדסאי אדריכלות הם המציאו כסאות גמישים למטוסים שיוכלו להיות נוחים יותרולהעניק יותר פרטיות בטיסות".

לפרטים והרשמה>>

ההסמכה שתיתן לכם את היתרון בשוק התעסוקה

"לכישורים יש את החשיבות הגדולה ביותר", ציינה ג'אנל גייל, סגנית נשיא בפייסבוק למשאבי אנוש, בראיון ל-CNBC ואף הציעה לאנשים המעוניינים לעבוד בחברות כמו פייסבוק להתמקד בכישורים שהם יכולים להציע".

בעקבות המשובים המצוינים שהתקבלו מהסטודנטים על התכנים בסדנאות, הורחבה פעילות תכנית הנדסאי + לתכנית הסמכה.

תכנית ההסמכה היא תהליכית וכוללת 4 סדנאות בנושאי ליבה מתחום מיומנויות המאה ה-21, ההסמכות הייחודיות נותנת יתרון לבוגרי מכללות אורט בכניסה לשוק העבודה.

"למדתי איך לשווק את עצמי לעצמי"

אייל ברוך, סטודנט שנה ג' במכללת אורט קריית ביאליק במסלול הנדסאי מכונות, עובד בחברת -KLA המייצרת מתקני מדידה מדויקים לתעשיית השבבים מספר, "אם אני יכול להגיד במשפט אחד מה הסדנאות של הנדסאי + נתנו לי זה, שלמדתי איך לשווק את עצמי לעצמי. בסדנאות הראשונות קיבלתי המון כלים שסייעו לי לזהות את החוזקות שלי, ללמוד להציג את עצמי ולמכור את הרעיונות שלי. בשלבים המתקדמים יותר למדתי איך לפתור בעיות מורכבות בארגון. זה נותן לי ערך מוסף גדול מאוד ועוזר לי בעבודה ברמה היום יומית. אני יודע לזהות איפה נמצאת הבעיה, איך לגשת אליה, איך להציג את הדברים למנהלים שלי. אני מרגיש שהגדלתי את ארגז הכלים שלי באופן משמעותי ומבחינתי השמים הם הגבול. אני ממליץ לכל אדם לעבור את הסדנאות האלה. זה בונה אותך ונותן לך כלים אמיתיים להתמודדות בעבודה, אבל לא רק".

כישורים דיגיטליים ככרטיס כניסה לשוק התעסוקה במאה ה-21

"מספר חברות גדולות, ביניהן אמזון, IBM ,Nationwide ,PwC ואחרות, התחייבו לממן בהיקף של מיליוני דולרים תכניות לשיפור המיומנויות הדיגיטליות של עובדיהן. הן פותרות את בעיות המחסור בטאלנטים על-ידי שדרוג מיומנויות בתוך החברות עצמן, וכך יוצרות כוח עבודה יותר גמיש ומיומן".

חלק מהסדנאות של הנדסאי + מוקדשות לפיתוח היכולות הדיגיטליות ומעניקות יידע וניסיון בשימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים.

כחלק מהסדנה "כלים דיגיטליים לפרודוקטיביות" למשל, מתנסים הסטודנטים בכלים דיגיטליים המסייעים בניהול משימות ושיתוף מידע. בסדנאות נוספות הם לומדים איך לשפר את תהליכי הניהול העצמי לצד עבודה בצוות ובארגון תוך קבלת כלים יעזרו להם לתקשר טוב יותר עם העובדים האחרים בארגון - כישורים שהפכו לחשובים אף יותר עם המעבר לתעסוקה היברידית.

מעבר לכך, הם לומדים ומתנסים בבניית פרופיל לינקדאין, איך להכין את עצמם לראיונות עבודה ועל כלים עדכניים לחיפוש עבודה בעולם החדש.

seperator

רשת מכללות אורט שפועלת משנת 1961 מונה כיום עשרות מכללות טכנולוגיות בפריסה ארצית, עם למעלה מ-10,000 סטודנטים במסלולי לימוד לתואר הנדסאי של מה"ט, מסלולי העתודה הטכנולוגית של צה"ל ומסלולי הכשרות ללימודי תעודה. מדובר במכשירה הגדולה ביותר של הנדסאים עבור היחידות הטכנולוגיות של צה"ל, עם עשרות אלפי בוגרים שהוסמכו לתואר הנדסאי, טכנאי והכשרות מקצועיות. רשת מכללות אורט היא הרשת המובילה ללימודי הנדסאים, הפועלת להכשרת דור העתיד הטכנולוגי של התעשיות המובילות בישראל. הלימודים במכללות אורט מהווים את כרטיס הכניסה להשתלבות בתפקידים נחשקים בחברות מובילות במשק בכלל ובחברות ההייטק בפרט

לפרטים והרשמה>>

בשיתוף מכללת אורט
  • עוד באותו נושא:
  • אורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully