וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום לא חייבים פסיכומטרי בשביל תואר אקדמי נחשק

בשיתוף מכון פוירשטיין

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 14:43

התוכנית היוקרתית שמציע מכון פוירשטיין לצעירים מהפריפריה החברתית גיאוגרפית היא לא פחות מפריצת דרך לרבים מהם לאקדמיה. מה שעד עכשיו היה נראה כמעט בלתי אפשרי עבורם, הופך לפשוט ונגיש מאי פעם

כבר שנים רבות שהדרך לאקדמיה עוברת דרך הבחינה הפסיכומטרית, שבודקת את רמת הכשירות של צעירים ללימודים באקדמיה. אך לצעירים רבים היא מהווה חסם ומונעת מהם להגשים את עצמם ולממש את הפוטנציאל הטמון בהם.

צעירים רבים המגיעים מבית בו לא היה רקע אקדמאי או יכולות כלכליות שאפשרו להם להשתתף בחוגי פנאי והעשרה, מגיעים לשלב בו הם רוצים לפרוץ דרך ולממש את יכולות הלמידה והחשיבה שלהם אך נתקלים בקושי כאשר הם מבינים כי הדרך היחידה למסלול האקדמי הנחשק היא רק דרך מעבר הבחינה הפסיכומטרית.

סטודנטים במכון פוירשטיין. יח"צ,
מטרתה של התוכנית: להפוך את המסלולים הנחשקים ביותר באקדמיה לנגישים ובני השגה/יח"צ

את הבעייתיות בכך הבין הרב ד"ר פוירשטיין כבר לפני מספר שנים ולא פעם אמר בוועדות החינוך בנחרצות כי דרוש פתרון חלופי שיידע לזהות את הפוטנציאל האנושי ואת יכולות הלמידה הטמונים בהם.

המטרה עמדה לנגד עיניו לאורך השנים, הוא שקד עליה רבות וכעת הוא מציע את "תוכנית האקדמיה" של מכון פוירשטיין, כאשר כל מטרתה היא להפוך את המסלולים הנחשקים ביותר באקדמיה לנגישים ובני השגה גם לאלו שסטטיסטית, הסיכויים שלהם לעבור את הבחינה הפסיכומטרית נמוכים יותר משאר האוכלוסייה.

סטודנטים במכון פוירשטיין. יח"צ,
"על סמך תוצאות האבחון נוכל לגלות האם יכולות הלמידה מתאימות לתחום ולמוסד האקדמי שבו הוא או היא בחרו ללמוד"/יח"צ

מדובר באבחון קצר אך מעמיק היודע לזהות יכולות ומיומנויות חשיבה ולמידה, ואף להתאים עבור המועמדים את המסלול האקדמי המתאים ביותר עבורם על פי תוצאות האבחון.

"האבחון שלנו הוא אבחון ממיין. לא כל מאובחן מתקבל לכל תחום. על סמך תוצאות האבחון נוכל לגלות האם פוטנציאל הלמידה מתאימות לתחום ולמוסד האקדמי שבו הוא או היא בחרו ללמוד. לפעמים נגלה שמתאים למאובחן דווקא מקצוע אחר שהוא לא בהכרח חשב עליו. הכול לפי תוצאות האבחון הדינמי", מסביר הרב פוירשטיין.

סטודנטים במכון פוירשטיין. יח"צ,
מדובר בפרויקט דגל משותף בין מכון פויירשטיין לקרן "אדמונד דה רוטשילד" הפועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית/יח"צ

התוכנית פועלת בשיתוף האוניברסיטאות המובילות ובשותפות עם קרן "אדמונד דה רוטשילד" במטרה להפוך את התוכנית למיזם לאומי. ולקדם בשנים הקרובות אלפי צעירים וצעירות מהפריפריה שרוצים להשתלב בתפקידי מפתח בפיתוח הכלכלי והחברתי של המדינה.

"גדלתי בבית של מהפכן פורץ דרך. הראשון והיחיד לעת עתה שבנה תיאוריה מקיפה ונחקרת מאד המושתתת על כך שהתכונה המהותית ביותר של האדם היא היותו בעל פוטנציאל אנושי, ישות משתנה מעבר לחסמים הרבים שבפניה", אומר הרב ד"ר פוירשטיין.

בכל אחד קיים פוטנציאל.

ואם יש גם רצון, אין סיבה שיהיה מה שיחסום את הדרך.

ההרשמה לתוכנית נמצאת כעת בעיצומה. להגשת מועמדות>>

בשיתוף מכון פוירשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • לימודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully