וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפון מהבנק: מיהם הבנקים הכי ידידותיים לעסקים הקטנים בישראל?

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 13:10

משרד הכלכלה: מרכנתיל ומזרחי טפחות ממשיכים להיות הבנקים הידידותיים ביותר לעסקים הקטנים והבינוניים. עוד עולה מהמדד כי ישנה ירידה של רוב הבנקים בהיקף ההכנסות מריבית ביחס לאשראי לעומת השנה שעברה

משרד הכלכלה מפרסם את מפרסם את מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים לשנת 2021. לפי המדד, הבנקים מרכנתיל ומזרחי טפחות ממשיכים להיות הבנקים הידידותיים ביותר לעסקים הקטנים והבינוניים.

לפי המדד, בשנה האחרונה ירד שיעור האשראי לעסקים קטנים מסך האשראי העסקי ב 1.8 נקודות אחוז. עוד עולה מהמדד כי ישנה ירידה של כל הבנקים (למעט מזרחי טפחות) בהיקף ההכנסות מריבית ביחס לאשראי לעומת השנה שעברה, בשל השפעות הקרן בערבות מדינה וכי ניתן לראות ירידה באשראי בסיכון כתוצאה, בין היתר, מגידול הפעילות העסקית במשק לאחר משבר הקורונה.

בנוסף, עולה מהנתונים כי ישנה עליה במחיר האשראי ביחס לסיכון ירידה עקבית בנטל התפעולי של שלוש שנים ברציפות.

סניף של מזרחי טפחות. ShutterStock
מזרחי טפחות, ידידותיים לעסקים קטנים ובינוניים/ShutterStock

"לבנקים תפקיד מכריע"

מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים, המתפרסם מאז מאי 2018 על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, נועד לעודד את המודעות והתחרותיות בתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים.

המדד מסתמך על הנתונים הפיננסים המפורסמים על ידי הבנקים, על סקר שביעות רצון של העסקים ועל סקר משוב שערכה הסוכנות בקרב יועצים פיננסיים שמסייעים לעסקים לקבל שירותים שונים מהבנקים. המדד מתייחס לעסקים עם מחזור של עד 50 מיליון שקל.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "בתקופה שבה המשק נמצא שוב בצמיחה גבוהה, לבנקים, כמקורות מימון עיקריים לעסקים קטנים ובינוניים, יש תפקיד מכריע בהעמדת אשראי איכותי והוגן להקמת עסקים, לצמיחתם, לצרכים השוטפים וגם לאלו הזקוקים עדין לאשראי לשם הישרדות. המדד מהווה אינדיקטור לעסקים ותמריץ לבנקים להשתפר במתן השירות והיחס לעסקים קטנים והבינונים"

בנק מרכנתיל. יחצ,
בנק מרכנתיל, גם הוא בצמרת דירוג הידידותיות לעסקים קטנים ובינוניים/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully