וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור עם בשר: בקצביות נערכים לביקושי שיא לקראת יום העצמאות

אילנה שטוטלנד

עודכן לאחרונה: 22.4.2022 / 10:12

עוד לא נרגענו מארוחות החג - ובאופק כבר מנצנצים אורות המנגל של יום העצמאות. ברשתות הבשר נערכים לשיא של ביקושים, שכן למרות שישראל היא אלופת העולם בטבעונות, צריכת הבשר הטרי בשנים האחרונות דווקא נמצאת בעלייה

רגע אחרי שסיימו את ההערכות לפסח - ואצל יצרני וספקי מוצרי הבשר, ההכנות לקראת המנגלים של יום העצמאות כבר בעיצומן, כאשר כולם מנסים לחדש ולשדרג את ההיצע.

"אנחנו יוצאים בשיתוף פעולה עם שפים מוכרים בקולקציית מוצרים במהדורה מוגבלת רק לחג המנגלים. הרעיון הוא לשלב טרנדים עדכניים בעולם הקולינריה ולחבר אותם עם הנתחים המצוינים שלנו", מספר ערן לבני, מנכ"ל רשת קצביות הבוטיק מרינדו.

השפים חענר בן רפאל מימין ורז רהב. פרויקט הבשרים של מרינדו. אנטולי מיכאלו,
השף ענר בן רפאל (מימין) רקח מרינדה למרינדו, השף רז רהב יצר למרינדו שני סוגי המבורגר מיוחדים/אנטולי מיכאלו

-מה כוללת המהדורה המוגבלת?
"השף רז רהב ממסעדת ocd יצר מתכונים להמבורגרים בתיבול מיוחד: המבורגר לגריל והמבורגר פיקנטי (89 שקלים לק"ג). השף עינב אזגורי מקבוצת 'אימפריאל' הוסיף שני קבבים חדשים: טורקי ורומני עם טעמים מאוד עכשוויים (89 שקלים לק"ג).

השף תומר טל מ'ג'ורג' וג'ון' יצר שני סוגים של שיפודים למנגל: שיפודי טלה במרינדת נענע, רימונים ותמר הינדי (139 שקלים לק"ג), ושיפודים משפיץ שייטל (149 שקלים לק"ג). השף ענר בן רפאל ממסעדת אלטער רקח שתי מרינדות לבשר (שום וצ'ילי; למון גראס) וגם ממרח של פלפל צ'ומה (28.90 שקלים לאריזה) - שמתאימים מאוד לכל סוגי הבשרים וכמובן לעל האש".

ערן ליבני מנכ"ל מרינדו. יח"צ,
ערן לבני, מנכ"ל מרינדו/יח"צ

לדברי לבני, המהדורה המוגבלת תושק החל מה-25 באפריל עד אחרי יום העצמאות וגמר המלאי. יש גם משלוחים מהצפון ועד הערבה. "קודם כל, הצרכן הישראלי השתנה מאוד", הוא אומר. "בשנתיים האחרונות רואים זאת מאוד חזק. הצרכן יודע מה הוא רוצה, מבין בקיצוב, מבין גם באיכות ובזנים, וזה מאתגר אותנו כספקים וכיצרנים של מוצרים להיות כמה שיותר טובים.

הצרכן הישראלי גם גילה הרבה נתחים שהיו די רדומים: למשל פיקניה, שייטל, שפיץ שייטל ועוד. ראינו את זה מאוד חזק בקורונה. לאנשים היה הרבה זמן להתעניין בקולינריה".

לבני מוסיף שיש כיום גם הרבה קבוצות ברשתות החברתיות שמתמקדות בבשר. "לנו למשל יש קבוצה בפייסבוק, 'הבשריסטים', שיש בה המון ידע, מתכונים, תחרויות, רעיונות, צילומים של מנות. יש המון שיתוף מידע שקשור בבשר. חשוב לנו להיות כל הזמן מעודכנים".

בשרים של קנקון. יח"צ,
מבחר בשרים של "קנקון" מקילו נקניקיות ב-79 שקל ועד לקילו בקר ואגיו תמורת 399 שקל/יח"צ

ברמת הנקניקייה

"אנחנו רואים שאנשים נחשפים יותר ויותר לדברים המיוחדים, ויש לזה ביקוש", אומר עוזי פתאל, הבעלים של חברת "קנקון" לייצור, יבוא ושיווק של מוצרי בשר, דגים ופירות ים. מוצרי החברה מיוצרים במפעל במודיעין ומשווקים למסעדות, סופרים ומלונות ברחבי הארץ. כמו כן, לקנקון שלוש חנויות רחבות ידיים במודיעין, אשדוד וראשון-לציון.

"אנחנו למשל לא עובדים עם עגלים אלא רק עם עגלות, מפני שאיכות הבשר של העגלה הרבה יותר טוב", אומר פתאל. "אנחנו משווקים גם בשר וואגיו, שזה הפרימיום שבפרימיום, ומכינים ממנו בשרים משלימים כמו המבורגר ונקניקיות. שדרגנו מאוד את רמת הנקניקיה בישראל.

קודם כל, אנחנו טוחנים בשר אמיתי ללא שום תוספים. כמו כן, יש לנו נקניקיות בטעמים שונים: נקנינקיות צ'דר, נקניקיות כמהין, נקניקיה מיוחדת שקוראים לה 'קרניבורים' - שהיא באורך של 50 ס"מ".
-מה אתם מציעים למנגלים הקרובים?

"יש לנו מגוון אדיר למנגל, עם דברים מיוחדים כגון דנבר קאט וואגיו, איירון סטייק וואגיו, חטיפי אסאדו וואגיו, פיקניה וואגיו. יש גם פילה עגלה מזן שרולה. המחירים ינועו החל מ-79 שקלים לק"ג לנקניקיות בטעמים ועד 399 שקלים לק"ג אנטריקוט וואגיו".

אין מה להילחץ מבחינת ההיצע, מבטיח פתאל, "לא יהיה מחסור. יש לנו כל הזמן אספקה בשפע, כי אנחנו מפעל יצרני. אגב, אני מציע גם לנסות שרימפסים על המנגל. אנשים עושים שיפודי שרימפס על המנגל במרינדה, וזו תופעה צומחת".

על פי נתוני החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשנת 2021 עמדה צריכת הבשר לנפש בישראל על 19.6 ק"ג לשנה, גידול של 50% בתוך כ-6 שנים, ביחס לשנת 2015. בשנת 2021, צריכת הבשר לנפש במדינות ה-OECD עמדה על 14.4 ק"ג בשנה, כ-5 ק"ג פחות מהממוצע לנפש בארץ.

לפי נתוני ה-OECD, ישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם, מקום אחד אחרי ברזיל, ענקית תעשיית ייצוא הבקר. במקום הראשון ניצבת ארגנטינה עם צריכת בשר לנפש של 36.9 ק"ג לשנה, ואחריה ארה"ב עם צריכה של 26.1 ק"ג בשר לנפש.

גיא בליס, סמנכ"ל שיווק חינאווי וויין אנד מור. שי בן אפרים,
גיא בליס, סמנכ"ל שיווק חינאווי וויין אנד מור/שי בן אפרים

ביניים: השנה יחגגו יותר

"לקראת יום העצמאות, שבו יש מסורת של מנגלים וברביקיו, רואים כמובן גידול בצריכה. מבחינת כל הקשור לבשר זו חגיגה", אומר גיא בליס, סמנכ"ל השיווק של רשת חינאווי Wine & More. "ביום העצמאות הזה השיח בכל הקשור לקורונה כבר נעלם, חזרנו לשגרה, ואני מניח שהעוצמות יהיו גדולות. אני מצפה אפילו לגידול של כ-50% לעומת יום העצמאות הקודם".

לרשת חינאווי Wine & More ישנם 10 סניפים ברחבי הארץ, כאשר בחמישה מהם - בתל אביב, ראשון לציון, אירפורט סיטי, הוד השרון ונוף הגליל - מופעלות קצביות פרימיום. גם בליס מציין שהביקוש לנתחים המיוחדים עולה בשנים האחרונות, "ובמיוחד בתקופה הזאת כאשר אנשים יותר חוגגם את המנגל".

בין הבשרים שאפשר למצוא בקצביות הרשת: פורטר האוס, טומהוק, טיבון סטייק, אנטריקוט רמת הגולן, סינטה רמת הגולן, צלעות כבש, נתח קצבים, שיפודי כבש, קבב מיוחד, סטייקים על העצם שעברו יישון של 30 יום, ועוד. לקראת יום העצמאות, יהיו גם ערכות מיוחדות. למשל, מארז הכולל חצי ק"ג אנטריקוט, 1 ק"ג קבב מתובל, 450 גרם נקניקיות מרגז חריפות, 1 ק"ג שיפודי פרגית, בתוספת שישיית בירה 250 מ"ל (סן מיגל) - החל מ-299 שקלים.

חינאווי וויין אנד מור מארז יום העצמאות. בר דמרי,
מארז עצמאות של חינאווי WINE AND MORE/בר דמרי

גם לדברי ליאת גילר, סמנכ"ל שיווק זוגלובק, ביום העצמאות השנה צפויה עלייה במכירות של מוצרי על האש. "השנה להערכתנו אנשים יחזרו לחגוג בהרכבים גדולים יותר, בדומה לשנים שלפני הקורונה. אנחנו צופים גידול של מעל 20% בבשר ובנקניקיות מול שנה שעברה", היא אומרת.

-אילו מוצרים מיוחדים צפויים לקראת החג?
"זוגלובק השיקה מחדש לקראת יום העצמאות את הקטגוריה הפופולארית ביותר, נקניקיות פרימיום, שהפכו לטרנד קולינרי. הן מגיעות במגוון טעמים ומתאימות להכנה גם על האש וגם במחבת. בין הנקניקיות: 'קנקרס' (נקניקיה בסגנון גרמני, עשויה מעוף והודו ובעלת מרקם עדין), 'בוקוורסט' (בסגנון גרמני, עשויה משילוב של הודו ובקר ומתובלת כמיטב המסורת הגרמנית), 'הספרדייה' (נקניקייה חריפה בסגנון ספרדי, עשויה מהודו ובקר)".

ליאת גילר סמנכ"לית שיווק זוגלובק. יח"צ,
ליאת גילר, סמנכ"לית שיווק זוגלובק/יח"צ

מחיר סדרת נקניקיות הפרימיום הוא כ-21.90 שקלים לאריזה, כאשר לקראת החג נוספו גם שני טעמים חדשים: "הצרפתיה" (נקניקיית עוף והודו בסגנון צרפתי, בתוספת זרעי חרדל ואגוז מוסקט), ו"קאריוורסט" (נקניקיית עוף והודו בסגנון ברלינאי, בתיבול קארי).

נקניקיות זוגלובק. סטודיו זוגלובק,
נקניקיות מיוחדות של זוגלובק מסדרת הפרמיום/סטודיו זוגלובק

"בשנתיים האחרונות, באדיבות הקורונה, כל השוק של האוןליין קפץ קדימה, וזה השפיע גם על שוק הבשר", אומר חן רזיאל, מנכ"ל חוות הבוקרים.

קבוצת תדמיר השיקה לפני כשמונה חודשים את אתר הסחר "חוות הבוקרים", יצרן בשר ישראלי שאחראי על כל שרשרת הערך, החל מבחירת הזנים לגידול ועד לשיווק ישירות לצרכן עד הבית. האתר (havat-habokrim.co.il) מציע גם מידע על בשר, דרכים להכנתו, מתכונים של השף מאיר אדוני, היועץ הקולינרי שמלווה את חוות הבוקרים, ואף ישנו שירות של קצב און ליין להתייעצות.

חן רזיאל. רוחמה חזני,
חן רזיאל, מנכ"ל חוות הבוקרים/רוחמה חזני

לרענן את המנגל

"אצלנו באתר הבשר הוא ישראלי טרי וישנה גם אפשרות להזמין סוג קיצוב אישי", אומר רזיאל. "את כותבת בהזמנה האם את מעדיפה את האנטרקוט בגודל כזה או כזה, האם את הבשר הטחון תרצי בטחינה כזאת או כזאת, בדיוק כאילו והיית עומדת מול הקצב בקצבייה".

כרגע המשלוחים מגיעים לאזור שבין חדרה לאשדוד וגם לירושלים. אחרי החגים מתכוונים להרחיב את אזורי החלוקה. מלבד הדברים הרגילים והמוכרים שתמצאו באתר, "אנחנו מציעים גם נתחים לא נפוצים, שקשה להשיג", אומר רזיאל. "למשל איירון פלאט סטק (169.90 שקלים לק"ג), שאפשר לרענן אתו את המנגל.

באוסטרליה, אגב, שהיא מדינת הבשר, מעל 30% מהאנשים אוכלים את הסטייקים האלה בביתם. יש לנו באתר גם דנבר קאט סטייק (149.90 שקלים לק"ג) - נתח שמן עם טעם מאוד עסיסי. מי שמעדיף דל שומן, יכול לקנות פילה קדמי (219 שקלים לק"ג). אנחנו רואים שהמודעות לנתחי הבשר והידע שיש ללקוחות גדל. אם פעם הידע של אנשים היה מסתכם באנטרקוט וקבב, היום המודעות הרבה יותר גדלה, וגם צריכת הבשר בישראל עולה משנה לשנה. הבעיה כיום היא לא המודעות אלא ההיצע. לא בכל מקום אפשר למצוא את המוצרים המיוחדים".

לא נקפח גם את חובבי טעמי הבשר, שבפועל נמנעים מצריכת בשר. הסטארטאפ הישראלי Wonders of Nature הנתמך על ידי חברת זוגלובק והעוסק בתחום תחליפי בשר, מציע סדרה הכוללת חמישה מוצרים שמשווקים ברשתות השיווק (2 אריזות ב-50 שקלים, מבצע לחודש מאי): וונדרס בורגר, וונדרס מיני קבב, וונדרס צ'וריסו, וונדרס מרגז, וונדרס תחליף בשר טחון.

המוצרים מבוססים בין היתר על אפונה, סויה, חמאת קקאו, חרוב, סלק, ליקופן עגבנייה וסיבים תזונתיים. "צרכנים בכל העולם מחפשים אלטרנטיבות מתקדמות לבשר המבוססות על חלבונים מהצומח, ומביעים רצון להתחבר למהפכה החברתית, התזונתית והסביבתית של תעשיית תחליפי הבשר. לאחר פיתוח שנמשך קרוב לשלוש שנים אנחנו מציעים לאותם צרכנים תפריט מרשים ומגוון, בעל ערכים תזונתיים גבוהים ובטעם כמו שהם מחפשים", אומרת מנכ"לית וונדרס, רונית דוידוביץ.

חוות הבוקרים איירון סטייק. דן פרץ,
איירון סטייק של חוות הבוקרים/דן פרץ

ביניים: קריית טבעון

במיוחד לקראת חג המנגלים ובהמשך לכניסת מוצריה למכירה בעשרות קצביות נבחרות, חברת הפודטק הישראלית "רידיפיין מיט", ששמה לעצמה כמטרה להגיע למרקם, טעם ועסיסיות כמו בשר מהחי בשימוש בטכנולוגיה וחומרי גלם צמחיים, משיקה מארז "בשר-חדש" שאינו מכיל רכיבים מן החי.

המארז כולל צידניות ובה חבילת רידיפיין בורגר פרימיום (2 יחידות), חבילת רידיפיין נקניקיות מרגז (5 יחידות), חבילת רידיפיין קבב בטעם טלה (6 יחידות), נפנף ומלקחיים למנגל במחיר של 119.90 שקלים בהזמנה מראש באתר רידיפיין-מיט (redefinemeat.com).

החלוקה תתבצע בנקודות איסוף ייעודיות בפריסה רחבה החל מה-29 באפריל. "עכשיו, כשהתחלנו למכור את המוצרים שלנו לראשונה להכנה ביתית במספר קצביות בארץ, עשינו מאמצים רבים על מנת לאפשר גם רכישה אונליין דרך האתר שלנו לקראת יום העצמאות בפריסה רחבה, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים גישה למוצרים", אומר אשחר בן שטרית, מייסד שותף ומנכ"ל רידיפיין מיט.

"זה מדהים שבחג המנגלים הקרוב, החג הכי ישראלי והכי בשרי שיש, כל אחד יוכל ליהנות מבשר-חדש להכנה במנגל הביתי עם משפחה וחברים".

הכתבה מתפרסמת גם במוסף "עסקים" של מעריב

מארז עצמאות רידיפיין מיט. באדיבות רידיפיין מיט,
מארז רידיפיין מיט. לחגוג עצמאות בלי לאכול חיות/באדיבות רידיפיין מיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully