וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור האבטלה ממשיך לרדת: רק 3.4% בחודש מרץ

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 12:51

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני התעסוקה: עוד ירידה קלה בשיעור האבטלה 3.4%, לעומת 3.7% בחודש פברואר

לפי נתוני הלמ"ס שיעור האבטלה ממשיך להיות נמוך ולהזכיר את שיעורו לפני פרוץ מגיפת הקורונה כך שהוא עומד על 3.4% לעומת 3.7% במחצית הנשייה של חודש פברואר האחרון.

במספרים, מדובר ב-145.3 אלף בלתי מועסקים בחודש האחרון, לעומת 159.8אלף בלתי מועסקים בחודש פברואר.

כאמור, נתונים אלה מצביעים על התאוששות מוחלטת של שוק העבודה מפגעי נגיף הקורונה. ההתאוששות הייתה אמנם צפויה, אך היא הפתיעה במהירות שבה נסוג אחוז האבטלה, נסיגה שהצליחה להכות אף את התחזיות האופטימיות ביותר.

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
הכניסה למשרדי הביטוח הלאומי עם פרוץ הקורונה שהביאה בחודשים הראשונים למגיפה, לעשרות אחוזי אבטלה/יואב איתיאל

ולא רק נתוני התעסוקה מעודדים, אלא גם העובדה שהם משקפים את הרבעון הראשון של 2022. לאחר שנת שיא בביצועי המשק הישראלי, נפתחה השנה בירידות שערים בשוק ההון, דיווחי חברות גלובלאיות שהחמיצו את תחזיות הגידול שלהן - וכמובן, מפברואר - גם מלחמת רוסיה-אוקראינה, שרבים העריכו שתהיה לה השפעה שלילית על הפעילות הכלכלית בעולם ובכלל זה גם בישראל.

אפשר בהחלט שלפלישה הרוסית לאוקראינה עוד תהיינה השלכות ארוכות טווח, אך לפחות בטווח המיידי, ניכר שפגיעתה כרגע אינה כה חמורה כפי שנחזה כשפרצה.

עוד מנתוני התעשוה: אחוז העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה וכולל את שיעור הבלתי מועסקים עומד על 3.7%, זאת לעומת 4.2% בחודש הקודם.

ואילו אחוז מכוח העבודה של הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ 2020 כולל שיעור המועסקים הנעדרים זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה והבלתי מועסקים עומד על 4.8% לעומת 5.4% בחודש הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully