וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: כולם מחכים ל-S&P

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

25.4.2022 / 16:50

49 אחוז מהחברות במדד היוקרתי יפרסמו את הדוחות השבוע, כולל כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות. ואיך תשפיע בחירת מקרון על השווקים?

התשואות על אגרות חוב ממשלתיות המשיכו לטפס כלפי מעלה גלובלית בהובלת הטון הניצי של הבנקים המרכזיים ברחבי העולם. בארצות הברית, תשואת אגרת החוב הממשלתית של ארצות הברית ל-10 שנים הגיעה כמעט ל-3% בפעם הראשונה מאז שנת 2018, עלייה מהירה מהרמה הנמוכה בחודשים האחרונים של 1.7%. בהסתכלות על השבוע שלפנינו, השווקים צפויים לנשום מעט יותר בקלות עם ניצחונו של הנשיא מקרון בצרפת בכהונה שניה.

במונחי נתוני מאקרו נקבל את נתוני התוצר לרבעון ה-1 בארצות הברית ביום חמישי, בנוסף לכמה נתוני מפתח נוספים כמו ביטחון הצרכנים והמדד המועדף על הפד לאינפלציה -PCE . בסין הפרסום הקרוב של מדדי מנהלי הרכש PMI יזכה לתשומת לב על מנת לקבל רמזים להשפעה האחרונה של הסגרים בסין. בגזרת הדוחות השבוע הקרוב יהיה חשוב במיוחד. 49% מן החברות במדד האס אנד פי 500 (במונחי שווי שוק) ידווחו על תוצאותיהם כולל כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: גרמניה - סנטימינט IFO למצב העסקים(אפריל). ארצות הברית- מדד הייצור של הפד לאזור דאלאס(אפריל).
  • שלישי: יפן-שיעור האבטלה (מרץ). ארצות הברית - מדד ביטחון הצרכנים (אפריל), הזמנות מוצרים בני קיימא (מרץ), מכירות בתים חדשים(מרץ).
  • רביעי: ארצות הברית - מכירות בתים בהמתנה (מרץ).
  • חמישי: יפן - ייצור תעשייתי (מרץ). שבדיה - החלטת ריבית. ארצות הברית - נתוני תוצר לרבעון ה-1.
  • שישי: סין - מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור והשירותים(אפריל). גוש היורו - נתוני תוצר לרבעון ה-1. ארצות הברית -מדד המחירים לצרכן (PCE אפריל), מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו (אפריל).
וול סטריט. Timothy Clary, GettyImages
וול סטריט דרוכה/GettyImages, Timothy Clary

מאז השיעור הנמוך שרשמה אגרות החוב של ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים במרץ, התשואה רשמה עלייה של 112 נקודות בסיס כאשר רוב המהלך מונע מהריבית הריאלית שעלתה ב-82 נקודות בסיס, וכעת קרובה לרמה של אפס בפעם הראשונה מאז הרבעון ה-1 של 2020. באותו הזמן, הציפיות האינפלציוניות ל-10 שנים תרמו את שאר ה-30 נקודות בסיס. חוסר התרומה מצד האינפלציה איננה מפתיעה לאור העבודה כי הנתון האחרון של אינפלציית הליבה בארצות הברית יצאה מתחת לצפי. יחד עם זאת האחריות לדחוף את הריבית הנומינלית כלפי מעלה נלקחה על ידי חבר הפד ג'יימס בולארד בשבוע שעבר שטען כי העלאת ריבית של 0.75% בחודש מאי נמצאת על השולחן. השווקים כרגע מתמחרים 3 העלאות ריבית רצופות בשלושת הפגישות הבאות.

שורה תחתונה: התשואות יכולות להמשיך ולעלות כתוצאה מאינפלציה גבוהה והצמצום של הבנקים המרכזיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ארצות הברית: נתוני התוצר לרבעון ה-1 בפוקוס

האירוע המרכזי ביומן הכלכלי יהיה סביב נתוני התוצר לרבעון ה-1 שיפורסמו ביום חמישי. הצמיחה הכלכלית צפויה להצביע על האטה משמעותית(הקונצנזוס עומד על 1% לעומת הרבעון הקודם שהראה צמיחה של 6.9% לעומת הרבעון שלפניו) לעומת הרבעון הקודם לאור העובדה כי ווריאנט האומיקרון השתולל ברחבי ארצות הברית. ביקושים עצורים לשירותים בשילוב עם שיעור אבטלה נמוך יכולים לדחוף את הכלכלה לזמן ארוך יותר ולתמוך בעקום התשואות. ביום שלישי גם נקבל את נתון ביטחון הצרכנים האחרון עבור חודש אפריל. שוק העבודה החזק, עלייה בשכר ודעיכה בהשפעה של ווריאנט האומיקרון עשויים לפעול נגד ההשפעה של האינפלציה הגבוהה. מתחת לפני השטח ביטחון הצרכנים עשוי להישאר ללא שינוי ולתמוך בתשואות אגרות החוב ובשוק המניות.

שורה תחתונה: הצמיחה צפויה להצביע על האטה עקב ווריאנט האומיקרון.

דוחות הביג-טק באור הזרקורים

השבוע הקרוב יהיה חשוב במיוחד עבור עונת הדוחות של הרבעון ה-1. 49% מן החברות במדד האס אנד פי 500 (במונחי שווי שוק) ידווחו כולל כמה מהשמות הגדולים בסקטור הטכנולוגיה כאשר גם 34%(במונחי שווי שוק) מן החברות במדד STOXX 600 ידווח גם כן. מתוך 98 החברות במדד האס אנד פי 500 שפרסמו כבר את תוצאותיהם, 79% הכו את תחזיות האנליסטים כאשר סקטור הצריכה המחזורית והתעשייה מובילים. שיעור הכאת ציפיות הרווח המצרפי עומד על 7.2%. קונצנזוס האנליסטים צופה כרגע צמיחה של 6.6% ברווח במדד האס אנד פי 500 ברבעון ה-1 לצד עלייה של 11.1% בהכנסות כאשר לשנה כולה הרווח צפוי לעלות 10.9% לצד עלייה של 9.5% בהכנסות.

באירופה, 47 חברות במדד STOXX 600 פרסמו את תוצאותיהם עד כה, כאשר 55% הכו את התחזיות. הקונצנזוס צופה כעת עלייה של 24.7% ברווח ברבעון ה-1 לצד עלייה של 20% בהכנסות. לשנת 2022 כולה הקונצנזוס צופה עלייה של 11.4% ברווח לצד עלייה 14.9% בהכנסות. כאשר מוציאים החוצה את הציפיות לגידול ברווח של סקטור האנרגיה לרבעון ה-1 רואים כי הציפיות לגידול ברווח עבור מדד האס אנד פי 500 (מינוס 2%)ו STOXX 600 (פלוס 3%).

שורה תחתונה: בעוד שסביר להניח שנראה גידול נמוך יותר ברווח ברבעון הזה לעומת הרבעונים הקודמים זה לא ברור שזה ייחשב כאכזבה לאור העובדה כי הציפיות נמוכות.

מקרון בנאום הניצחון: חייבים להקשיב למצביעי הימין הקיצוני
25.4.22. רויטרס
צפוי לתת אוויר לנשימה. מקרון/רויטרס

סין תדווח את מדד מנהלי הרכש בהמשך השבוע. עם ווריאנט האומיקרון שממשיך להתפשט בשנחאי ובערים אחרות, מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור והשירותים יכולים להצביע על חולשה מתמשכת גם באפריל. פעילות הייצור באזור שנחאי הושפעה באופן חמור משיבושים בשרשראות האספקה. סקטור השירותים, במיוחד פעילויות צריכה נפגעו כתוצאה מהסגרים הנוקשים בערים רבות. בימים האחרונים הממשלה בשנחאי התירה למפעלים לחזור לפעילות תחת הגבלות קורונה. אנו חושבים שצעדים צנועים אלה עשויים לתמוך בפעילות הכלכלית במאי. צעדים נוספים לתמרץ את הכלכלה אפשריים בחודשים הבאים לאור תנאי המאקרו החלשים בהשקפה שלנו.

שורה תחתונה: מדד מנהלי הרכש בחודש אפריל עשוי להמשיך להיות מושפע כתוצאה ממספר הנדבקים באומיקרון. יחד עם זאת אנו עשויים לראות שיפור כבר בחודש מאי.

בגלל סיכון מח"מ אנו מעדיפים אגח HY על פני IG

התרחבות המרווחים שראינו בשוק הקרדיט בארצות הברית מאז תחילת השנה שינתה מסלול בצורה מפתיעה במהלך חודש מרץ. בתוך שלושה שבועות המרווחים באגרות חוב HY נפלו ב-100 נקודות בסיס לעומת המרווחים באגרות חוב IG שנפלו ב-35 נקודות בסיס. מאז עם זאת המרווחים נפתחו מחדש שוב. אנו מאמינים שהשינויים הלא צפויים הללו במרווחים הם תוצאה של שני כוחות מנוגדים מחוזק המאזן וסביבת מאקרו קשה. עם העובדה כי הרגישות לריבית היא במרכז, אפיק ה-HY צפוי לרשום ביצועים טובים יותר לעומת IG לאור המח"מ הקצר יותר שלו שעומד על קצת מעל 4 לעומת 7.8 עבור IG. בנוסף גם מבחינת היצע אפיק ה-HY עדיף על פני IG כאשר מספר ההנפקות IG שהיו ברבעון ה-1 היו הגבוהות ביותר מאז הרבעון ה-2 של 2020. בעוד שמספר ההנפקות באפיק ה-HY נפלו לרמה הנמוכה ביותר מאז סוף שנת 2018.

שורה תחתונה: כל עוד החששות מפני האינפלציה מתומחרות יותר ויותר לעומת החשש ממיתון, אפיק ה-HY צפוי להפגין ביצועי יתר לעומת IG.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully