וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפקח על הגרלת "דירה בהנחה" שנפתחה היום?

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 12:51

הגרלת "דירה בהנחה" יצאה היום לדרך במעמד חגיגי ויח"צני, אבל למה התשובות יימסרו רק במאי - ולמה לא ברור איך נערכות ההגרלות, מי מגריל ומי מפקח? על כך מעדיפים שלא לענות במשרד השיכון

בווידאו: נפתחה ההגרלה הראשונה של תכנית "דירה בהנחה"/צילום: נתן וייל, ענבה, לע"מ

הגרלת הדירות בהנחה, אליה נרשמו כ-119 זכאים, יצאה היום לדרך. למרות שההגרלות שיערכו היום מתבצעות על ידי מחשב, הרי שאת התוצאות שלהן נדע רק במהלך חודש מאי הקרוב.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הוא שפתח הבוקר את ביצוע ההגרלה הראשונה של תכנית "דירה בהנחה", כשהוא מלווה ביו"ר מפלגתו תקווה חדשה ושר המשפטים, גדעון סער, במנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן ומנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט.

במהלך הימים הקרובים יתבצעו 150 הגרלות שונות אליהם נרשמו 119.207 משקי בית שיגרילו 10,053 דירות ב-31 יישובים ברחבי הארץ. ביניהם: באר יעקב, לוד, אשדוד, ירושלים, עכו, דימונה, ראשון לציון ועוד. כאמור, תוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים במהלך חודש מאי.

מי שלא הספיק להירשם להגרלות שנערכות כעת יוכל במהלך חודש יוני להירשם לזכאות להגרלה הבאה, שתתבצע ביולי, עם זאת כבר החל מהיום ניתן להנפיק אישורי זכאות חדשים.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בהגרלה הראשונה של תכנית "דירה בהנחה", במעמד שר המשפטים גדעון סער, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן ומנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט. סיון שחור, ענבה,, לשכת העיתונות הממשלתית
שר השיכון ושר המשפטים, זאב אלקין וגדעון סער, פותחים את הגרלת הדירות בהנחה. חבל שהתקשורת נכחה רק בטקס ולא בהגרלות עצמן/לשכת העיתונות הממשלתית, סיון שחור, ענבה,

למען הציבור, אבל הרחק מעיני הציבור

ההגרלות שנערכו היום התצבעו על ידי מערכת ממוחשבת ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח מוסמך - ואילו חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות שמפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה.

מאחר שאפילו הגרלה מסחרית רגילה של חברה שמגרילה למשל חופשה בחו"ל בין לקוחותיה, חייבות להיות מפוקחות ושקופות, הרי שדווקא במקרה של הגרלת דירה - חלום חיים לזוגות צעירים רבים (ובמקרה הסביר יותר: מפח נפש לאחרים), לא ברור לגמרי מי הגורם המגריל ומי הגורם המפקח.

במשרד השיכון סירבו באופן די תמוה למסור פרטים נוספים על זהות החברה שעורכת את ההגרלות, אך אם את הסירוב הזה עוד ניתן להבין על רקע החשש שמא יופעלו על הגורם המגריל לחצים פסולים, איך יסבירו במשרד השיכון את הסירוב להכניס עיתונאים כדי שיוכלו לראות כיצד ההגרלות נערכות בפועל?

לא ברור מדוע במשרד השיכון מחזיקים את הקלפים קרוב לחזה ולא מאפשרים לקבל יותר מידע על ההגרלות, שהרי מדובר בנושא שבו "זכות הציבור לדעת" אמורה להיות הבסיס להגרלה.

מכל מקום, בתשובה הרשמית לפניית וואלה לשאלה: האם נוכל לצפות בהגרלה עצמה? קיבלנו את התשובה המדהימה הבאה: "אין אישור של חברת הפיקוח". טענה תמוהה מאוד כשהיא נוגעת לגורלם של מאות אלפי אזרחים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully