וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

143,000 משרות מחכות בשוק העבודה, למה הן לא נתפסות?

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 13:03

היחס בין מחפשי העבודה לבין המשרות הפנויות עומד על 2.8 וחושף את הכשל בשוק העבודה: פערים בלתי ניתנים לגישור בין המיומנויות של מחפשי העבודה לבין פרופיל המשרות. ועדיין: למרות הביקוש למפתחי תכנה, נדרשים גם נציגי מכירות בטלפון ועובדי ניקיון ועוזרים

יש עבודה, כך עולה מנתונים שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מפרסמת היום על היצע והביקוש בשוק העבודה.

לפי הלמ"ס, ברבעון הרביעי של שנת 2021 עלה מספר המשרות הפנויות ל-143.4 אלף משרות בממוצע לחודש. זאת לעומת 141.8 אלף משרות פנויות בממוצע לחודש ברבעון השלישי של 2021.

עוד עולה מהנתונים כי היחס בין ההיצע לביקוש, כלומר, היחס בין מבקשים לעבוד לבין המשרות הפנויות ירד ל-2.8 לעומת 3.0 ברבעון הקודם.

והיכן מספר המשרות הפנויות עולה המספר המבקשים לעבוד? אין הפתעות גדולות, מדובר על מפתחי תכנה, נציגי מכירות בטלפון ובקרב עובדי ניקיון ועוזרים.

לעומת זאת מספר מבקשי העבודה היה גבוה פי 5 ממספר המשרות הפנויות בקרב בעלי משלח יד נלווה בתחומי הפיננסים והמתמטיקה ובקרב עובדי מזכירות.

מוקד טלפוני. ShutterStock
מוקד מכירות טלפוני. שם דווקא מחפשים עובדים לא מיומנים/ShutterStock

בין פיתוח תכנה לטלמרקטינג וניקיון

כשמתסכלים על הנתונים מהשנה האחרונה כולה ולא רק מהרבע האחרון מגלים שוב כי שוק העבודה התאושש.

כך למשל, בשנת 2021 עלה מספר המשרות הפנויות ל-127.6 אלף משרות בממוצע לחודש, זאת לעומת 61.3 אלף משרות פנויות בממוצע לחודש בשנת 2020. עלייה של כמעט פי שתיים.

עוד עולה מהנתונים כי מחפשי העבודה בשנת 2021 התחלקו באופן הבא: שיעור המועסקים שחיפשו עבודה עמד על 20.2%, בעוד ששיעור הבלתי מועסקים הסתכם ב-44.4% וכן "לא משתתפים בכוח עבודה שבועי "שחיפשו עבודה בשנה האחרונה - 35.3%.

מה שעוד עולה מהנתונים הן שתי מגמות נוספות:

הראשונה היא ה"כשל" בשוק העבודה - אי התאמה בין המיומנויות של חלק גדול ממבקשי העבודה לבין דרישות המשרות המוצאות (למשל בפיתוח תוכנה).

השנייה היא רתיעה של ישראלים רבים מעבודות שנתפסות עבודות דחק, כמו טלמרקטינג או ניקיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully