וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארנק הדיגיטלי תפח פי 50 בשנה. דוחק את אמצעי התשלום האחרים

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 9:46

במלאת שנה לכניסת אפל פיי לשוק, מגלים נתוני שב"א כי היקף התשלומים בארנקים דיגיטליים צמח כמעט פי 50 וכבש קרוב ל-6% מסך כל התשלומים בעסקאות פיזיות. הערכה היא שחוויית המשתמש והטרנדיות של אמצעי התשלום החדש-יחסית, תוסיף לעלות על חשבון אמצעי התשלום הוותיקים

הארנק הדיגיטלי, זה שהיה בגדר מדע בידיוני עבור רוב הציבור הישראלי עד לפני כשנה, הולך וכובש את שוק התשלומים: מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי נמשכת ומתעצמת מגמת הגידול בהוצאות שמבצע הציבור הישראלי דרך ארנקים דיגיטליים.

אמנם השימוש באמצעי התשלום החדש-יחסית עומד על פחות מ-6% מסך כל ההוצאות בעסקאות פיזיות, אבל כל ישראלי שביקר באחת ממדינות אירופה שנפתחו לתיירות נכנסת מגלה שהכסף המזומן כבר כמעט שנעלם - ובחלק מהמקומות, הלך בעקבותיו גם כרטיס האשראי "הקלאסי", אותו פלסטיק שצריך לשלוף מהארנק הפיזי.

במהלך חודש מרץ 2022 הסתכמו ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בסכום כולל של 876.62 מיליון שקל, מדובר בעלייה של 27.6% לעומת הסכום הכולל בפברואר שעמד על 686.93 מיליון שקל.

גוגל פיי. ShutterStock
גוגל פיי, נכנס לישראל אחרי אפל פיי, אבל נתן דחיפה אדירה לשימוש בארנק הדיגיטלי/ShutterStock

בחברת שב"א מצביעים על כך שבתוך פרק זמן של שנה - מאז אפריל 2021 ועד למרץ 2022 חל גידול של פי 48.4 בהיקף ההוצאות של הישראלים בארנקים דיגיטליים.

באפריל 2021, טרום כניסת הארנק הדיגיטלי של אפל (אפל פיי) לישראל עמדה ההוצאה החודשים על סכום של 18.11 מיליון שקל. הגידול בהוצאות בארנקים דיגיטליים במהלך מרץ היה גדול יותר מאשר הגידול בהוצאות בעסקאות פיסיות שצמחו בחודש שעבר בהיקף של 16.9% לעומת פברואר 2022. סך ההוצאות בעסקאות פיסיות עמד על סכום של 15.364 מיליארד כך שההוצאות בארנקים דיגיטליים היוו 5.7% מסך ההוצאות בעסקאות הפיסיות במרץ 2022.

מנכ"ל שב"א, איתן לב טוב סבור שהטכנולוגיה היא זו שמשפיעה על היקף השימוש הארנק הדיגיטלי: "ההוצאות מזנקות בקצב משמעותי בזכות חוויית השימוש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully