וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסלמונלה: בקשה לייצוגית נגד שטראוס - בחצי מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 12:51

החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי הוגשו נגדה חמש בקשות לתביעות ייצוגיות בסכום כולל של 511 מיליון שקל. שטראוס: "בשלב זה, החברה לומדת את פרטי הבקשות, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורן כתובענות ייצוגיות, ואם יאושרו, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתן"

אחרי ההסרה מהמדפים של מוצרי שטראוס שנמצאו בהם סלמונלה הגיע תורם של הצרכנים הזועמים לקחת יוזמה. ביומיים האחרונים הוגשו חמש בקשות שונות לאישור תביעות ייצוגית נגד החברה בסכום כולל של 511 מיליון שקל.

בקשה אחת הוגשה לפני יומיים לבית המשפט המחוזי בירושלים, בגין נזקים לכאורה שנגרמו בקשר עם גילוי מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל השוקולד של החברה בנוף הגליל ובשוקולד המשמש כחומר גלם לייצור מוצרים. סכום התביעה הינו 10 מיליון שקל לפחות.

הורדת מוצרי שטראוס ממדפי הסופרים. ראובן קסטרו
הנזק התדמיתי כבר נגרם, האם שטראוס צפויה גם לנזק כספי ישיר?/ראובן קסטרו

511 מיליון שקל - סך כלל התביעות עד כה

כמו כן, אתמול הוגשו לבתי המשפט המחוזיים בירושלים ובתל אביב ארבע בקשות נוספות לאישור תובענות כייצוגיות, העוסקות באותו ענין שבו עוסקת בקשת האישור שהוגשה ביום לפני יומיים.

הסכום הכולל של התביעות בכל חמשת הבקשות הוא 511 מיליון שקל לפחות. שתיים מבקשות האישור הוגשו גם נגד חברות שאינן חלק מקבוצת שטראוס - יוניליוור מזון בע"מ וגלידות שטראוס בע"מ.

בדיווח של החברה לבורסה נכתב "בשלב זה, החברה לומדת את פרטי הבקשות, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורן כתובענות ייצוגיות, ואם יאושרו, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתן".

עו"ד בכיר בתחום: "צריך לבדוק כמה זמן עבר בין הגילוי לבין הדיווח, זו עשויה להיות שאלת המפתח בבית המשפט. בכל מקרה צריך להביא בחשבון שמדובר בגוף גדול שיכול להתיש כמעט כל גורם בדיונים משפטיים, אבל מהצד השני - התנהלות בבתי משפט רק תגביר את הנזק התדמיתי, נושא שחשוב מאוד לחברה. ההערכה שלי היא שאם תאושר תביעה ייצוגית, הם ינסו להגיע לפשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully