וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את הוצאות הקיץ בשלום

בשיתוף כאל

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 8:40

הקיץ הוא תקופה של לא מעט הוצאות: חופשות, קייטנות, מעבר דירה ועוד. המפתח לראש שקט הוא, בין היתר, התנהלות פיננסית נכונה שמתחילה בתכנון מראש. כך תעשו זאת בצורה נכונה

עונת הקיץ היא תקופה מאתגרת בכל הנוגע להתנהלות כלכלית. אמנם החגים כבר חלקם מאחורינו וחלקם מחכים לנו בסוף הקיץ, אבל ההוצאות דווקא תופחות: קייטנות, חופשות בארץ ובעולם, מנוי לבריכה, בילויים, אטרקציות, אירועים, אירוח בהיקף גדול יותר וכך הלאה, עד ששמיכת האשראי הופכת להיות קצרה מדי - וזה עוד לפני שדיברנו על אירועים מיוחדים שאנו נוטים לבצע יותר בקיץ כמו מעבר דירה ושיפוצים שדחינו מהחורף.

אבל רק רגע, זה ממש לא שבאנו להוציא לכם את הרוח מהמפרשים עוד לפני שעברתם לבגד ים. אנחנו פה רק כדי להזכיר שיש להיערך בהתאם מבחינה פיננסית כדי לצלוח את החודשים המאתגרים בשלום. וכן, המפתח להצלחה הוא היערכות נכונה.

משפחה ילדים נוסעת ברכב כלב. ShutterStock
הכלל הראשון הוא תכנון מקדים/ShutterStock

תכנון מקדים

הכלל הראשון הוא תכנון מקדים. ככל שנגיע מוכנים יותר - כך נצלח את התקופה בהנאה רבה יותר, בלי להיבהל מבלת"מים. ההמלצה שלנו היא להכין טבלה או להשתמש באחת מאותן אפליקציות ייעודיות לתכנון - ולהכניס פנימה את כל ההוצאות שאנו יכולים לתכנן מראש: שיפוץ, סיוד, חופשה, קייטנות לילדים ועוד - כולל הסכומים.

עכשיו כשבידנו טבלה מסודרת, אנא הוסיפו עוד שורה תחת הכותרת expect the unexpected. תוסיפו בשורה הזו בין 10%-20% בנוסף לסכום הידוע. למה? כי כמאמר הפתגם הידוע: "האדם מתכנן ואלוהים צוחק" - תמיד יש עוד הוצאות בלתי צפויות. גם בשיפוץ וגם בחופשה, שני גורמי הוצאות פופולריים במיוחד בחודשי הקיץ, יש תמיד סעיפי הוצאה שלא הצלחנו לחשוב עליהם מראש - והרי לא נרצה להיתפס לא מוכנים כשזה יקרה.

אז איך נערכים? מלבד הכסף שיש ברשותכם במצב נזיל, כדאי לברר מראש על אחד הפתרונות הפיננסיים הנפוצים - הלוואה. הלוואה היא מוצר פיננסי נפוץ מכיוון שמקבלים סכום כסף נחוץ במהירות, ומחזירים בהדרגה, במנות מדודות, בתוספת ריבית, על פי התנאים שנקבעו מראש.

קמפיין בלנדר הלוואות לחופשה משפחתית טוב לדעת. ShutterStock
כדאי כבר עתה לערוך סקר שוק ובדיקה מראש, אפילו עוד לפני שנזדקק לכסף/ShutterStock

סקר שוק

מתכננים את הקיץ? כדאי כבר עתה לערוך סקר שוק ובדיקה מראש, אפילו עוד לפני שנזדקק לכסף. למה כבר עכשיו? כי כשנהיה בלחץ של זמן אנחנו עלולים לוותר על סקר שוק מקדים או להילחץ מההוצאה ולקבל את ההצעה הראשונה שתוגש לנו.

לכן חשוב לברר מראש מי מעניק איזו הלוואה, מהי הריבית בכל מסלול, מהי פריסת התשלומים, תוך כמה זמן מקבלים את הכסף לחשבון וכך הלאה. הנה למשל אחד המסלולים הכי מהירים הוא הלוואה באמצעות חברת האשראי. חברת כאל מאפשרת לבקש הלוואה של עד 200,000 שקלים בריבית של החל מפריים + 1%, בהחזר עד 84 תשלומים, ותוך כשלושה ימי עסקים בלבד, הכסף יהיה כבר אצלנו. זהו אחד המסלולים המהירים והיעילים שמצאנו לקבלת הלוואה, אך בכל מקרה כדאי לברר, לשקול, לבדוק, לחשב ורק אז להחליט ולבחור את ההצעה שהכי מתאימה לצרכים וליכולת ההחזר שלנו.

לחיי החלופות

האם אפשר לראות את הנולד? אולי לא תמיד, אבל תמיד כדאי להיערך מראש: התנהלות פיננסית היא אחד התחומים שבהם יש לנו את היכולת לתכנן מראש וגם לתכנן תוך כדי תנועה. אנחנו בודקים צרכים מול רצונות ואת אלו מול המחירים בשוק ומחליטים מה לאמץ ועל מה לוותר (למשל יקר לטוס לארצות הברית? אפשר לטוס לאירופה במקום וליהנות לא פחות. בית המלון באילת יקר מדי? תמיד אפשר למצוא צימר חלופי עם בריכה קרובה - האמינו לי שלילדים זה ממש לא משנה). ובכל מקרה - הגדרת מסגרת או טווח הוצאות היא חשובה ביותר.

זאת ועוד: אל תשכחו להתמקח. השוק הפך בשנים האחרונות לתחרותי ויש לא מעט גופים שישמחו להלוות לנו כסף להגשמת חלום (כן, גם החלפת ריהוט היא הגשמת חלום) מה שאומר שלנו, כלקוחות, יש יכולת להשוות ולקבל את התנאים הנוחים ביותר.

בכל מקרה, לא ניפרד בלי עוד טיפ קטן, שיכול להפוך את הקיץ לחופשה גדולה: אל תשכחו להשאיר כסף כיס לבזבוזים של קיץ: גלידה בים, שייק על שפת הבריכה ובירה בשקיעה.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. המלווה: כאל מימון בע"מ. כפוף לתנאי החברה ולעמידה בתנאי החיתום.

בשיתוף כאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully