וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים לקחת הלוואה? אלו השיקולים שצריכים להנחות אתכם

בשיתוף כאל

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 14:16

שוק ההלוואות, שהיה פעם מצומצם ובשליטת הבנקים בלבד, הפך בשנים האחרונות לזירה פעילה עם גופים רבים. אילו שיקולים חשוב לקחת בחשבון ומה כדאי לבדוק?

כולנו מכירים את הכלל הבסיסי להתנהלות כלכלית נכונה - תמיד תוציאו פחות ממה שאתם מכניסים... אבל מה לעשות, החיים מורכבים קצת יותר מהקלישאה - ולא תמיד המציאות תואמת את חשבון הבנק. לפעמים יש חריגות לא צפויות, ולפעמים אנו נדרשים להוציא סכום כסף גדול, שחורג מהמסגרת שמאפשר לנו הבנק: בין אם זה שיפוץ לדירה, חופשה בחו"ל, טיול בר מצווה שהבטחנו לילד (או חלילה טיפול רפואי יקר. ישנם מצבים בחיים שבהם אין ברירה, אלא לקחת הלוואה. עם זאת, הלוואות הן דבר מורכב, וכדאי מאוד לעשות שיעורי בית, כדי לגשת אליהן בצורה נכונה.

קודם כל, לפני שנוגעים במורכבות הכלכלית של העניין, חשוב להבין שיש גם היבט פסיכולוגי: הלוואות עלולות לייצר משקולת. לא רק מבחינה פיננסית, אלא גם רגשית. בהתחלה היא נותנת "אוויר" ותחושת נוחות, אבל אז מגיע שלב ההחזרים. הלוואה גדולה מדי עלולה לייצר עול - ובדיוק בגלל זה חשוב לשבת טוב טוב על המספרים. לרדת לפרטים. לדעת ממי לקחת את הלוואה, מה שיעור הריבית וכמובן איזה סכום של הלוואה באמת אפשר לקחת, בלי להסתכן באי עמידה בהחזר.

זוג חותם על הלוואה מהבנק. ShutterStock
כשלוקחים הלוואה, צריך להגיע מוכנים/ShutterStock

הלוואה מורכבת מכמה גורמים, שיכולים להיות פשוטים וקלים: באמצעות חישוב של הסכום הכולל שאנו צריכים, וכמה אנו יכולים להחזיר בכל חודש, נוכל לחשב על פני כמה זמן נפרשת ההלוואה, מה סכום הריבית שיגבו מאתנו ועוד. לכן כשלוקחים הלוואה, צריך להגיע מוכנים.

ישנן הלוואות שעשויות להיות צעד כלכלי נבון. כמו למשל השקעה בלימודים או קורסים מקצועיים, שיש בהם פוטנציאל שיגדילו בעתיד את ההכנסה ממשרה משודרגת; או השקעה בעסק שאדם מאמין בו ושאמור בעתיד להניב כסף ולהגדיל הכנסות; או הלוואה במטרה לסגור מינוס בבנק, מתוך הבנה שהריבית על חריגה מהמסגרת בעו"ש גבוהה יותר מהריבית שבהלוואה. גם שיפוץ דירה עשוי להיות הגיוני, מאחר שהוא לטווח ארוך, ומגדיל את ערך הנכס. במילים אחרות: גם הלוואה עשויה להתברר כהשקעה נבונה וחשובה.

רוצים לדעת עוד על הלוואות ולקבל הצעה שתהיה תפורה לצרכים וליכולות שלכם?

כדאי לזכור, בכל הלוואה שהיא, השאלה הכי חשובה אותה יש לשאול היא מאיפה לקחת אותה. וכמו בהרבה תחומים במציאות של ימינו, ריבוי האופציות עלול לבלבל. הפרסום מציג לנו לרוב רק את הצד הזוהר של הדברים שנוכל לעשות בעזרת הכסף, אבל החיים, מה לעשות, אינם סרטון פרסומת... ולכן הדבר הכי חשוב הוא לא להיסחף, לערוך סקר שוק, למצוא גוף אמין עם דרכי פעולה מסודרות, להתייעץ עם מומחים ובעלי ניסיון, להכיר את המספרים בשוק (כן, מותר, אפשר ורצוי גם להתמקח), ולהיכנס לתהליך בלב שלם, ובעיקר עם סיכון מינימלי.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. המלווה: כאל מימון בע"מ. כפוף לתנאי החברה ולעמידה בתנאי החיתום.

בשיתוף כאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully