וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרון בחדר הישיבות: איך צייינו בהייטק את יום הזיכרון לשואה?

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 12:39

מפגשי "זיכרון בסלון" שהחלו כאירועים ביתיים פרטיים, חלחלו בשנים האחרונות גם אל התחום המוסדי. גם בענף ההייטק נרתמו לשימור מורשת זיכרון השואה ואירחו במשרדיהם מפגשים ישירים עם ניצולים או בני משפחותיהם

"זיכרון בסלון" הפך בשנים האחרונות לאחד מסימניו הבולטים של יום הזיכרון לשואה ולגבורה. כמו רעיון מוצלח שנבט כמיזם פרטי והפך לסטרטאפ מצליח, כך כבש הפורמט הפרונטלי הזה את העולם העסקי וחלחל גם לחברות ההייטק שנרתמו לשימור זכר השואה - ואירחו במשרדיהם מפגשים עם ניצולים וצאצאיהם.

זיכרון בסלון תופין. יח"צ,
מפגש "זיכרון בסלון" - חברת אבטחת המידע תופין/יח"צ

Tufin

בחברת אבטחת המידע תופין, המספקת כלים לניהול מאובטח ואוטומציה של רשתות תקשורת ארגוניות, לקחו חלק בפרוייקט 'זיכרון בסלון' ואירחו בערב יום השואה את עינת אפשטיין, לשמיעת עדות מהעבר.

עינת עוסקת בלקויות למידה ואמא ל- 5 ילדים. למשך יום אחד בשנה - היא שמה הכל בצד כדי לספר את הסיפור של אמה, זהבה, ניצולת אושוויץ, בירקנאו וצעדת המוות. האירוע נערך במשרדי החברה, ושודר גם בזום עבור העובדים שעובדים מהבית.

Cycode

לקראת יום השואה, בחברת הסייבר סייקוד כינסו את כל העובדים לשמיעת עדות של אפרת דרורי, שורדת שואה. אפרת נולדה בהונגריה וחיה עד גיל 6 אצל משפחת אומנה לצד בסיס של גרמנים.

היא נאלצה לברוח במשך שנים כדי להימלט מהנאצים, ובמשך אותן שנים נאלצה להתגורר בפנימיות, משפחות אומנה ובבתי זרים על מנת להינצל, תוך שהיא שמרה בסוד את זהותה היהודית במשך שנים רבות.

"החלטנו לכנס את כל העובדים בחברה כדי לשמוע את אפרת ואת הסיפור שלה". מספרת מיה אהרוני, Head Of HR. "נותרו לנו שנים ספורות לשמוע את עדויות השואה ממקור ראשון - וזו פעילות חשובה מאין כמותה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

BlueVine

בחברת הפינטק BlueVine, שמספקת פתרונות בנקאות חדשניים לעסקים קטנים ובינוניים, אירחו את משה קוריסקי, בן לניצולת שואה בעלת סיפור מיוחד שלא נתקלים בו כל יום. במהלך המלחמה, הנאצים הצילו את אמו ועזרו לה להתחבא.

ב- BlueVine הדגישו את החשיבות לציון יום השואה בסביבת העבודה - במטרה להמשיך לשמוע את העדויות ולקחת חלק בפרוייקט זיכרון בסלון ולהעביר לעובדים את החשיבות העצומה שלו.

זיכרון בסלון קבוצת נטו. באדיבות קבוצת נטו,
"זיכרון בסלון" במשרדי קבוצת נטו תכנון פיננסי/באדיבות קבוצת נטו

נטו תכנון פיננסי

קבוצת נטו תכנון פיננסי, לוקחים חלק במסורת הישראלית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ומארחים את מתתיהו כץ, שורד שואה שיחלוק איתם את סיפור הניצחון האישי שלו על הנאצים.

שרי יונתן, מנהלת השיווק והמדיה בקבוצת נטו תכנון פיננסי: "זוהי זכות גדולה עבורנו לארח במשרדינו את מר מתתיהו כץ, שורד שואה. זכינו לשמוע קול וזיכרון של אדם אחד בעולם שחייו טולטלו בגלל גזענות אכזרית, רק בגלל שהיה יהודי.

זיכרון בסלון הינו פרויקט מבורך, זוהי זכות גדולה עבורנו לארח במשרדינו שורד שואה, המאפשר לנו לשמוע ממקור ראשון את סיפורו האישי והמעורר השראה, עבור לקוחותינו, עובדינו ובני משפחתם. קבוצת נטו תכנון פיננסי מקווים להוות דוגמה לעולם טוב יותר, מכיל, המקבל את השונה".

זיכרון בסלון VEEV. יח"צ,
מפגש "זיכרון בסלון" בחברת VEEV/יח"צ

veev

בחברת veev יארחו השנה את ניצולת השואה עדה וילנברג, ילידת וורשה ואלמנתו של שמואל וילנברג הניצול האחרון שהצליח להימלט בעת מרד טרבלינקה.

הילה דאודי, מנהלת המשרד בתל אביב שיתפה בתהליך יצירת המפגש: "זיכרון בסלון היא יוזמה מבורכת וחשובה, והזדמנות מצויינת לתת לעובדים קצת יותר משמעות ולקחת חלק פעיל במסורת ישראלית חדשה. כחלק מהרצון לארח זיכרון בסלון השנה במשרדי החברה, השתתפתי בכנס השראה והדרכה של הפרוייקט, שעזר לי להעמיק את החשיבות של יצירת מפגש במשרדנו. לאחר מכן, פניתי לעובדים על מנת להבין אם מישהו מאיתנו הוא דור שני או שלישי לניצולי שואה, או מכיר נותן עדות שיירצה לשתף בסיפור האישי שלו.

וכך הגעתי לעדה וילנברג, ניצולת שואה, עם סיפור מרתק, אשר יש לנו את הזכות לארח אותה במשרדנו, לשמוע את הסיפור שלה ולהעביר אותו מדור לדור בחלק השני של הפעילות יהיה חלק שיתופי הכולל קטע מוזיקלי אשר אותו יוביל אחד מעובדי החברה, ולאחר מכן יתאפשר שיח פתוח המאפשר להעלות שאלות על הנושא.".

Plus500

בקבוצת הפינטק פלוס500 ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. התקיים "זיכרון בסלון" במשרדי החברה שבחיפה, בו חלקה פנינה קראוס את קורותיה עם עובדי החברה.

עדן דהן, סמנכ"לית משאבי האנוש של קבוצת פלוס500:"בכל שנה אנחנו דואגים להתאמץ ולמצוא ניצול/ת שואה שיתארחו אצלינו במשרד וישתפו את העובדים בסיפורם. זהו פרויקט חשוב מאין כמוהו ויש לנו את הזכות לקחת חלק, ולשמוע את סיפורי השורדים ביחד כחברה".

זיכרון בסלון ארטליסט. יח"צ,
"זיכרון בסלון" - ארטליסט/יח"צ

Artlist

בחברת Artlist יארחו במשרדי החברה לקראת יום השואה את ניצולת השואה בת-שבע דגן, בת 96. בתקופת המלחמה היתה אסירה במחנות הריכוז אושוויץ, ראוונסבריק ומלחוב. שוחררה ב-2 במאי 1945 על ידי הצבא הבריטי, והייתה אחת הבודדות במשפחתה ששרדו את המלחמה.

בת שבע פועלת כיום כסופרת ילדים ומשוררת ישראלית העוסקת בעיקר בנושא השואה, מתוך מטרה לשתף את החוויות שלה כילדה בשואה אל הדור הצעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully