וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלמות: העליות בשוק ההון במרץ צבעו את הקרנות בירוק

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 10:37

ההשתלמות בעלייה: עליות בשוקי ההון גרמו לקרנות ההשתלמות להיצבע בירוק בפעם הראשונה מאז דצמבר 2021 ולתקן מעט את התשואות השליליות מאז תחילת השנה.

לראשונה מתחילת השנה הציגו קרנות ההשתלמות הישראליות תשואה חיובית, לאור העליות שחוו באותו החודש שווקי המניות בארה"ב וישראל, ושברו את מגמת ההפסדים של החודשיים הראשונים של השנה.

כך לדוגמא המדדים הנבחרים בארה"ב כדוגמת מדד ה-S&P והנאסד"ק עלו בכ-3.5% ובכ-3.4%, בהתאמה, במהלך חודש מרץ, והמדדים הנבחרים בבורסה בתל אביב, כדוגמת ת"א 35 ות"א 125, עלו בכ-2.4% וכ-2%, בהתאמה, לאותה תקופה.

זאת למרות שמלחמת רוסיה-אוקראינה נמשכה (ועדיין נמשכת) באותה תקופה, האינפלציה הייתה (ונשארה) גבוהה, ולצידה ציפיות העלאות הריבית נשארו איתנות - כמו גם שאריות הקורונה, שגם בדעיכתה ממשיכה להיות נוכחת. כל אלה, כאמור, לא הפריעו לעליות השווקים.

התשואה הממוצעת שהציגו 10 קרנות ההשתלמות במסלול הכללי שנבחנו על ידי וואלה! כסף ומעריב עסקים, עמדה על 0.74% במהלך מרץ האחרון, וצמצמה את התשואה השלילית הממוצעת שהשיאו הקרנות לעמיתיהן מתחילת השנה ל-1.49%-.

קרנות השתלמות מרץ 2022. ללא, מערכת וואלה!
טבלת ביצועי קרנות ההשתלמות/מערכת וואלה!, ללא

בשתי מילים: ילין לפידות

מי שהצליחה להשיג את התשואה הגבוהה ביותר מבין קרנות ההשתלמות שנבחנו בטבלה, היא הקרן של בית ההשקעות ילין לפידות, החשופה בעיקר לאפיק המנייתי, וסיכמה את חודש מרץ האחרון עם 0.89% תשואה.

בכך צמצמה קרן ההשתלמות של ילין את התשואה השלילית שלה מתחילת השנה ל-2.13%-. מדובר בתשואה השלילית השנייה בגובהה מבין קרנות ההשתלמות שנבחנו בטבלה.

שנייה מלמטה לתשואה השלילית שהושגה על ידי קרן ההשתלמות כללי של בית ההשקעות אלטשולר שחם מתחילת השנה, העומדת על 2.36%- לאחר שסיכמה את חודש מרץ עם 0.85% תשואה.

עומר דגני, סמנכ"ל שיווק בבית ההשקעות ילין לפידות, מפרט: "הפרמטרים שהשפיעו לחיוב על התשואה שלנו במסלול הכללי במהלך חודש מרץ היו פיזור המניות בחו"ל, לצד השקעה במדדים שרשמו תשואות גבוהות יותר מיתר השוק.

בחירת המניות שביצענו בבורסה בישראל אפשרה לנו להציג תשואה גבוהה יותר מהמדדים ומיתר השוק. בנוסף, באגרות החוב המח"מ (משך חיים ממוצע) הקצר והנטייה לצמוד בחלק הממשלתי (אג"ח ממשלתי) עשתה טוב לתיק ההשקעות.

אנו מסכמים את חודש מרץ גם בהובלת המסלול המנייתי (מסלול השקעה שרובו מוטה למניות), שמידת הפופולאריות שלו צוברת תאוצה.

עם זאת, חשוב לזכור שתיקי ההשקעות של הגמל והפנסיה הם מוצרים פיננסיים ארוכי טווח, ולכן יש להביט על התשואות במונחי טווח ארוך, ולבחון את השחקנים השונים (משווקי המוצרים הפיננסים) בציר הטווח הארוך".

קרן ההשתלמות במסלול המניות של ילין לפידות סיכמה תשואה של 1.85% במהלך מרץ האחרון, ובכך צמצמה את התשואה השלילית שלה מתחילת השנה ל-2.99%-. התשואה המצטברת שלה ל-5 שנים עומדת על 73.02%.

עומר דגני. עודד קרני, מעריב
עומר דגני, סמנכ"ל שיווק בבית ההשקעות ילין לפידות/מעריב, עודד קרני

למרות הרווחים במרץ, הפסדי החודשיים הראשונים טרם נמחקו

מי שמסכמת מלמטה את טבלת 10 קרנות ההשתלמות שנבחנו על ידנו היא זו של חברת הביטוח הפניקס-אקסלנס, עם תשואה של 0.39% לחודש מרץ האחרון, המבליטה פער של 0.5% ממובילת הטבלה.

תשואת מרץ צמצמה את התשואה השלילית של האחרונה ל-1.46%-, הקרובה לממוצע של כלל הקרנות שנבחנו. גורמים בשוק ההון מעריכים כי עיקר הפער שנוצר בסיכום מרץ בין הפניקס לשאר קרנות ההשתלמות הגדולות, נובע מאחזקה נמוכה יותר של הפניקס במניות סחירות, המוטית יותר לישראל מאשר לחו"ל.

קרן ההשתלמות במסלול המנייתי של הפניקס סיכמה את מרץ עם 1.11% תשואה, שצמצמה את התשואה השלילית שלה מתחילת השנה ל-1.74%-. התשואה המצטברת של הקרן במסלול זה ל-5 שנים עומדת על 71.08%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully