וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן סוכר: מסיבת הקורונה של חנויות הממתקים

28.4.2022 / 13:28

זה לא מקרי ששוקולד עומד בלבה של סערת הסלומונלה. בשנתיים האחרונות לבלבה תעשיית דברי המתיקה. בארה"ב Hershy's לבלבה, ובישראל הוקמה חנות קטנה בשם Sweetime, שמדוכן קטן פתחה 15 סניפים: "ענף שתמיד יש לו ביקוש". ומה סוד ההצלחה? חפשו תחת הערך "גלובליזציה"

במהלך שנת 2021 פרסמה ענקית הממתקים האמריקאית Hershe's את דוחותיה הכספיים, כמו כל חברה ציבורית. בכל רבעון הכתה החברה את תחזיות האנליסטים והציגה רווח גבוה מהצפוי למניה, בשיעור של 3 עד 7 אחוזים. אם אתם לא מומחים גדולים בשוק ההון, נסביר את זה בפשטות: היו ציפיות מסוימות מהרשי'ס, והיא עקפה אותן בכל פעם מחדש.

תעשיית המזון נהנתה מאוד בתקופת הקורונה, והדברים נכונים לא רק לרשתות המרכולים. המעבר לעבודה מהבית, טרנד שממשיך לפחות חלקית עד היום, הוביל אנשים להרגלי צריכה שונים - גם של מתוקים. על פי מחקרים רבים שנעשו, יחד עם התוצאות בשטח, צריכת הסוכר עלתה מאוד במהלך השנתיים האחרונות.

לא מפתיע, אם כן, שהסערה האחרונה של שטראוס עוררה תהודה כה גדולה. נכון שמדובר בקונגלומרט שגם כך חלקו בשוק ענק, אבל העובדה ששוקולד הוא המרכיב המרכזי בסערה הציתה להבות גבוהות יותר. לפי נתוני חברת המידע העסקי "Coface Bdi" שוק השוקולד בישראל גלגל בשנת 2021 1.7 מיליארד שקל. מבחינת מפת השחקנים, שטראוס היא מהשחקנים המשמעותיים בשוק עם מחזור שנתי של כ-700 מיליון שקל ממוצרי השוקולד שלה, ולצידם שחקנים נוספים בשוק השוקולד, ביניהם: פרימיום המשווקים את המותג פררו רושה; משה סידס ובנו שמשווקים בין היתר את המותג טים טאם; דיפלומט מפיצים המשווקים את המותגים: מילקה, אוריאו וטובלרון; ליימן שליסל המשווקים את המותגים הרשי, טופיפי ו- לואקר; מרס ריגלי שמשווקי את מותגי מרס וכרמית תעשיות ממתקים.

מפעל הרשיז בפנסילבניה. ShutterStock
מפעל Hershey's בפנסילבניה. החברה הכתה את התחזיות בכל רבעון ב-2021/ShutterStock

התעשייה משגשגת. בשל כך, לא מפתיעה צמיחתה של רשת הממתקים Sweetime, שפתחה לאחרונה את הסניף ה-15 שלה מאז שהוקמה... לפני שנתיים. כמו יתר הסניפים, כך גם הסניף החדש הוקם באחד מהקניונים הגדולים בארץ, "שבעת הכוכבים" בהרצליה. זאת כחלק מהחלטה עקרונית ואסטרטגית של בעלי הרשת, לקבוע יתד בלב ליבה של תרבות הקניות הישראלי ולהנגיש את עולם המתוקים המיובאים, לכל פלחי קהל הצרכנים המקומי. סניפי הרשת צצו בקניונים המקומיים בזמן שהקורונה השתלטה על העולם. המסע שעברה רשת הממתקים, בהתחשב בקשיים שהערימה המגיפה, כמעט בלתי ניתן לתיאור. חרף החששות, העיכוב בייבוא מוצרים, הסגרים והירידה המשמעותית בתנועת הלקוחות במתחמים סגורים נוכח המגבלות, ב-Sweetime לקחו הימור. הסיכון המחושב השתלם.

ובכל זאת, עבור רבים ממתקים הם "סוכריות ושוקולד", אבל המנעד רחב, הגלובליזציה השתלטה וככל שאריק בן-חמו, הבעלים של הרשת, טס יותר מעבר לים, כך התעצמה גם ההבנה שלו עד כמה שוק הממתקים בישראל לוקה בחסר. בתחילת הדרך נפתח דוכן ממתקים תוצרת חו"ל במתחם שרונה מרקט בתל-אביב. בתוך זמן קצר, וככל שעלה הביקוש על ההיצע, החלו להיפתח סניפים בזה אחר זה ועד במהרה הפך הרעיון של בן-חמו לרשת בפריסה ארצית.

ממתקי סוויט טיים. יחצ,
ממתקים מכל העולם. סניף של sweetime/יחצ

"במשך שנתיים שלמות שמענו חדשות לבקרים על עצמאיים בישראל שנאלצו להקפיא את הדרך שהתוו לעצמם לפתיחת העסקים, שהאטו את הקצב וגרוע מכך, גם נאלצו לסגור את מה שבנו קודם המגיפה בעשר אצבעות", משתפים השבוע בהנהלת Sweetime. "אולי הייתה דרושה לכך תעוזה בלתי רגילה, אולי היה לנו נוח יותר להוסיף ולשעוט קדימה כי מדובר בענף שתמיד יש לו ביקוש, גם ואולי במיוחד בעתות מצוקה, אבל לעצור הכול או לחדול מלצמוח לא היה מושג בלקסיקון שלנו".

רשת Sweetime מציעה לקהל לקוחותיה ממתקים גלובליים, מכל קצוות הגלובוס - מחטיפים מלוחים, דרך שוקולדים, מסטיקים ומשקאות ייחודיים ועד דגני בוקר, עוגיות ופסטות - המיובאים ארצה בבלעדיות לרשת. "הסניפים מעוצבים בקפידה ובסגנון ייחודי, במטרה להעניק לקונים חוויה שעטופה כולה באווירת חו"ל", מספרים שם, "לא רק בטעם, אלא גם בנראות ובשירות והכול במרחק קצר מהבית שלהם, מבלי לעבור דרך נתב"ג. סניפי הרשת מדמות ממלכת ממתקים חלומית, עם סוכריות עצומות או גביע גלידה ענק נוטף שוקולד התלויים מהתקרה, מכלים שקופים גדולים התלויים על הקירות ומכילים סוכריות ממוינות לפי צבעים ועוד".

ממתקי סוויט טיים. יחצ,
עיצוב שמזמין גם אימהות וגם ילדים/יחצ

וכן, גם לעיצוב יש חלק בהצלחה. "כשניתחנו את קהל היעד של הרשת, הבנו שהוא לא מורכב אך ורק מילדים, אלא גם מנשים שלא בהכרח מגיעות לקנות ממתקים לילדים", מספרות עפרי דנון ומיה שלף, מעצבות פנים, בעלות OMY STUDIO. "בתור מעצבות אנחנו אומרות תמיד ללקוחות שלנו, שאנחנו נדאג שהלקוחות יכנסו לחנות והם ידאגו שהלקוחות יחזרו בפעם השניה והשלישית. כך ראינו לנגד עיננו כערך עליון את הבידול של חזית החנות משאר החנויות בקניון, והחלטנו לייצר את הבולטות על ידי חזיתות אייקוניות וזכירות, שלא משאירות ברירה אלא להיכנס לתוכה. חנויות הרשת הן בגודל ממוצע של 40-70 מ"ר. פלנוגרמת המוצרים ארוכה ומגוונת, ובכל חנות אנחנו נתקלות באתגר חדש לצקת כמה שיותר אזורי מכירה. כשמוצרים הם מאוד צבעוניים, ברירת המחדל הטבעית היא לייצר עבורם רקע שקט בצבעוניות, שידע להכיל אותם. אנחנו החלטנו ללכת על ההפך בעיצוב, ולהחליט שהצבעוניות הרבה היא צבע אחיד, if you cant bit them, join them. אנחנו מאמינות שלמותגים יש רגשות והלקוחות חווים אותם בזמן המכירה. קשת הרגשות של Sweetime הוא ורסטילי, ובכל חנות זה מתקבל בצורה שונה. חשוב לנו שהחנויות יהיו שמחות, עם חוש הומור מפותח, ומגרות בדיוק כמו המוצר".

  • עוד באותו נושא:
  • ממתקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully