וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפי האוור לסופ"ש: עושים חשבון לחשבון - ונהנים מכל רגע

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 18:16

בפארק עופר בפתח תקווה, מול מסך אלקטורני עם מסרים מתחלפים, פגשנו את עובדי חברת "אינטואיט" שמשפרת את ההתנהלות הפיננסים של אנשים ועסקים, באמצעות שיפור מערכת הנהלת החשבונות. אכלנו ארטיק טבעי, נרגעו בחדר הוולנס והכרנו שלושה (מתוך 350) הייטקיסטים מקסימים

מה עושים: יוניקורן פינטק אמריקאי שפתרונותיו הטכנולוגיים משפרים את התנהלותם הפיננסית של עסקים ואנשים פרטיים ברחבי העולם. לחברה חמישה מוצרים שמסייעים לניהול חשבונאי עצמאי בלי להזדקק להנהלת חשבונות חיצונית, רובם מותאמים למערכת המס האמריקאית.

משתתפים:

ניצן גדו, בת 31, רווקה, גרה בגבעתיים. תפקיד: דאטה סיינטיסט , שנה וחצי בחברה.

עידו פרחי, בן 33, נשוי פלוס 1.5, גר בהרצליה. תפקיד: דאטה סיינטיסט

דר כהנא, בת 29, רווקה, גרה בקריית אונו. תפקיד: מגייסת עובדים, ארבעה חודשים בחברה.

אינטואיט 1. ראובן קסטרו
מימין: ניצן גדו, עידו פרחי ודר כהנא/ראובן קסטרו

לוקיישן: במרומי הקומות שש עד עשר בבניין חדש בפארק עופר בפ"ת, נמצאים המשרדים של אינטואיט, אליהם מגיעים 350 העובדים בישראל, מתוך 15,000 עובדים ברחבי העולם. ממש בכניסה תלוי "פליפ בורד", לוח אלקטרוני משוכלל שחור, שעליו מסרים מתחלפים. הרצפה דמוית בטון מבריק, ופה ושם מפוזרות פינות ישיבה עם ספה ופופים, ערסלים, וגם משחקי קופסא עצומים, שכאילו נלקחו מארץ הפלאות של עליסה: חמש בשורה, סולמות בחבלים שפרוש על הריצפה, ודוקים לענקים.

המשרדים בנויים באופן ספייס, בצבעים של כחול לבן ואפור, יש שירותים א-מגדריים, "חדר וולנס" מבודד מרעשים עם כורסת מסאז' ומקרר קטן עמוס בפירות ומוצרי בריאות. בחדר מוסיקה יש גיטרה חשמלית, קלידים, תופים, גיטרה אקוסטית ומגבר מטורף, בחדר משחקים שולחן פינג פונג ואקס בוקס, וחדר ספורט עם פרקט, מזרונים, ומכשיר מתיחות ובטן.

אינטואיט 4. ראובן קסטרו
בחדר הוולנס שלנו כבר ביקרתם?/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: חשבונית ענקית תלויה במטבחון ובכל שבוע משתמשים בה לחידת מורס שמוצפנת בין החרוזים הגדולים והעובדים מוזמנים לפתור אותה. בחדר האוכל, מול החלונות הענקיים, שצופים לשדות, יש שולחנות פיקניק ארוכים עם ספסלים מרופדים בכריות אפורות ובצד השני שולחנות קטנים יותר עם כסאות רגילים.

המטבח מעוצב בעץ ושיש בהיר. במקרר פתוח שי כריכים עפ "סלמון נורווגי בליווי קרם שמנת", "רוסטביף פרוס", "כריך אבוקדו צבעוני" ו"פרעצל עם שניצל של דודה". יש סלט טופו, סלט בריאות עם מוצרלה, סאפורה אסייתי וסלט פירות.

על האי עוגיות אישיות ללא תוספת סוכר, טבעוניות ומלוחות, כדורי מנגו, קוקוס טבעי, חטיפי סויה, אגוזי מלך, שקדים וקשיו. יש גם חטיפי פיטנס, בננות מיובשות, חמוציות, גרנולה בלקנית , קראנצ'ית וקלאסית, עוגיות של נספרסו, לימון, וחמאה, ומיני עבאדי וחלווה.

במקרר הגולה יש חלב, גבינות מכל הסוגים, חמאה, טחינה, חומוס, יוגורטים בכמויות, והמון רטבים. יש ארבעה מכשירי מיקרו, מכונת נספרסו עם קפסולות, קפה מגורען, שחור, ותה. במקרר שקוף גדול אפשר למצוא שייקים טבעיים, משקאות ממוגזים בבקבוקי זכוכית, תה קר ומיצים. במקפיא מתחת לאי יש פירות קפואים, תמרים וסלמון מעושן ויש גם עמדה של ארטיקים טבעיים קפואים.

אינטואיט 6. ראובן קסטרו
יש עמדה של ארטיקים. טבעיים, אלא מה/ראובן קסטרו

CV: כשהיתה בחטיבה, ההורים ציוותו לניצן סטודנט כדי שיכתוב איתה משחקי מחשב, בגלל שהיתה עמוק בעולם הטכנולוגי תמיד. היא היתה הבת היחידה במגמת מדעי המחשב ובצבא העדיפה להתגייס לדובר צה"ל מלשרת המודיעין, יצאה לקצונה, חתמה שנתיים קבע ובתפקיד האחרון היתה ראש מדור הכשרות פנים.

כשהשתחררה התחילה להדריך בקורס להכנה לפסיכומטרי והיה לה ברור שהיא חוזרת לתחום שהיא הכי אוהבת ונרשמה ללימודי המחשב ובלשנות, שלדבריה משלימים אחד את השני. כשהתחילה את התואר השני במדעי המחשב, תרגלה באוניברסיטה ואז קיבלה את התפקיד הראשון שלה ב"דאטה סיינטיסט" בסטארט אפ שהתעסק בחיפוש קבצים קוליים ברדיו.

"חצי שנה לתוך הקורונה", היא אומרת, "ידעתי שאני רוצה לעבור לחברה גדולה בינלאומית, כי רציתי לעבוד עם אנשים מתרבויות אחרות. חברה אמרה לי שמחפשים ב'אינטואיט' והתחלתי להתראיין והתקבלתי. אני מתעסקת בעיבוד שפה טבעית. באמצעות תוכנה ואלגוריתם אנחנו מחפשים דרכים לפתור בעיות. למשל, אקח את כל הכתבות במדור 'האפי אוור' ואנסה ללמוד באמצעות כמה אנשים לחצו על כתבה מסוימת, איזה חברות שוות".

אבא של עידו מתעסק במערכות מידע והוא התחיל את דרכו בתחום הטכנולוגי בהרכבת פאזלים ומאוחר יותר בנה רובוט עם חיישנים מלגו, תכנת אותו שלא יפול מהשולחן וחלם להיות מהנדס. כשהיה בן עשר, המשפחה עברה לטקסס, שבע שנים אחר כך כולם חזרו לאץ והוא נשאר שם, סיים תיכון, למד גם תואר ראשון בהנדסת חשמל והגשים את חלום הילדות, ונכנס לתחום עיבוד אותות.

בביום הלימודים עבר למרילנד ועבד במשך שנתיים בחברה ישראלית קטנה שהתעסקה בייצור לחברות ביטחוניות. בגיל 24 חזר לארץ, התייצב בלשכת הגיוס, היה צריך להתעקש כדי שיגייסו אותו, עשה טירונות עם בני 18, והתגלגל לפיתוח מערכות לוחמה אלקטרונית. הוא יצא לקורס קצינים והסתובב בין התעשיות הביטחוניות כמהנדס מערכות והתעסק גם בתכנה ואלגוריתם. כל פעם חתם עוד קצת קבע, עד שהחליט שהגיע הזמן לצאת החוצה.

"עשיתי קורס של דאטה סיינטיסט והתחלתי את הדרך המקצועית בסטארט אפ בתחום הגנה מפני מתקפות בוטים באינטרנט. אחרי שנה וחצי רציתי להתקדם, אשתי ילדה ורציתי לשבת על התזה ולהיות בבית. כשסיימתי חיפשתי לאן להמשיך, היו לי כמה אפשרויות, ובסוף בחרתי ב'אינטואיט', כי רציתי חברה חזקה טכנית. מול האופציות האחרות, כאן היו הכי רציניים עם הכי הרבה ניסיון ובנוסף יש קבוצה מאוד חזק של 'דאטה סיינטיסט' סביבי".

הכישורים החברתיים והעיצוביים של דור בלטו תמיד במשפחה מאוד טכנולוגית, שבה כל האחים יוצאי 8200. את השירות הצבאי עשתה כתצפיתנית בעוטף עזה ואחרי השחרור נרשמה ללימודי תעודה בניהול אופנה בשנקר, ובמקביל גילתה שהיא נמשכת לתחום גיוס העובדים.

"עניין אותי להבין איזה סוג של אנשים מחפשים בחברות היי טק והתחלתי כהד האנטרית בלינקדאין. בן הזוג שלי עובד ב'אינטואיט' וכשהתחלתי לחפש עבודה במשרד, לא הסכמתי שהוא יעביר את קורות החיים שלי ובמקום, חברה שעשתה להם ייעוץ, שלחה אותם. כששאלו אם אני מכירה את החברה, חייכתי ואמרתי ששמעתי על המקצוענות שלה. אנחנו עובדים במחלקות נפרדות, אבל יוצא לנו לאכול צהריים ביחד, כי לרוב אני עומס פגישות והוא מתכנת".

אינטואיט 5. ראובן קסטרו
אין פערי שכר בין גברים לנשים/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: ניצן מגדלת את פוץ', כלב מעורב שדורש הרבה תשומת לב, היא עושה לא מעט ספורט, פעילה בקהילת המתכנתות "באות" ואימצה תחביב של בניה ושיפוץ של רהיטים שהיא מוצאת ברחוב.

עידו מת על משחקי קופסא, משהו כמו "קטאן" על סטרואידים, שהוא גם אסטרטגי וגם טכני.
"יש הרבה חנונים כמוני, שנפגשים פעם - פעמיים בשבוע לשחק. גם אשתי בעניין, אבל היא יותר אוהבת את המשחקים השיתופיים והחמודים ואני את התחרותיים".

דר לא ויתרה על התשוקה שלה לאופנה ובין שיעור לשיעור בשנה האחרונה בלימודי ניהול ומשאבי אנוש, היא מוצאת זמן לתפור ולשחק עם "בונו" בן ה - 16, המכונה "אהבה של החיים".

גיוס עובדים: דר מספרת ש"אינטואיט" מייחסת לחוויית גיוס העובד משמעות גדולה והמגייסים עושים כל מה שאפשר כדי שתהיה נעימה וחמה. "אנחנו מחויבים להחזיר למועמד תשובה הכי מהר שאפשר, מתעניינים במה שהוא עושה ביום יום ולא רק מסתכלים על האופן שבו עמד במטלה, אלא על כל הצדדים. 40% מכלל המנהלים שלנו הן נשים ואנחנו בשאיפה להגיע ליעד של 50%.

אנחנו גאים שבפיתוח יש נשים מנהלות בולטות ומעורכות". אגב, כשנמצא שבתפקידים מסוימים גברים הרוויחו יותר מנשים - הפער נסגר מיידית".

עובדים תחילה: ערך כמעט מקודש. "רוח המפקד שנושבת מלמעלה", מסבירה ניצן, "היא שרואים אותנו לטווח ארוך ומחפשים כל דרך כדי לטפח וללוות את האנשים. אם מישהו עובד תקופה שבה הוא פחות פרודוקטיבי בגלל משהו שהוא עובר, תהיה התחשבות. הבריאות הפיסית והמנטאלית שלנו חשובה, ובמשך שבוע בקיץ ושבוע בחורף, החברה מורידה שאלטר בכל העולם, כדי שאף אחד לא יקבל פתאום הודעה בסלאק מהעבודה".

בשבוע האחרון של דצמבר אפשר לקחת עוד שבוע חופש בתשלום והתמיכה בלקוחות נעשית ברוטציה בין העובדים ויש את ההאקתון השנתי שנמשך שבוע ובו כל אחד בוחר פרויקט שלו הוא מקדיש לו את הזמן על חשבון שעות העבודה.

אינטואיט 7. ראובן קסטרו
"עם תנאים כאלה, קשה לעזוב"/ראובן קסטרו

מאיפה עובדים: רק ב - 16 במאי תחזור החברה לפורמט של עבודה היברידית במשרדים, הרבה אחרי שאר חברות ההי טק, עם המלצה להגיע בין יומיים לשלושה למשרד.

ערך מוסף: בקורונה היו פעילויות משפחתיות, סדנאות בישול ושיעור ספורט עם יובל שמלא. העובדים קיבלו הביתה ערכת חורף מושקעת, מכשיר נינג'ה ממותג וערכה להכנת קוקטיילים. עידו: "ההתחשבות בהורים מדהימה. כשהבן שלי היה מאומת קיבלתי ימי חופש על חשבון החברה כדי להיות אתו, אני יכול לאסוף אותו מהגן וכשאשתי ילדה , הייתי איתה חודש בבית. מעבר לביטוח הבריאות שאנחנו מקבלים לכל בני המשפחה, יש לנו אפשרות להתייעץ עם רופא ששוכרת החברה בערבים ובסופי שבוע".

בהאפי אוור של פורים הביאו את הקונדיטור אלון שאבו שעשה להם אירוע מדהים, מדי פעם עושים בראנץ' מפנק וניצן מספרת על כנס שערכה החברה לנשים בדאטה סיינס, והיא הנחתה, תחת הכותרת : "הטובות לדאטה" ושילמה על כולו מתוך אמונה בשוויון מגדרי ומגוון. העובדים מקבלים גם מנוי לחדר כושר.

מה לובשים: ברור שדר מקפידה להתלבש כמו שצריך כשהיא מגיעה למשרד, אבל השאר נעים בין סווטשירט ממותג לסנדלי טבע נאות.

שכר: "כשמקבלים אותו", אומרת ניצן, "אומרים לנו שאנחנו טופ טאלנט ומגיע לנו השכר המרבי בתחום, אבל זה לא מה שמשאיר את העובדים כאן 10 - 12 שנים. יש בונוסים ומענקי מניות". דר מספרת שכל אחד מהעובדים מקבל תקציב שהוא יכול להוציא על חדר כושר, ספא, טיפול פסיכולוגי והיה מישהו ששכר בכסף עוזרת בית. עידו: "אני קניתי עם הסכום הזה פסנתר".

מה הלאה: עדו מודה בכנות שעם תנאים כאלה קשה לעזוב. "אנשים נשארים פה פרק זמן ארוך יחסית גם למקומות עבודה שהם לא הייטק, כי טוב פה. חוץ מגוגל ופייסבוק, אין מקום שמשתווה לאינטואיט". ניצן מסכימה עם עדו ואומרת שכל עוד תמשיך ליהנות כמו עכשיו היא נשארת ודר מוסיפה: "אני רואה את עצמי בקדנציה ארוכה. אנשים פה מדהימים ואני סופגת מהם ידע חדש כל יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully