וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שתדליקו את המנגל: כל מה שצריך לדעת על בשר "על האש"

עודכן לאחרונה: 5.5.2022 / 8:00

עם כל הכבוד לטקסים, המנגל המסורתי הפך עם השנים לאירוע המרכזי של חגיגות יום העצמאות. בשר איכותי אינו זול, אבל מורגש בטעמו, אינו דורש מאמץ או תיבול מיוחד והכי חשוב - צריך כשרון כדי להרוס אותו. אילו נתחים כדאי להכיר וכמה זה עולה לנו?

למרות מחקרים מן העולם המדווחים על ירידה בצריכת הבשר העולמית: עם צניחה של 17% בבריטניה לבדה (לפי המחקר שפורסם ב-The Lancet Planetary Health), חג ה"על האש" נותר אהוב על הישראלים כאשר בחג העצמאות שעבר (2021) נסקה ההוצאה על בשרים והגיעה לפי- 3 יותר מאשר הממוצע בשאר חודשי השנה.

השנה, לקראת יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל, להבדיל מהשנתיים האחרונות, צפויות חגיגות ללא מגבלות והצפי ברשתות הוא לעליה דומה ואולי אף יותר, בסכום ההוצאה הממוצעת.

מה נאכל ביום העצמאות? מהם סוגי הבשר הפופולאריים ביותר, אילו נתחים ממליצים המומחים להכיר? וחשוב מאד - מה נוכל להזמין ברגע האחרון עם משלוח עד המנגל?

בשר על האש. Giphy
אילו נתחים כדאי להכיר ומה אפשר להזמין במשלוח מהיר עד המנגל?/Giphy

מכוונים לפרימיום: המנגל השנה יהיה מוקפד ומושקע

גיא בליס, סמנכ"ל שיווק ברשת חינאווי Wine & More מציין: "יום העצמאות שנת 2022 מסמן חזרה מבורכת לשגרה אנו מרגישים בסניפים את התכונה הרבה של חג עצמאות חופשי מהגבלות לאחר שנתיים יוצאות דופן ובמיוחד. מאז הקורונה, קיימת עליה משמעותית בצריכה של נתחי פרימיום בדגש על פורטר האוס, טומהוק, נתח קצבים ואגיו".

"בשנתיים האחרונות, אנשים התמקצעו בבישול הביתי (מפאת הזמן הפנוי והצורך להתפנק בבית במקום במסעדות) ולמדו מקרוב את המשמעויות בצריכת פרימיום. השנה המאפיין העיקרי של המנגל הישראלי הולך להיות הרבה יותר מושקע ומוקפד".

קצביית הבוטיק של רשת חינאווי Wine & More, מציגה חגיגת בשרים ליום העצמאות: מגוון עשיר של בשרי פרימיום, לצד בשרים המיושנים על פי מתכון מF9פחתי סודי. תהליך יישון הבשרים אורך בין 10-40 יום בהתאם לסוג הנתח, כדוגמת: פורטרהאוס, אנטריקוט על העצם, צלעות טלה, טיבון טלה, פילה בקר, סינטה, שייטל ופיקניה (שפיץ צ'אך).

לצד בשרים מיושנים, קצביות הפרימיום של הרשת מציעות מגוון רחב של עופות, בשרים, חזה עוף, כבד, פרגיות, שוקיים, כרעיים, כנפיים, לבבות ועוד.

הרשת מפעילה שירות משלוחי בשר לאזורי גוש דן והשרון. ניתן להזמין בהזמנה ישירה לאחד מהסניפים או באמצעות אתר האינטרנט.

רשת חינאווי wine & more משיקה קומפלקס ייחודי בנוף הגליל. סוזי לוינסון,
חינאווי Wine & More/סוזי לוינסון

משלוח מהיר עד המנגל

בדקנו על משלוח wolt מסניף חינאווי בוצ'ר שופ הרצליה ומצאנו את המחירים האלו: שיפודי פרגיות כחצי ק"ג - 45 שקל | כנפיים במרינדה כ1 ק"ג, מתובלות בגריל עוף ושמן זית - 32 שקל | שיפודי אנטריקוט כחצי ק"ג - 94.5 שקל | פיקאניה | כ-2 ק"ג, נתח שלם - 220 שקל | צלעות טלה כחצי ק"ג - 87.5 שקל

בנוסף, ‫ערכת מנגל ל-4 סועדים של חינאווי וויין אנד מור (תל אביב וראשון לציון) מציעה: 1 ק"ג קבב | 450 גרם נקניקיות מרגז | 1 ק"ג שיפודי פרגית | 500 גרם אנטריקוט | נפנף, במחיר: 299 שקל.

או ערכת מנגל משפחתית: 12 שיפודי אנטריקוט 1 ק"ג | 6 שיפודי סינטה 500 גרם | 8 שיפודי פרגית 1 ק"ג | 20 יחידות כנף עוף נקי 2 ק"ג | מלקחיים נירוסטה | נפנף, במחיר: 399 שקל.

ניתן להשיג באמצעות אפליקציית Wolt עם משלוח עד המנגל.

חינאווי וויין אנד מור מארז יום העצמאות. בר דמרי,
חינאווי וויין אנד מור מארז ליום העצמאות/בר דמרי

קשת של אפשרויות

רשת הסופרמרקטים קשת טעמים, מדווחת על ביקוש הולך וגובר מצד הצרכן אנין הטעם, לבשרים המוכנים לבישול או צלייה, באיכות גבוהה.

הרשת, שמציעה את "קשת קצבים", סדרת בשרים איכותית הכוללת כעשרה מוצרים אש ר הושקה לפני כשנה, מייצרת במפעלי "דבאח". הסדרה כוללת מוצרים בלעדיים לרשת, בהתאמה אישית לטעמי הלקוח: מוצרי בשר בקר וטלה משתי משפחות: מוצרים טחונים ומוצרים על שיפודים. כל מארז מגיע קפוא וארוז באריזות "סקין פאק" לשמירת טריות ונראות מרבית.

סדרת הבשר כוללת את: המבורגר וואגיו מובחר 300 גרם במחיר: 30 שקל | נקניקיות מרגז פיקנטיות 400 גרם ב-30 שקל | רצועות עגל להקפצה 500 גרם ב-50 שקל | צ'וריסוס עגל 500 גרם ב-30 שקל | סטייק MINUTE סטייק 400 גר' ב-40 שקל | פרוסות עגל לשניצל וינאי 400 ב-50 שקל | שיפודי אנטריקוט עגל 400 גרם ב-65 שקל | שיפודי כבד טלה 400 גרם ב-30 שקל | קבב טלה קווקזי 500 גרם ב-35 שקל | קבב בלקני עם פיסטוק 500 גרםב-35 שקל | שיפודי טלה 400 גרם ב-65 שקל | סטייק דנוור עגל קפוא ב-100 שקל | שיפודי פרגית-ב-55 שקל לק"ג | סטייק אנטריקוט עגל קפוא ב 170 שקל | סטייק סינטה עגל קפוא ב-100 שקל

קשת טעמים הנה רשת סופרמרקטים המציעה חווית קניה מבודלת בדומה לחוויית הקניה בסופרמרקט אירופאי. הרשת הוקמה לפני כ-18 שנים בבעלות אריאל לכט ומחזיקה ב-18 סניפים בפריסה ארצית וחנות אונליין.

לרשת זרועות אסטרטגיים נוספים, בהם: מפעל לייצור מזון מוכן וטרי "לכט תעשיות מזון", "קולינריק" רשת סופר מעדניה עירונית, "דליסימו" חברת ייבוא המתמחה בייבוא של מוצרי איכות מהעולם.

את מוצרי "קשת קצבים" ניתן להשיג בסניפי "קשת טעמים" ברחבי הארץ או באתר https://www.keshet-teamim.co.il/

קשת קצבים להשיג בקשת טעמים_שיפודי טלה 400 גרם, 20 שקל. שי גבריאלי,
קשת קצבים להשיג בקשת טעמים. שיפודי טלה 400 גרם, 20 שקל/שי גבריאלי

חושבים שאתם יודעים הכל על בשר?

על הביקושים ומה אוהבים הישראלים לאכול במיוחד בארוחת "על האש" משתף אותנו גם מנכ"ל מותג הבקר, וחנות האון ליין "חוות הבוקרים," חן רזיאל: "אנטרקוט, סינטה, פילה וכמובן קבב, כנפיים ופרגיות הם הנתחים הפופולאריים בארץ ל'על האש'. אלה נתחים משובחים ללא ספק, אבל יש עוד לא מעט נתחים נפלאים שבהחלט כדאי לצרכן הישראלי להכיר".

"אם חשבתם שאתם יודעים הכל על בשר, יש כמה נתחים שבכל זאת כדאי להזכיר ולשים אליהם לב, חלקם הפכו יותר מוכרים לאחרונה וחלקם עדיין מחכים לצרכן הישראלי שיגלה אותם", אומר רזיאל.

הנתחים שמציע רזיאל להכיר הם: סטייק הטומהוק, שהוא נתח בשר גדול , בחיתוך ייחודי המזכיר את הגרזן האינדיאני הידוע, כשהעצם הבולטת נראית כמו ידית אחיזה, דנבר סטייק שהוא נתח סטייק משויש במדויק, שמן במידה ורך שמעניק חווית סטייק יוצאת מן הכלל ומלאת ארומה.

נתח נוסף ולא מאד מוכר בקרב הישראלים הוא איירון פלאט סטייק, נתח קדמי מאזור הכתף, שעובר יישון מיוחד ונחתך לסטייק באטליז הנאה מובטחת לכל המשתתפים. הוא רך, משויש ובעל טעמים חזקים, יש בו מעט שומן יחסית והוא דורש צליה לא ארוכה על האש. בנוסף הוא ממליץ לנסות גם אומצת צלע ורצועות אסאדו בצלייה על הגריל.

חוות הבוקרים, טומהוק. דן פרץ,
נתח סטייק טומהוק עם העצם כידית אחיזה/דן פרץ

הישראלים התמקצעו ולמדו מה לבקש

לקראת יום העצמאות בדקנו את המחירים ב"חוות הבוקרים" והבאנו טעימה של מבצעים לרגל החג: טומהוק: 189 שקל לק"ג (במקום 219 שקל לק"ג) | אנטריקוט עגלה פרימיום: 199 שקל לק"ג (במקום 229 שקל לק"ג) | סטייק פרגית טרי: 59 שקל לק"ג ( במקום 74 שקל לק"ג) | כנפיים: 13 שקל לק"ג (במקום 15 שקל לק"ג)

"הישראלים לומדים משנה לשנה להוסיף מגוון נתחים לצד הנתחים המסורתיים. הם גם למדו לבקש מהקצב חיתוך מדויק, על פי הצרכים שלהם", מוסיף רזיאל.

באתר של 'חוות הבוקרים' ניתן להשאיר הוראות מדויקות לקצב הבית על הנתח המבוקש, ועל דרך ואופן החיתוך. כמו כן, ניתן להתייעץ איתו בצ'אט און ליין https://www.havat-habokrim.co.il/

חוות הבוקרים. דן פרץ,
חנות האונליין "חוות הבוקרים", מציעה נתחים מיוחדים לצלייה על הגריל/דן פרץ

לנפנף כמו שף

שיתוף פעולה חדש של קצביית הבוטיק 'מרינדו' עם נבחרת שפים מובילה הולך להדליק לכם את הגחלים ביום העצמאות.

לכבוד חג המנגל הלאומי הידוע גם בשמו יום העצמאות, רקמה רשת קצביות הבוטיק - מרינדו שת"פ חלומי שיהפוך את המנגל המסורתי של יום העצמאות לחוויה קולינרית מרעישה היישר ממטבחם של השפים המובילים בישראל.

השפים המשתתפים בפרויקט: רז רהב (מסעדת OCD), תומר טל (מסעדת ג'ורג' וג'ון), עינב אזגורי (בושוויק) וענר בן רפאל (אלטער).לכל אחד מהם, חיבור עמוק למטבח המקומי, חומר הגלם הישראלי נמצא בליבו של המטבח של כל אחד מהשפים, שדואג לתת במה לתוצרת מקומית בחלקת האדמה הקטנה שלו.

רז רהב למרינדו. יח"צ,
ההמבורגר של רז רהב למרינדו/יח"צ

בין המוצרים המוצעים תחת שת"פ זה: המבורגרים של רז רהב - 5 יחידות, כל יחידה במשקל 200 גרם ב-99 שקל, הקבבים של עינב אזגורי - 16 קבבים ב-99 שקל, השיפודים של תומר טל - 8-10 שיפודים באריזה (שיפודי הטלה יעלו 139 שקל והשפיץ שייטל 149 שקל).

מרינדו רשת קצביות בוטיק בפריסה ארצית. טלפון להזמנות: 050-3993810 משלוחים לכל חלקי הארץ באתר: https://www.marinado.co.il/ וגם בוולט בתל אביב: https://wolt.com/he/isr/tel-aviv/venue/marinado-tlv

קולקציית השפים של מרינדו. יח"צ,
קולקציית השפים של מרינדו, להזמנה גם דרך wolt/יח"צ

כרמלה משיקה קצביה

ב'כרמלה', מיזם המשלוחים משוק הכרמל ומחלוצי תחום השיווק און ליין משיק קטגוריה נוספת - קצביה.

הקצביה של כרמלה מציעה מגוון נתחי בשר פרימיום ממשקים מקומיים ישראלים, משקים המספקים בשר איכותי למסעדות מובילות בתל אביב. ביניהן: טאיזו, האחים, דוק, הבסטה ואטליזים מובחרים בעיר.

הנתחים מגיעים ללקוח לאחר ניקוי וחיתוך ברמה הגבוהה ביותר וארוזים באריזת וואקום מקוררת לשמירה על הטריות, משונעים לבית הלקוח בצי הרכבים המקורר לאורך כל שרשרת האספקה כדי להבטיח איכות מקסימלית. כל מה שנותר ללקוחות הוא לבחור את מידת העשייה, לצלות, להכין תוספות טעימות ולהגיש.

נאור חסיד, מנכ"ל כרמלה: "קצבייית הפרימיום החדשה מצטרפת למעדניית הגבינות והדילקטסטים, למזווה ולקטגוריות נוספות המרכיבות את החזון שלנו להוביל את תחום הקולינריה במשלוח ישיר עד הבית, ולהעניק ללקוחותינו את האפשרות להגשים את החלומות הקולינרים עם המוצרים הכי חדשניים והכי איכותיים".

לצד עוף טרי על חלקיו, הקצביה בכרמלה מציעה נתחי בשר פרימיום וביניהם: נתח קצבים עבה/דק, גולש בקר, אסאדו, כתף בקר, טי-בון, פלאנט סטייק, שניצל עגל, אונטריב, שפיץ שטייל, סטייק מינוט, פיקנטה, סינטה, פילה בקר, אנטריקוט, שריר, עצמות מח ועוד

הקצביה מציעה גם נתחי כבש ייחודיים ואיכותיים במיוחד וביניהם צוואר טלה, צלעות טלה, אוסובוקו טלה שלם טרי, כתף טר י, טי בון טלה ועוד.

בנוסף, מוצעים גם מוצרי בשר מתובלים ומוכנים לבישול או טיגון, ביניהם: המבורגר וואג'יו, נקניקיות צ'וריסוס "שמש", נקניקיות מרגז, נקניקיות תאילנדיות, נקניקיות דובאי ועוד ועוד. https://www.carmella.co.il/

כרמלה און ליין. מארז הכי ישראלי ליום העצמאות, 549 שקל. צילום ועיצוב סטודיו שלושת הדובים,
כרמלה און ליין. מארז ישראלי ליום העצמאות, 549 שקל/צילום ועיצוב סטודיו שלושת הדובים

הבקר מרמת הגולן

גם "מרעה גולן" מציעים לקראת חג המנגלים מגוון מוצרים חדשים, מקוצבים וארוזים, שניתן להשיג בעשרות אטליזים, מרכולים וחנויות טבע בין קיבוץ דפנה לשדה בוקר, בהיקף רחב וראשון מסוגו בארץ ועתה גם באתר 'חקליתא'.

בין מגוון המוצרים: ניו יורק סטייק; פיקנייה; וואסיו; שייטל; חטיפי אסאדו; בשר טחון (80 שקל לקילו) , קציצות, המבורגר (80 שקל לקילו) , נקניקיות כפריות, מרגז וצ'וריסוס (80 שקל לקילו); קבב מזרחי (80 שקל); מינוט סטייק (100 שקל לקילו); קוביות לקדרה (80 שקל לקילו); רצועות בשר להקפצה (80 שקל); שניצל עגל (80 שקל לקילו) .

כל הנתחים, נטחנים מבשר טרי בלבד ומעובדים למוצר מבוקר וטעים המותאם לבישול איכותי ובריא בכל השנה, זאת בנוסף לרבעים אחוריים וקדמיים המגיעים לקצבים באטליזים Nose to Tail.

הבקר של מרעה גולן נולד וגדל ברמת הגולן במרעה חופשי, בתנאים נאותים, עם תזונה טבעית, ללא זרזי גדילה, אנטיביוטיקה מניעתית או התערבות בגידול הטבעי של העדר.

את נתחי הבשר הארוזים והמוכנים להכנה ביתית ניתן להשיג ברשת "טבע קסטל", סניפים נבחרים של "טיב טעם", אטליז "My meat" בקרית אונו, מעדניית "עדניה" הירושלמית של השף נדב מלין ו"משק מלמד" בכפר הנגיד, מדרשת בן גוריון ,המעדניה בדפנה ובקצביות ומעדניות נוספות ברחבי הארץ.

האטליזים המתמחים בארץ מחזיקים בקיצוב ויישון עצמאי את רבעי העגלים של האגודה. אטליז פלדשטיין, קצביית מושבוצ של משק שניידר (אחד ממשקי האגודה), "בשרה", "יענקל'ה ובניו" ו"איסקנדר" התל- אביביות ו"אטליז אבו שקרא" המפורסם בוואדי ניסנס החיפאי ועוד קצביות רבות הפרוסות בארץ.

הבשר של מרעה גולן זמין לרכישה בעשרות מסעדות, חנויות ואטליזים ברחבי הארץ: מסעדות "מלכה" ו"המלוכלך" של אייל שני, "פוקצ'ה" ו"בר בשר" הגליליות, מסעדת "רוברטה וינצ'י" בכרכור, "B12" בקרליבך תל אביב, "בלאק איירון" הירושלמית ו"מו ומו" ברחובות.

ניתן להשיג מעכשיו גם באתר https://www.haklayta.com/

סטייק מרעה גולן שני בריל. שני בריל,
סטייק מרעה גולן/שני בריל

צמיחה בקטגוריית מוצרי הפרימיום

על אותו משקל איתו התחלנו, במהלך שנתיים תחת צילה של הקורונה, הסגרים והריחוק החברתי, הכירו הישראלים נתחים חדשי הנחשבים לנתחי פרימיום. הם התמקצעו בכל הנוגע לבישול וכך גם צלייה על הגריל. הם למדו אופני הכנה מורכבים יותר, הם יודעים טוב יותר מה לבקש מהקצב והפכו לאניני טעם.

גם בשיחה עם רשת מחסני השוק, נמסר לנו כי: "אנו רואים המשך של מגמת צמיחת קטגוריית מוצרי הפרימיום בקצביה. יותר ויותר לקוחות המבקשים לקנות סטייקים מהזן האיכותי ביותר, צלעות כבש, סטייק סינטה ועוד".

המטבח של ג'ולי מבית מחסני השוק. ניקי טרוק,
המטבח של ג'ולי מבית מחסני השוק/ניקי טרוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully