וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת שקד-קארה: הקלות משמעותיות ברישוי עסקים

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 12:12

איילת שקד ואביר קארה הודיעו על הקלות מיידיות ברישוי עסקים. על פי שרת הפנים וסגן השר, מדובר בהקלות הנוגעות לעשרות אלפי עסקים בשווי של מאות מיליוני שקלים. עיקר ההקלות: ברישוי למסעדות ובתי קפה הארכת רישיונות של עסקים רבים והורדת דרישות בתחומי הייבוא והייצור

במסיבת עיתונאים שנערכה לפני ישיבת הממשלה הכריזו שרת הפנים, איילת שקד וסגן השר אביר קארה על הקלה רגולטורית למשק במסגרת תיקון לצו רישוי עסקים. התיקון מציע שורה של הקלות רגולטוריות ביחס ל-56 פריטים, שעל פי יוזמי הרפורמה ישפיעו על כ-44,052 בעלי עסקים, המהווים, שליש מהעסקים בעלי הרישיון בישראל.

שקד וקארה בישרו על חסכון של כ-400 מיליון שקל ו-3 מיליון ימי עסקים, כתוצאה מקיצור ההליכים הבירוקרטים וביטול החובה להוצאת אישורים מסוימים מצידם של בעלי העסקים.

כך למשל הודיעו השננים על הורדת דרישות ברישיונות לעסקים שעוסקים בייבוא. וכן הסרת חלק מהמגבלות שהפרידו בין יצרני מזון קטנים לקבלת רישיון עסק. עוד בהקלות: הפחתה של דרישות המשטרה למסעדות ובתי קפה, הארכת תוקף רישיונות של בריכות, בתי מלון, דיסקוטקים, אטליזים ועסקים רבים נוספים.

אביר קארה ואיילת שקד. מארק ניימן, לע"מ,
שרת הפנים איילת שקד וסגן השר אביר קארה מציגים את ההקלות. עם כל הכבוד לנחיצות בהן, קשה לנתק את המעמד ה"לקראת בחירות"/מארק ניימן, לע"מ

שקד וקארה הדגישו כי התיקון אינו דורש חקיקה בכנסת או אישור באחת מוועדותיה, הערה שיש לה משמעות בעידן שבו הקואליציה תתקשה, אולי, להעביר חוקים בכנסת.

בהקשר זה יש לציין כי התיקון לצו פורסם להערות הציבור ולאחר קבלת ההערות וההתייחסות אליהן, השרה שקד צפויה לחתום על הצו וההקלות יכנסו לתוקף באופן מיידי.

ההצעה לתיקון מסלול רישוי העסקים גובשה לאחר עבודת מטה שכללה את הצגתה בפני מליאת הוועדה הבינמשרדית לרישוי עסקים - בה חברים נציגי נותני האישור ונציגים מהשלטון המקומי,
ושבסמכותה להמליץ לשרת הפנים על שינויי חקיקה - ופגישות פרטניות עם נציגי נותני האישור השונים.

עם כל הכבוד לתיקון המבורך, שכן בעלי עסקים רבים הפכו, בגלל דרישות רגולטוריות מוגזמות ועליתים אף סותרות, לעבריינים בעל כורחם, נדמה שקשה לנתק אותו מהמעמד התקשורתי בו השיקו שרי השיכון והמשפטים את הגרלת הדירות בהנחה או מרפורמת הסלולר הכשר שפרסם היום שר התקשורת. חיוניים ככל שיהיו הצעדים דלעיל, קשה להשתחרר מהתחושה שקמפיין הבחירות הקרובות כבר החל.

איילת שקד ואביר קארה. מארק ניימן, לע"מ,
פחות ניירת, פחות עצבים, יותר זמן נטו לעבודה, ליוזמה ולתחרות/מארק ניימן, לע"מ

"יום חג לבעלי העסקים"

שרת הפנים, איילת שקד: "זהו יום חג לבעלי העסקים במדינת ישראל, לא פחות. אני נרגשת להציג היום לבעלי העסקים בישראל הקלות משמעותיות שישפיעו על עשרות אלפי בתי עסק.

כשנכנסתי לתפקידי במשרד הפנים אחת המטרות החשובות ביותר שהצבתי לצוות המשרד היא לפעול לצמצום הרגולציה והסרת חסמים על מנת להקל על העסקים הקטנים שנאלצים לעמוד בדרישות מיותרות תחת גלגלי ביורוקרטיה מתישה.

אחרי עבודת מטה מקיפה ומעמיקה של כמה חודשים הצלחנו להסיר רגולציה ל-56 פרטים בנוסף לאלה שכבר הסרנו. זה הישג חסר תקדים ואנחנו רק בתחילת הדרך.

צעד זה, שיחסוך לבעלי עסק עשרות אלפי שקלים יפגוש בקצה את האזרח שיצטרך להוציא עבור המצרכים שהוא רוכש - פחות. ולכן זהו עוד צעד חשוב שהממשלה מקדמת בהתמודדות עם המאבק בעליית יוקר המחייה"

סגן השר, ח"כ אביר קארה: "כיזמים תמיד הרגשנו שהמדינה מנסה לנצח אותנו ומציבה מכשולים במסלול ההמראה. זאת לא בעיה רק של השולמנים, יוקר המחייה והרווחה של כל האזרחים תלויים בזה שיזמים יוכלו להתפרנס בכבוד.

המהלך יקל על בעלי העסקים, יסיר מעליהם את הנטל הרגולטורי וכתוצאה מכך ירדו המחירים.
התחייבתי להביא את מדינת ישראל למקומות המובילים בעולם בקלות בעשיית עסקים, הבוקר בזכות שותפות אמת עם שרת הפנים איילת שקד אנחנו עושים צעד ענק נוסף בדרך לשוק חופשי יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully