וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ישראלי בעיניך? מנכ"לים בוחרים במותג שמחזיר אותם לילדות

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 18:07

לכבוד יום העצמאות, חמישה מנכ"לים מצדיעים למותגים הישראלים הנוסטליים שמלווים את כולנו ברגעים המיוחדים, המרגשים ובעיקר - הכי ישראלים, מותגים שנדמה שהיו כאן מאז ומעולם

לכל אחד מאתנו יש טריגר נוסטלגי, משהו שהמפגש אתו - במראה, בריח או בטעם מחזיר אותנו עשרות שנים לאחור, לימי הילדות.

לכבוד יום העצמאות שאלנו חמישה מנכ"לים מה מעורר אצלם את התחושה הנעימה הזו? איזה מותג ישראלי ליווה אותם אז, ועדיין מצליח לעורר אצלם זכרון ילדות נעים?

צעירים רוקדים הורה לפני קום המדינה. AP
מעגלי הורה, אייקון ישראלי וסמל חגיגות העצמאות, היום שמחבר אותנו לזיכרונות ילדות ישראליים/AP

שקית לחמניות חמות על כידון אופניים

רואי הסינג, מנכ"ל המכביה בוחר בניחוחות הלחם של מאפיית אנג'ל:

"תחילת חודש יוני 1986, ירושלים, הימים הם ימי תחילת המונדיאל במקסיקו - אירוע הכדורגל הצבעוני בעולם אני ילד בכיתה א' נרגש במיוחד. היום לראשונה אני מצטרף לעסק של ערן אחי הגדול שבכיתה ה'.

קמנו ב5:30 בבוקר ורכבנו על אופניים ללא הילוכים כשני קילומטרים לחנות של מאפיית אנג'ל בגבעת שאול. אלו היו ריחות ירושלים של שעת בוקר מוקדמת, ריח שליווה אותי במהלך כל הילדות. ריח נעים, ריח של בית.

הגענו לאנג'ל, אחי נתן לי שתי שקיות מלאות בלחמניות צמה ולימד אותי כיצד לקשור אותן על ידיות האופניים. התפקיד שלי היה לעזור לסחוב אותן חזרה לשכונה עד שנחלק אותן לכל מי שביקש לחמניה טרייה על מפתן הדלת. זה היה יום העבודה הראשון שלי בחיים. בשעה 7:15 כבר הגענו חזרה הביתה כפי שהבטחנו לאמא ואבא".

"חילקנו כמעט 50 לחמניות ואפילו נשארו לנו 5, שאמא ביקשה לטובת הסנדוויצים שלנו ושל אחיותנו. זה היה יום מלא גאווה ואפילו הסנדוויץ שאמא הכינה לנו הרגיש עם טעם מיוחד. מאז אני מחפש את אותו הריח. המאפייה של אנג'ל שבישמה את כל האזור כבר לא נמצאת שם. גם את ירושלים עזבתי לטובת הים. לפחות אחי הגדול נשאר קרוב אליי".

רואי הסינג מנכ"ל המכביה. המכביה,
רואי הסינג מנכ"ל המכביה בוחר במאפיית אנג'ל/המכביה

תחושת התחדשות בריחו של הצבע הטרי

חנוך קס, יזם נדל"ן והבעלים של קבוצת קאס, נזכר בריח הצבע של טמבור:

"אני רואה ב'טמבור' את המותג הישראלי הנוסטלגי, שליווה אותי מהדירה המשפחתית הראשונה אליה נכנסתי עם משפחתי כשעלינו לארץ מדרום אפריקה ועד הפרויקטים הגדולים ביותר בהם אני לוקח חלק".

"הריח של הצבע הטרי מתחבר אצלי לתחושת התחדשות. צביעת הקירות היא אחד השלבים האחרונים בכל פרויקט והיא מסמלת עבורי הצלחה ועמידה ביעדים וזה תמיד מעורר בי רגשות חיוביים. אני עוקב אחר החברה לאורך השנים ונהנה לראות כיצד היא מתפתחת ומציגה חדשנות בתחומה".

חנוך קס. רפי דלויה,
חנוך קס, יזם נדל"ן והבעלים של קבוצת קאס - טמבור/רפי דלויה

ביס קריספי עם שוקולד לוהט מטפטף

תומר פפר, מנכ"ל תן ביס בוחר בשוקו פאי של בורגראנץ':

"כשהייתי בתיכון גדלתי במקום שהיה 40 דקות מסניף בורגראנץ' הקרוב. למרות זאת, לפחות פעם בשבוע חבריי ואני היינו מבריזים מבית הספר כדי לנסוע ולאכול בסניף בפתח תקווה - הרבה פעמים זה היה רק בשביל השוקו-פאי".

"קשה לשכוח, ולשחזר, את הביס הקריספי הזה עם השוקולד הלוהט והמטפטף - סוג של חלום! אחרי שנה שנתיים הגיעה משאית של בורגראנץ' לישוב ונשארה שם כמה שנים. זה היה בשנות ה-90 ולדעתי זו הייתה אחת מ- Food Trucks הראשנות בארץ. כשעזבה - היה יום עצוב".

תומר פפר מנכל תן ביס. מלי ארואסטי,
תומר פפר, מנכ"ל תן ביס בוחר בשוקו פאי של בורגראנץ'/מלי ארואסטי

הלב ממריא אל על

זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר בוחר בחברת התעופה הלאומית "אל על"

"בכל פעם שאני רואה את מגן הדוד בפסים כחול לבן מאיצים על המסלול ומתנתקים מהקרקע מחלון המשרד שלי בסמוך לנמל התעופה, אני מתרגש מחדש. אל-על הוקמה יחד עם המדינה, הצמיחה של מדינת ישראל בתחום התעופה התעצמה יחד עם המותג הכל כך ישראלי הזה"

"אל-על היא חלק בלתי נפרד מהישראליות, שרואה את הצרכן הישראלי ומבינה אותו, כך למשל כשהפעילה טיסות חילוץ בתחילת משבר הקורונה".

כמנכ"ל קבוצת תיירות, הפידבק שאני שומע מלקוחותינו אודות אל-על היה תמיד חיובי ואחרי תקופה לא קלה לענף התעופה והתיירות בשנתיים האחרונות, עוד יותר מתמיד. משמח אותי לראות איך מתווספים מידי יום עוד טיסות ועוד קווים ללוח הטיסות ועוד יותר משמח לראות את הפריחה של עולם התעופה בכחול-לבן ממריא אל-על".

זיו רוזן מנכ"ל גוליבר. אילן בשור,
זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר בוחר בחברת התעופה הלאומית "אל על"/אילן בשור

בירת ישראל

יובל אורן, מנכ"ל FOREVER ISRAEL - בוחר את בירה נשר:

"בירה נשר הוא לחלוטין המותג הישראלי הנוסטלגי שמסמל את ימי הנעורים שלי וממשיך ללוות אותי עד היום. בירה נשר הייתה המשקה היחיד שנכנס לבית הוריי. בתור נער לא הייתה אצלנו בבית תרבות של צריכת משקאות ממותקים או מוגזים, אבל לבירה נשר תמיד היה מקום של כבוד במזווה ובמקרר שלנו".

"התחלתי לשתות אותה בגיל צעיר, זו הייתה הבירה השחורה היחידה שהייתה אז בארץ והטעם שלה נצרב בזיכרוני ביחד עם חוויות ילדות ונעורים. בירה נשר מתחברת אצלי לישראליות. במסגרת התפקיד שלי כמנכ"ל של נציגות ישראלית של חברה בינלאומית, אני מארח הרבה קולגות ואנשים מחו"ל, הם תמיד מבקשים לטעום משהו ישראלי ואני תמיד מציע להם בירה נשר, שעבורי היא אייקון ישראלי".

יובל אורן, מנכ"ל forever israel. סיני דוידפור,
יובל אורן, מנכ"ל forever israel בוחר את בירה נשר/סיני דוידפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully