וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סל יום העצמאות", עלייה של 4% ממחירי השנה שעברה

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 13:16

בבדיקת המועצה הישראלית לצרכנות נמצאה עלייה מתונה במחירי הסל, בהשוואה לזה של יום העצמאות אשתקד. הסיבה המרכזית להתייקרות היא בעיקר עליית מחירי הכלים החד פעמיים והעוף הטרי

חג העצמאות הולך להיות יקר, אם כי לא מדובר בהתייקרות חדה - בוושאי לא בהשוואה לציפיות המוקדמות, כך עולה מבדיקה שערכה המועצה הישראלית לצרכנות. המועצה בדקה סל של 134 מוצרים ליום העצמאות, ביניהם בשרים, ירקות, פירות, סלטים מוכנים, שתיה, אלכוהול, וחומרים למנגל.

הבדיקה נערכה על בסיס נתונים המתקבלים מהאתרים פרייסז וסטורנקסט. הליווי הסטטיסטי נעשה ע"י ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון.

לפי הבדיקה, הסל הכי יקר הוא ברשת המרכולים העירונית "סופר יודה" בעוד שהסל הכי זול הוא ב"רמי לוי באינטרנט", ההפרש ביניהם עומד על 34%. השוואה למחירי המוצרים שנכללו בסל נערכו בשבוע שלפני יום העצמאות והיא מראה על עלייה ממוצעת של כארבעה אחוזים מהשנה שעברה, ואחוז בודד של עליה במחיר הממוצע מתחילת הרבעון. כאמור - עלייה, אבל לא דרמטית כפי שחששנו.

עיקר ההתייקרות נמצאה במחירי הכלים החד-פעמיים, העוף הטרי, שמן הקנולה והשתייה הקלה.

בשר על האש. Giphy
קילו אנטרקוט - פער מטורף בין הרשתות, אבל חלק ממנו עשוי להיות תלוי במקור הבשר ואיכותו/Giphy

פי 2 על קילו אנטרקוט

בנוסף בדקה המועצה לצרכנות גם מה שהיא מכנה "סל משפחתי" לחגיגות יום העצמאות הכולל אף הוא בשרים, ירקות, פיתות, סלטים מוכנים ובירה. בבדיקה נמצא כי ההפרש בין הסל היקר והזול עומד על 143 שקל.

הבדיקה כללה סך הכל 20 מוצרים ב-34 רשתות שונות בהן נמצאו לפחות 80% מהמוצרים. הסל. מהבדיקה עלה כי ברשת 'חצי חינם' תשלמו על המוצרים האלה 379 שקל, אחריה מגיעה בהפרש קטן רשת 'ויקטורי' עם 383 שקל. הסל היקר ביותר נמכר ברשת 'סופר אלונית' ב-522 שקל.

לאלה מכם שאוהבים בשר, כדאי לשים לב להפרשים במחירי האנטרקוט הטרי, ברשת 'חצי חינם' העלות לקילו היא 99 שקל וברשת 'היפר כהן' 204 שקל, כלומר הפרש של 105 שקל. עם זאת, חובה לציין כי יתכנו הבדלים באיכות הבשר.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully