וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפורים המרגשים של העולים החדשים שנקלטו בתעשיית ההייטק

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 17:52

ישראל בעלייה, וזו אולי הסיבה שבלי רעש וצלצולים נקלטו כאן בשנה האחרונה אלפי עולים, שהתקבלו בזרועות פתוחות בתעשיית ההייטק הישראלי. איך מרגישים מי שהחליפו את המושב במטוס במקום בקטר שמדהיר את המשק הישראלי קדימה. האם הם שמחים שהגיעו ארצה?

המלחמה באוקראינה העלתה שוב לכותרות את סוגיית העולים החדשים, אבל מסתבר שאלו ממשיכים להגיע באופן רצוף גם כשהרוחות בעולם רגועות יותר.

ברבעון הראשון של שנת 2022 בלבד, הגיעו לישראל למעלה מ-13,500 עולים חדשים ממספר רב של מדינות. רבים מהעולים מתמקמים בחברות ההייטק הישראליות ומוסיפים מהידע הטכנולוגי שלהם לפיתוחים הישראלים ובחברות מסוימות מגיעים אפילו ל50% עולים חדשים בקרב עובדיהם. לכבוד יום העצמאות, אספנו כמה מהחברות שבשבילן העסקת עולים זה חלק מחזון החברה.

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
משרד עובדי הייטק/ShutterStock

Riverside

סיפורה של חברת הסטארטאפ Riverside התחיל באמסטרדם במהלך מבצע צוק איתן. "אני ואחי חשנו תסכול מכך שהפייסבוק שלנו היה עמוס במידע אשר הציג רק זווית אחת של הלחימה" מספר מייסד החברה, נדב קייסון. "חיפשנו פתרון שיציג יותר פרספקטיבות וכך, יצרנו פלטפורמת דיבייט מקוונת".

לאחר כמה שינויים והתאמות בהתאם לפידבק ששמענו מלקוחות, בשנת 2020 הושקה רשמית הפלטפורמה של חברת Riverside : פלטפורמת הקלטה מרחוק המאפשרת לכל משתמש להקליט תוכן אודיו ווידאו באיכות גבוהה הזהה לאולפן. לחברה משרדים בניו יורק ואמסטרדם ובאוגוסט האחרון נדב מייסד החברה, עשה עליה והקים משרד גם בת"א. "היו לי חיים נהדרים באמסטרדם, אבל כיהודי אין מקום כמו ישראל" מוסיף נדב.

כיום, במשרדי החברה בת"א מועסקים כ-52 עובדים שמתוכם 26 (!!50%) עולים חדשים. "בשבילי זהו השילוב המושלם" מספרת אורטל, עובדת בחברה שעלתה לישראל מדרום אפריקה. "אני אוהבת שאני יכולה לפגוש עולים אחרים שעוברים מסע דומה לשלי ומעניין אותי לשמוע מאיפה כולם באים".

בחברה ישנם עולים מצרפת, טורקיה, אנגליה, בלגיה, ועוד. "בעיניי זה מה שהופך את תרבות העבודה למעניינת. כולנו לומדים אחד מהשני וזה בהחלט תורם לפתיחות בינינו" היא מוסיפה. "התחלנו ללמד את העובדים שלנו מהמשרדים בחו"ל קצת סלנג ישראלי כמו 'סבבה' ו'יאללה' שאנו משתמשים בהם באופן אוטומטי. אני אוהבת שאני זוכה להיות חלק מהתרבות הישראלית מדי יום ביומו ולעבוד בחברה מגוונת ומשפחתית שמסייעת לכולנו להרגיש בבית".

עובדי חברת ריברסייד. ריברסייד,
עובדי חברת הסטארטאפ Riverside. מאמסטרדם לישראל/ריברסייד

Trullion

גם הקשר של חברת הסטארטאפ טרוליון (Trullion) עם עולים חדשים מתחיל עוד מראשית ימיה. החברה, שפיתחה פלטפורמה חשבונאית מבוססת AI לניהול ואוטומציה של תהליכי עבודה פיננסיים, הוקמה בשנת 2019 על ידי צמד מייסדים שכל אחד מהם מגיע מעולם שונה לגמרי: אייזק הלר, מנכ"ל החברה ועולה חדש בעצמו, ואמיר בולדו, סמנכ"ל טכנולוגיות וישראלי צבר ששירת ב-8200.

השניים התחברו זה לזה למרות השוני הגדול ביניהם, הצליחו לגשר על הפערים ולהביא עוד עובדים שונים כדי ליצור סביבת עבודה מגוונת שהופכת את החברה לייחודית לא רק בטכנולוגיה שהיא מציעה, אלא גם בכוח האדם שמצעיד אותה קדימה.

כיום מעסיקה החברה 33 עובדים בארץ, שכמעט מחצית מהם עולים חדשים ממקומות שונים בעולם. החיבור בין העובדים הישראלים לבין העולים החדשים יצר תרבות ארגונית ואווירה מיוחדת בחברה, שבה הישראלים הופכים לעוגן ולמקור עזרה לעולים החדשים, ועוזרים להם בהתאקלמות בארץ.

"גדלנו בצורה משמעותית בתקופה האחרונה, וקיבלנו אלינו גם הרבה עובדים שהם עולים חדשים. ככה, מצאנו את עצמו הופכים למעין משרד קליטה קטן, ומסייעים להם בכל מה שהם צריכים- מתרגום והסברים לדברים בעברית, ועד איפה כדאי לשכור דירה, לאן לצאת ואיפה הכי שווה לאכול? כל הדברים האלו התווספו לתהליך הקליטה שלנו והפכו לחלק אינטגרלי ממנו כדי לתת לעובדים הרגשה שהם לא לבד" אומרת גנית דקל, מנהלת משאבי אנוש ב-Trullion.

"אנחנו מודעים שלהגיע למדינה זרה לבד זה לא עניין קל, ולכן אנחנו מנסים לעזור להם כמה שרק אפשר, בייחוד בעניינים שאינם קשורים לעבודה. אנחנו ממש מרגישים שהקשר הזה מגבש את העובדים ומחזק את הקשרים שלהם אחד עם השני, דבר שחשוב לנו מאוד בחברה. דווקא השוני הופך את ההתנהלות בחברה ליותר מעניינת, ובהחלט משפיע על התקדמות החברה קדימה".

עובדי חברת טרוליון. עופר חג'יוב,
חברת טרוליון: החיבור בין מנכ"לים שאחד מהם הוא עולה חדש והשני בוגר 8200, הוליד חברה שמחצית מעובדיה עולים חדשים/עופר חג'יוב

ATERA

חברת ATERA הישראלית פיתחה מערכות לניהול, חיזוי ומניעת תקלות מערך המחשוב, ובכך מאפשרת לארגונים לנהל את העבודה מרחוק ולנהל את צורכי המחשוב שלהם ללא תלות במיקום הפיזי בו עובדיהם נמצאים. בחברה מעל 20%, כ- 40 עובדים, הם עולים חדשים ועלו לישראל ממגוון מדינות כמו צרפת, ארה"ב, דרום אפריקה ועוד.

עדי פיק, מנהלת תוכן באטרה, מספרת: "עליתי לישראל בשנת 2018 לאחר סיום הלימודים ב- The University of British Columbia"" בוונקובר שבקנדה, שם גדלתי. עזבתי את קנדה לטובת ישראל בגלל כמה סיבות: מזג האוויר המושלם בארץ, כיף להיות בשנות ה-20 ולגור בעיר כמו תל אביב שאף פעם לא ישנה. בנוסף, היה לי חשוב להיות קרובה לסבתות שלי ולהצביע פה בבחירות.

כמו כן, יש פה שפע של הזדמנויות בשוק העבודה, שלא כמו בוונקובר. אני מאוד נהנית בעבודתי הנוכחית באטרה כי אני מרגישה שיש שקיפות מלאה עם ההנהלה ובכל רגע נתון אנחנו יודעים מה קצב הגדילה של החברה. בנוסף, העובדים נהנים מהטבות ופעילויות שנועדו לשפר את איכות חייהם ביום יום. למשל, העניקו לנו שיעורים בחדר כושר מפנק ליד המשרדים מה שממש משפר את מצב הרוח והכושר, נותן לנו להכיר אנשים מצוותים אחרים מחוץ לעבודה, וזו פשוט דרך כיפית להתחיל את השבוע.

במהלך עבודתי באטרה הבאתי עוד 2 חברות שלי שהן עולות חדשות, אחת מארה"ב ואחת מדרום אפריקה, גם לעבוד בחברה, וגם הן מאוד מרוצות. אני מרגישה שהחיים בתל אביב ממש לא זולים ומאוד מאתגרים - בקנדה לא היה לי צורך במקלט למשל, אבל אין ספק שאני לא מתחרטת לרגע על הבחירה שלי לעבור לישראל בכלל ולתל אביב בפרט".

עדי פיק. ATERA,
עדי פיק, החליפה את ונקובר, קנדה בחברת ATERA וביוקר המחייה של תל אביב, אבל נהנית מכל רגע/ATERA

יוביטל

חברת יוביטל מהווה סוג של קיבוץ גלויות ויש בה עולים ממגוון מדינות המהווים יותר מ-30% מעובדי החברה. "עם כמה שזה נשמע נדוש, אנחנו באמת פועלים כך מתוך ציונות" מספר ליאור קליבנסקי, מייסד שותף ו-CTO בחברה. "אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר לחבר את העולים החדשים לארץ ולעזור להם להיטמע בצורה הטובה ביותר, היא לתת להם הזדמנות אמיתית לעבוד ולהצליח כאן.

אנחנו ביוביטל זוכים בעובדים המביאים איתם תרבויות שונות ובכוח אדם מגוון. זה מדהים לשמוע אנגלית, רוסית, גרמנית, צרפתית ואפילו פיליפינית לצד עברית. נוצרים קשרים חברתיים בין העולים החדשים ובין ילידי הארץ ובסופו של דבר אלו הדברים שגורמים לעולים לנטוע שורשים כאן. הם לומדים המון זה מזה ואני מאמין שיש לכך השפעה אדירה על הד.נ.א של החברה שמתבטאת גם במוצרים שלנו".

כדי לגייס עוד עולים חדשים, החברה פועלת בשיתוף עם מספר תוכניות התמחות המכשירות עולים חדשים לתפקידי פיתוח. חלק גדול מהמתמחים גם משתלב בחברה בסיום ההתמחות.

ליאור קליבנסקי, ממייסדי יוביטל. הדר יואביאן,
ליאור קליבנסקי, מייסד שותף ו-CTO ביוביטל/הדר יואביאן

גרדנוקס

בחברת גרדנוקס כשליש מהעובדים הם עולים שעלו לארץ ממגוון רחב של מדינות בשלב מוקדם או מאוחר יותר של חייהם. העובדה שחלק גדול מעובדי החברה נולדו בחו"ל וחוו את התחושות והאתגרים המלווים את המעבר לארץ חדשה מביאה איתה תחושת קבלה, ביטחון, הבנה והקלה עבור העולים המצטרפים לחברה.

כיום בגרדנוקס ישנם עולים מברית המועצות לשעבר, דרום אמריקה, סקוטלנד וכמובן מארצות הברית. "כמישהו שעלה בעצמו אני יכול להגיד שזה נהדר לעבוד בגרדנוקס, יש בחברה הרבה עולים" מספר פול גולדברג שעלה מסקוטלנד. "אני זוכר שביומי הראשון הייתי מופתע מכמות העולים שעובדים בחברה. ללא ספק העובדה שעובדים בחברה הרבה אנשים שדומים לי, גרמה לי להרגיש חלק מהצוות בצורה מהירה וחזקה יותר מבכל ארגון אחר שעבדתי בו." מוסיף גולדברג.

פול גולדברג. גארדנוקס,
פול גולדברג, עלה מסקוטלנד לחברת גרנדוקס בישראל/גארדנוקס

CHEQ

חברת CHEQ הישראלית, הפכה למובילה עולמית בתחום ה-Go-to-Market Security, כאשר היא מפתחת מערכות המגנות על מערכי שיווק ומכירות, אתרים, סחר מקוון ודאטה, מפני בוטים, משתמשים מזויפים והונאות.

בחברה ישנם עובדים רבים שהם עולים חדשים ממגוון מדינות העולם. "אנחנו גאים שיש לנו צוות הטרוגני אמיתי ב-CHEQ, והעובדים שהם עולים חדשים תורמים לו הרבה על ידי הבאת התרבות הייחודית שלהם." מספרת טובי ארבל, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת CHEQ".

"לעשות עלייה זה לא פשוט, אבל פגשתי חברים טובים לאורך הדרך שהפכו את הכל לפשוט יותר" מספר בן בנוליאל, עולה חדש מברזיל, "לעבוד בהייטק הישראלי, במיוחד בחברה שהיא מובילה עולמית, יש משמעות מיוחדת עבורי. מכיוון ש-CHEQ היא חברת "תוצרת ישראל", בכל פעם שאני רואה את המותג שלנו אי שם בעולם, אני בטוח ששמה של ישראל נקשר לערכי החדשנות, המנהיגות, ובסופו של דבר, במאבק על עתיד טוב יותר", מסכם בן.

בן בנוליאל. CHEQ,
בן בנוליאל מחברת CHEQ. עלה מברזיל וחושב לעבודה בחברה ישראלית יש משמעות מיוחדת/CHEQ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully