וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגית המזרחית: אנרג'יאן תספק גז טבעי לתחנות הכוח שהופרטו

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 9:09

אנרג'יאן חתמה על הסכם למכירת גז טבעי לתחנת הכוח חגית-מזרח: צפוי להניב לחברה הכנסות של עד 2 מיליארד דולר. אסדת הקידוח שתשמש להפקת הגז, יצאה בדרכה לישראל

אנרג'יאן הודיעה על חתימת הסכם עם תחנת הכוח חגית מזרח, במסגרתו תרכוש חגית מזרח גז טבעי בכמות של עד 0.8 BCM לשנה מאנרג'יאן.

חגית מזרח נמצאת בבעלות משותפת של קבוצת אדלטק ושל שיכון ובינוי אנרגיה, שזכתה במכרז לרכישת תחנת הכוח חגית: התחנה השלישית של חברת חשמל שהופרטה, מתוך סדרה של ארבע תחנות, וזאת אחרי שזכו יחדיו ברכישת תחנת הכח ברמת חובב (ששמה שונה לאורות יוסף). אנרג'יאן תספק גז גם לרמת חובב ולאלון תבור, שתי התחנות הראשונות שהופרטו.

ההסכם שנחתם הינו לטווח של כ- 15 שנה ולכמות כוללת של עד 12 BCM, וכולל מנגנון של מחיר רצפה ובלעדיות. ההסכם נחתם ברמות מחיר התואמות לאלו של הסכמים גדולים וארוכי טווח אחרים של אנרג'יאן, וצפוי להניב הכנסות בהיקף של עד 2 מיליארד דולר בתקופת החוזה. החוזה כפוף להשלמת תהליך ההפרטה על ידי הקונים.

הסכם זה, לצד ההסכם שחתמה אנרג'יאן עם חברת החשמל במרץ 2022, מביאים לידי ביטוי את מלוא קיבולת ההפקה של האסדה הצפה: 8 BCM לשנה.

אסדה אנרגי'אן בדרך מסינגפור לישראל. יח"צ,
אסדת הקידוח של אנרג'יאן מפליגה בדרכה לישראל/יח"צ

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "אנו שמחים על חתימת ההסכם עם תחנת הכוח חגית מזרח לאספקת עד 0.8 BCM גז לשנה ממאגר כריש. זו התחנה השלישית שחברת החשמל מפריטה ואנרג'יאן תספק לה גז טבעי, ואני רוצה להודות לאדלטק ולשיכון ובינוי אנרגיה על האמון המתמשך.

אני שמח גם לאשר כי אסדת הקידוח הצפה (FPSO) של אנרג'יאן הפליגה לדרכה, ואנו מצפים להפקת גז ראשון ברבעון השלישי של השנה, כמתכונן".

משותפות חגית מזרח נמסר: "זהו צעד נוסף וחשוב בהשלמת רכישת חגית מזרח, ושלב נוסף במהלך המשותף של שיכון ובינוי אנרגיה וקבוצת אדלטק להגברת התחרות וקידום היעילות בשוק ייצור החשמל, ממנו עתיד ליהנות כלל ציבור הצרכנים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully