וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל שוב הפסידה? תביעה נגד מכירת "משהב" בחצי מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 9:33

תביעה הוגשה על ידי חברי "הפועל המזרחי" במטרה לחייב את ארגון העובדים של הציבור הדתי לאומי לקיים מכרז למכירת משהב, אחרי שבבטקס הרמת כוסית ערב פסח, התבשרו החברים על מו"מ למכירת חברת הבנייה תמורת כחצי מיליארד שקל. תגובת הפועל המזרחי: "איננו מוטרדים כלל"

תביעה נגד ארגון העובדים של הציבור הדתי לאומי: חברי הפועל המזרח - עו"ד יצחק נטוביץ, ישעיהו בשן ויצחק פרידמן, הגישו תביעה נגד הארגון בדרישה לחייב אותו לערוך מכרז למכירת חברת "משהב". זאת כדי למנוע את מכירתה ב-500 מיליון שקל לחברת "מימושים".

התביעה לקבלת סעד הצהרתי הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בלוד נגד "הסתדרות הפועל המזרחי בארץ ישראל". התובעים, חברי האגודה, טוענים כי האגודה מתכוונת למכור את חברת השיכון והבניין "משהב" ללא עריכת מכרז, ולכן על בית המשפט להוציא סעד הצהרתי שיקבע של האגודה לערוך מכרז למכירת החברה.

פרויקט "נחלים" של חברת משה"ב בפתח תקווה. ראובן קסטרו
"מותאם לציבור הדתי", אבל המכירה לא מתאימה לכל החברים. פרויקט נחלים של משהב בפתח תקווה/ראובן קסטרו

על סדר היום: הרמת כוסית ומכירת חברה

לפי כתב התביעה, בתחילת חודש אפריל נערכה ישיבת וועד של הפועל המזרחי שעל סדר יומה נכתב "משהב" ללא פירוט.

התובעים מוסיפים וטוענים כי במסגרת ההתכנסות נערכה הרמת כוסית לכבוד חג הפסח ובמהלכה הסביר יו"ר העמותה, אבי סולימאן, כי עומדים למכור את משהב - והנושא אף עלה להצבעה של חברי הועד כאשר רובם - 19 חברים מתוך 20 הצביעו בעד המכירה.

עוד טוענים התובעים כי במסגרת הרמת הכוסית הוסבר לחברים כי מתנהל כבר מו"מ מתקדם למכירת החברה בסכום של כ-500 מיליון שקל ללא מכרז לחברת מימושים.

התובעים טוענים כי אגודת הפועל המזרחי הינה גוף דו מהותי, כלומר גוף פרטי בעל מאפיינים ציבוריים - ולכן היא מחויבת בעריכת מכרז למכירת חברת משהב.

הפועל המזרחי היא אגודה שהוקמה בשנות ה-30 של המאה הקודמת והיא משמשת כארגון עובדים - בעיקר לציבור הדתי לאומי. חברת משהב שימשה בעיקר לבנייה בעבור הציבור הדתי לאומי.

תגובת הפועל המזרחי: "הסתדרות הפועל המזרחי מלווה בהליך ע"י עו"ד עמירם בוגט ופועלת ע"פ המתווה שנקבע. כל מי מקבלי ההחלטות באגודה ו/או כל מציע קיבלו את המידע הרלוונטי. איננו מוטרדים כלל וכלל מכתב התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully