וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזנקוט: האנרגיה, הקנאביס והמחלוקת עם הרשות לניירות ערך

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 13:06

האם דחיית תשלום מס היא שיצרה תמריץ למכירה בהולה של פעילות הקנאביס ש"ירשה" סטורג' דרופ, המובלת בידי הרמטכ"ל לשעבר? כך שואלים ברשות לניירות ערך. בחברה מגיבים: "מכירה של נכס מכביד נעשית לעיתים תוך תשלום על מנת להימנע מהוצאות גבוהות עוד יותר"

ערך הקנאביס ירד בחסות דחיית תשלום מס? רשות ניירות ערך מציבה סימן שאלה מעל עיתוי מכירת נכסי הקנאביס שנשארו בחברת אגירת האנרגיה הציבורית, סטורג' דרופ ומעל התגמול שניתן בגינם.

עיקר הטענה מיוחסת לאי דיווח החברה על תקופה בת חצי שנה לדחיית תשלום מס שקיבלו בעלי מניות סטורג' דרופ הפרטית, לטובת הכנסת פעילותם לחברה הציבורית "מדיוי" אליה מוזגה.

לעמדת הרשות, שנכללה בדיווח שהוציאה סטורג' דרופ לפני יומיים, נדרשה החברה ליידע את המשקיעים לגבי תקופת דחיית המס שניתנה לה, שעלולה, לראיית הרשות, לייצר תמריץ כלכלי למכירת פעילות הקנאביס שירשה סטורג' דרופ ממדיוי, בהפסד שיפגע בבעלי המניות שלה.

"לדעת סגל רשות ניירות ערך" נכתב בדיווח "עניין תקופת הזמן של 'עד 6 חודשים' בה עתידה החברה למכור נכסים הינו חשוב באישור רשות המיסים (שקיבלה), מכיוון שאם לא ימכרו הנכסים בתקופה האמורה, יפגע הדבר בבעלי המניות של סטורג' דרופ ישראל בע"מ, לרבות בבעלי השליטה בחברה.... סכום המס הנדחה עבור בעל השליטה בחברה מוערך בכ-22 מיליון שקל...

סגל הרשות סבור שקיים חשש, כי הנהלת החברה עליה נמנים בעלי השליטה בה, הייתה מוכנה למכור את פעילות הקנאביס בכל מחיר ובלבד שתעמוד במועד הקבוע באישור רשות המיסים".

חנות למכירת קנאביס רפואי בתל אביב 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
פעילות הקנאביס ש"ירשה" סטורג' דרופ. לטענת החברה מדובר ב"מכירה של נכס מכביד"/ראובן קסטרו

מכירת שלושה נכסים מתחום הקנאביס

הרשות מפרטת בדיווח את מכירת שלושת הנכסים המרכזיים של פעילות הקנאביס שירשה סטורג' דרופ, המובלת כיום על ידי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט כיו"ר, במסגרתם הועברה הפעילות במקדוניה לצד ג', ללא שניתן בגינה כל תשלום.

לא רק זאת, סטורג' דרופ אף התחייבה לשלם לרוכש הפעילות במקדוניה 100 אלף אירו תמורת רכישתו, ללא תמורה, את הפעילות.

פעילות נוספת שנמכרה הייתה זו שהחזיקה החברה בערבה, שנמכרה תמורת 1.5 מיליון שקל, ויצרה לחברה הפסד חשבונאי בגובה של כ-330 אלף שקל במחצית השנייה של 2021.

פעילות הקנאביס השלישית שהוצאה מהחברה הייתה מפעל 'מסטיקס' - גם כן ללא תמורה, מלבד קבלת הזכות לקבל כ-1.8 מיליון שקל מתביעת ביטוח שהוגשה על ידי האחרונה, כאשר גם במסגרת מכירה זו שילמה החברה לרוכש, ובמקרה זה כ-900 אלף שקל לכיסוי חובותיה של מסטיקס.

החברה סיימה את יום המסחר לאחר צאת הדיווח בירידה של 8.37%, כאשר יום לפני כן ירדה בשיעור של 14.21%, ללא כל סיבה ידועה.

גדי איזנקוט. פלאש 90, פלאש 90
רא"ל במיל' גדי אייזנקוט, יו"ר "סטורג' דרופ". בחברה סבורים שאת הטענות יש להפנות למדיוי/פלאש 90, פלאש 90

בסטורג' דרופ: לא אנחנו הכתובת לטענות

אתמול (ג') הגיבה המניה בעלייה של 10.36%, המצמצמת את שיעור ירידתה מאז השלמת המיזוג במחצית השנייה של חודש יולי בשנה שעברה ל-79.22%, ומובילה את החברה להיסחר בבורסה בתל אביב בשווי 56.9 מיליון שקל.

החברה הגיבה בדיווח לעמדת הרשות וציינה, בין היתר, כי היא "סבורה שבמסגרת דוח הזימון נעשה גילוי מלא ומקיף של עסקת המיזוג, של כוונתה למכור את כל הפעילות הקנאביס ושל קיומו של אישור רשות המיסים..... תקופת הזמן למכירת הפעילות לא היה פרט מהותי אשר יש חובה להביאו לידי הציבור...

פעילות הקנאביס כולה, אשר מכירתה אושרה כחלק מעסקת המיזוג, הייתה פעילות ששוויה זניח ולא משמעותי... במסגרת עסקת המיזוג מטרת החברה הייתה לזנוח פעילות זו אשר היוותה נכס מכביד לחברה... עניין תקופת הזמן למכירת נכסי החברה הקולטת היה אף הוא זניח במסגרת אישור רשות המיסים....

החברה והנהלתה פעלו כדי למקסם את התמורה וצמצום ההפסדים לחברה ממכירת פעילות זאת.... ולראיה, החברה סירבה למספר הצעות מכירה של חלק מפעילות הקנאביס במחירים שסברה שאינם משקפים את ערכו האמיתי של אותו הנכס, ומכרה בסופו של דבר את אותו הנכס במחיר התואם את ערכו".

מסטורג' דרופ נמסר בתגובה: "הטענות המופיעות בכתבה לגבי מגבלת הזמן למכירת הפעילות שהיתה לחברה טרם המיזוג, מופנות לחברת מדיוי איתה נעשה מיזוג בשנה האחרונה, והן קשורים לעניינים שהתרחשו לפני המיזוג.

מכירה של נכס מכביד נעשית לעיתים תוך תשלום על מנת להימנע מהוצאות גבוהות עוד יותר, ובמקרה של מסטיקס התשלום היה גם כנגד תקבולים פוטנציאליים עתידיים מחברת הביטוח, בסך הגבוה פי 2 מהסכום ששולם.

החברה הינה חברה מדווחת ואינה עוסקת בהערכות, או אחראית על מכירות שאינן קשורות לפעילותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully