וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח, הורדת המסכות וההסתערות על הקניונים: תם עידן הקורונה?

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 9:13

ביטול חובת עטיית המסכות בחללים סגורים ביחד עם קדחת הקניות העונתית של פסח הפכה את אפריל 2022 לחודש של קניות שיא: הישראלים הוציאו יותר מ-35 מיליארד שקל בשווקים ובקניונים, זאת אחרי רבעון ראשון חלש יחסית. האם תם עידן הקורונה בכלכלה הישראלית?

הקורונה מאחורינו, סופית. על פי נתוני שב"א מסתבר שאנחנו, הישראלים, הסתערנו על מרכזי הקניות, השווקים והקניונים במהלך חודש אפריל - וכאשר מצרפים לכך את נתנוי התעסוקה המפתיעים לטובה והטובים מהחזוי, נדמה שאפשר לומר בזהירות המתבקשת, אך בפה מלא: ישראל החלימה סופית מהקורונה.

משב"א (שירותי בנק אוטומטיים) נמסר כי באפריל נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום של
יותר מ-35.238 מיליארדשקל- עלייה של 10.5% לעומת אשתקד, נתון שמצד אחד צפוי - שכן פסח השנה חל במחצית חודש אפריל, אך מצד שני מפתיע נוכח העובדה שהחודשים מרץ-אפריל בשנת 2021 עמדו בסימן השלמת הסבב השני של החיסונים והחזרה לשגרה.

ולא רק באשראי. משב"א נמסר גם גי ההוצאות ברכישות פיזיות בבתי העסק הגיעו לשיא עם ממוצע יומי של 543.41 מיליון שקל.

מתווה הקניונים בעזריאלי תל אביב 27 בדצמבר. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
קניון עזריאלי בשיא גל האומיקרון. לפי החזרה של הישראלים לקניונים - הקורונה כבר מאחורינו/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

ההוצאות שלנו לאורך שנתיים של קורונה

כאמור, נתוני חברת שב"א על ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי לחודש אפריל 2022 נותנים אינדיקציה נוספת להתאוששות המשק ממשבר הקורונה, כאשר ממוצע ההוצאות היומי ברכישות הפיזיות, המתבצעות בבתי העסק עצמם, הגיע לשיא של 543.41 מיליון שקל.

מדובר בשיא חדש בסכום ההוצאות היומי ברכישות פיזיות והוא גבוה ב-1% מהשיא הקודם שנרשם באוגוסט 2021 ועמד על 538.98 מיליון שקל.

נקודת השפל בהוצאות ברכישות פיזיות במהלך משבר הקורונה היתה באפריל 2020, במהלכו חל הסגר הראשון, וממוצע ההוצאות היומי עמד על סכום של 251.09 מיליון שקל בלבד.

סך ההוצאות באמצעות רכישות פיזיות הגיעו באפריל לסכום של 16.302 מיליארד שקל, לעומת אפריל לפני שנתיים שבמהלכו הסתכמו ההוצאות ברכישות פיזיות ב-7.533 מיליארד שקל, מדובר על זינוק של פי 2.2.

איתן לב טוב מנכ"ל שב"א: "השיא ברכישות פיזיות הוא הוכחה שמשבר הקורונה מאחורינו".

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון במהלך מסע"ת בנושא הריבית 22 באוקטובר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. יעלה את הריבית בקרוב?/לשכת העיתונות הממשלתית

ציפייה להעלאת ריבית כבר בימים הקרובים

יצויין כי לצד שיפור בנתוני האבטלה, הרי שהרבעון הראשון של 2022 התאפיין עד כה בנתונים מעורבים, חלקם אף הצביעו על האטה בפעילות הכלכלית לעומת הרבעון הראשון של 2021, שעמד בסימן ציפיות להתאוששות כלכלית גלובלית.

עתה נותר לראות אם הפעילו המוגברת של הצרכנים בישראל בחודש אפריל מלמדת על שיא עונתי (בעיקר בשל חג הפסח) או מבשרת על הגברת הפעילות המשקית.

בכל מקרה, נתון זה, ביחד עם נתוני האבטלה שמבשרים על שפל במספר הבלתי מועסקים במשק, ידרבנו כנראה את בנק ישראל לבצע העלאה נוספת של הרבית במשק, כבר בימים הקרובים, אפשר שהפעם היא תהיה גבוהה אף יותר מהעדכון הקודם בשער הרבית, לפני פחות מחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully