וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחירים בקרוב? השפעות המלחמה באוקראינה על המשק הישראלי

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 14:43

דוח למ"ס קובע: 32% מהעסקים בישראל הושפעו לרעה כתוצאה מהפלישה הרוסית לאוקראינה. הפגיעה היא בענפים מגוונים: תעשיה, בינוי, מסחר, מלונאות ועוד. האם ניאלץ להתמודד בקרוב עם עליות מחירים נוספות, בשל התייקרות חומרי הגלם?

עד כמה פוגעת המלחמה שהכריזה רוסיה על אוקראינה בעסקים בישראל? מבדיקת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי כ-32% מהעסקים במגזר העסקי בענפי התעשייה הבינוי, המסחר הקמעוני, המלונאות והשירותים, הושפעו לרעה במידה כלשהי מהמצב המלחמתי שהחל באירופה במהלך חודש פברואר.

עוד עולה כי כ-9% מהעסקים בתעשייה ציינו שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה פגעה במידה רבה בפעילותם הכלכלית, עסקים אלו משתייכים בעיקר לענפי ייצור מזון וייצור מוצרי מתכת.

מהדוח מתברר גם כי הפגיעה בפעילות הכלכלית גבוהה יותר בעסקים קטנים שבהם עד 100 מועסקים, זאת לעומת עסקים גדולים שבהם יותר מ-250 מועסקים.

צוות חירום ליד פסולת בוערת, לאחר שבניין בית ספר בלוהנסק נפגע כתוצאה מהפגזות, 7 במאי 2022.. רויטרס
אזור שנפגע מהפצצות באוקראינה. ההדף הכלכלי מגיע עד לישראל/רויטרס

הפגיעה העיקרית: התייקרות חומרי הגלם

עם זאת הפגיעה המשמעותית ביותר של המלחמה היא בעליית מחירי חומרי הגלם. כך למשל, כ-29% מסך העסקים שהששתתפו בסקר, דיווחו שבעקבות המלחמה עלו המחירים של חומרי הגלם שבהם הם משתמשים "במידה רבה או במידה רבה מאוד".

בענפי התעשייה הבינוי והמלונאות המצב חמור אף יותר: למעלה מ-37% מהעסקים ציינו שבעקבות המלחמה עלו המחירים של חומרי הגלם שבהם משתמשת חברתם במידה רבה או במידה רבה מאוד.

בנוסף, יותר מ-35% מהעסקים בענף התעשייה ציינו שעליית המחירים של המתכת והאלומיניום השפיעה באופן החמור ביותר על הפעילות הכלכלית של חברתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully