וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים מישראל לאירופה? בקרוב תצטרכו להירשם ולשלם

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 17:05

האיחוד האירופי אישרר היום את ההחלטה שתחייב כל מי שאינו תושב אחת ממדינות האיחוד, להירשם מראש ולשלם אגרה של 8 יורו, אחרת לא יורשה להיכנס לתחומי אירופה. ההחלטה תחול גם על ישראלים, החל מהשנה הבאה. גם ישראל צפויה להתקין תקנה דומה ואף החלה בפיילוט לקראת יישומה

אין מי שטס לארה"ב עם דרכון ישראלי ולא מכיר את הטרטור הכרוך בהנפקת הוויז: רישום, קביעת תור, מילוי שאלון אינסופי, המתנה בתור ללא יכולת להשתמש בטולפון נייד, בדיקה בטחונית קפדנית, יחס מתנשא מצד צוות השגרירות - וכמובן, המתנה לתוצאה בתקווה לתשובה חיובית.

האם גם אירופה תחייב אותנו בקרוב בהוצאת ויזה מקדימה? החדשות הרעות הן שכן - בקרוב (מעוד שנה, מאי 2023) יצטרך כל מי שאינו מחזיק בדרכון תקף של אחת ממדינות האיחוד האירופי להירשם ולשלם. החדשות המרגיעות יותר היא שכלל הנראה יהיה מדובר בהליך בירוקרטי פשוט ולא מאוד יקר: כ-8 יורו לנוסע, כאשר קטינים יהיו פטורים, ככל הנראה מחובת הרישום והתשלום.

באיחוד האירופי אישררו בסוף השבוע החלטה עליה סוכם כבר לפני כחצי שנה, לפיה כל נוסע שאינו תושב אירופה וירצה להיכנס אליה, יצטרך, החל ממאי 2023, להירשם מראש ולשלם אגרה תמורת הזכות לבוא בשערי היבשת. התקנה אינה קשורה כמובן לישראל או לישראלים, בוודאי שאינה מכוונת נגדנו, אך גם בעלי דרכון ישראלי יצטרכו כמובן לעמוד בה, אם יבקשו לטוס לאירופה.

אירופה. אילוסטרציה, ShutterStock
מפת אירופה: מ-2023 נצטרך להירשם ולשלם כדי להיכנס לאחת ממדינות האיחוד האירופי/ShutterStock, אילוסטרציה

בקרוב: גם לנכנסים לישראל

הרישום אמור להיות קל ופשוט, דרך טופס דיגיטלי שבו יצטרך המבקש להשיב על כמה שאלות ולשלם את האגרה (כאמור, 8 יורו לאדם). מזכיר מעט את מערכת הרישום שהועמדה לרשות בעלי דרכון אירופי, שפטורים מצורך בוויזה מקדימה כדי להיכנס לתחומי ארצות הברית, אך צריכים להירשם מראש ברשויות ההגירה במדינה כדי שתונפק להם אשרת כניסה עם נחיתתם בארה"ב.

לוואלה נודע עוד כי גם ישראל צפויה להחיל את התקנה על מי שיבקשו להיכנס ארצה ואין ברשותם דרכון ישראלי. הם יצטרכו להירשם מראש באתר רשות האוכלוסין וההגירה, לשלם אגרה צנועה - ורק עם האישור יוכלו להיכנס לישראל. למעשה פיילוט ישראלי פועל כבר בימים אלה תחת הכותרת: "רישום מקדים נוסע".

אז מי שתכנן חופשת קיץ או חגים בקרוב באירופה, יכול להירגע: השנה עדיין לא נזדקק להירשם מראש כדי לא להיתקל בבעיות עם הנחיתה באירופה, אבל החל מהאביב של השנה הבאה, אפשר בהחלט להוסיף את הרישום המקודם לרשימת הסידורים שיש לבצע בטרם טסים לאירופה.

כמובן שישראלים שמאות אלפי הישראלים שמחזיקים בדרכון אירופי תקף, יהיו פטורים מחובת הרישום המוקדם ומהאגרה שבצידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully