וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוציאים יותר על אוכל, פחות על כל השאר

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 13:11

רשתות המזון שרשמו ירידה בפדיונות ברבעון האחרון של 2021, הגדילו את המחזורים ברבעון הראשון של 2022. לעומתן, ברשתות השיווק שאינן כוללות מזון, נמשכת הירידה בפדיונות. למרות שלפעמים הנתונים עלולים להטעות, אפשר שיש פה שינוי אמיתי בהרגלי הצריכה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתונים הרבעוניים על פדיון המכירות של רשתות השיווק והמזון.

לפי הלמ"ס, פדיון המכירות של רשתות המזון בחודשים ינואר - מרץ 2022 רשם עלייה של 1.7% זאת לעומת ירידה של 1.0% בחודשים אוקטובר - דצמבר 2021. במילים אחרות: ברבעון הראשון של 2022, הוצאנו יותר על אוכל.

לעומת הנעשה בין מדפי הסופרמרקט, הרי שפדיון המכירות של רשתות השיווק בחודשים ינואר - מרץ 2022 רשם ירידה של 1.8% בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת לאחר ירידה של 1.5% בשלושת החודשים אוקטובר- דצמבר 2021.

כלומר, לפחות ברבע הראשון של השנה, לא בדיוק התסערנו על החנויות. בהקשר זה יש לציין כי סוף הרבעון האחרון של 2021 ותחילת הרבעון השני של 2022, עמדו בסימן התפרצות זן האומיקרון ומדיניות הבידודים, מה שהרחיק רבים ממרכזי הקניות, מקום הריכוז העיקרי של רשתות השיווק.

ילדה קטנה עומדת בסופר מול דוכני הירקות, ומריחה עגבניות כדי לבחור מהן. ShutterStock
לא מוותרים על מוצרי צריכה בסיסיים. ברשתות המזון הוצאנו יותר בתחילת 2022/ShutterStock

לא רק מזון, גם חומרי ניקוי

חשוב לציין כי נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

כן יש להבהיר כי פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

עוד כדאי לסייג כי השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully