וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו רוצים דירה מעוצבת, אבל כמה יעלה עיצוב פנים?

9.5.2022 / 13:34

דירה היא קודם כל בית, אבל בעידן הרשתות חברתיות, דירה יפה שגם תסחוף לייקים נמצאת ברשימת החלומות של רוכשי נכסים למגורים. מעצב/ת פנים יביאו אתכם למקום הזה, אבל איך התהליך מתבצע וכמה תשלמו?

הדבר היחיד שחשוב יותר לישראלים מלגור בדירה משלהם, הוא לגור בדירה משלהם שתהיה גם מעוצבת ויפה. כדי לעשות את זה, רבים פונים לשירותיהם של מעצבי פנים. בשבוע בו אלפי ישראלים קיבלו הודעה שזכו ב"דירה בהנחה" והתפנה תקציב לעיצוב הבית, בדקנו מה כולל שירות של עיצוב פנים- מהו תפקידו של מעצב הפנים, מהי האחריות שלו, איך עובד התהליך וכמובן, כמה זה עולה לנו.

אדריכלות אייל אפל, עיצוב פנים אלונה אפל. שי אפשטיין,
הבית המושלם. אדריכלות אייל אפל, עיצוב פנים אלונה אפל/שי אפשטיין

"תמחור עבודתה של מעצבת הפנים אינו נובע ממשך הזמן שהיא תעבוד על הפרויקט, אלא על גודל העבודה", אומרת מעצבת הפנים אלונה אפל מ"אפל אדריכלים", "אם מדובר בבית בבניה חדשה או בשיפוץ נרחב הכולל שבירת קירות ותכנון מחדש, התקציב יהיה גדול יותר. לחילופין, אם מדובר על שיפוץ קטן, הלבשת הבית וצביעת קירות, יהיה מדובר על תקציב נמוך יותר. ישנו יתרון גדול וערך מוסף רב במעצבת פנים שעובדת עם האדריכל כבר מתחילת הפרויקט, מהרגעים הראשונים שהוא נרקם. שיתוף פעולה של שניהם, כשכל אחד נותן את הדגשים שלו כבר מההתחלה ולאורך כל הדרך, מביא לתוצאות טובות ונכונות עבור הדיירים.

"עיצוב פנים מתחלק לשניים. הראשון כללי יותר - חלוקות של החלל לפי פונקציות, מיקום קירות בחללים, תוכניות חשמל, תוכניות אינסטלציה, פריסות של ריצופים, עיצוב ובחירת מטבח וכו'. החלק השני הוא הלבשת הבית, כאשר בעצם מכניסים אליו את האוירה המבוקשת. הרבה אנשים לא מגיעים לשלב של הלבשת הבית ודוחים אותו, אך זה מסוג הדברים שחשוב לקחת בחשבון מראש ולתקצב אותו בתחילת התהליך כדי לקבל את החבילה הכוללת ממעצב הפנים".

עוד מוסיפה אפל כי בתהליך עיצוב הפנים בונים פרוגרמה כדי להבין מהם החלומות של הלקוחות, מאפיינים את הבית ואת השימושים השונים ולאחר מכן יוצאים עם מעצב הפנים לימי בחירות וקניות של חומרים - מטבח, וילונות, אינסטלציה תאורה: "תפקידו של מעצב הפנים הפנים הוא גם לקבל הצעות מחיר מהספקים, לעבור עליהן ולראות איפה אפשר להוריד/להוסיף/לשנות. אחת המטרות העיקריות בעיצוב פנים היא להוריד מהלקוח כמה שיותר את הנטל ולמקד לשניים שלושה ספקים כל תחום, כיוון שבשוק רווי צריך לעזור ללקוח שלא להתפזר".

אדריכל בועז שניר. רן ארדה,
רק עיצוב הפנים על בית כזה יגיע לעשרות אלפי שקלים. אדריכלות בועז שניר/רן ארדה

אדריכל בועז שניר, העוסק באדריכלות וגם בעיצוב פנים, מסביר: "הבעיה הגדולה שקיימת בענף עיצוב הפנים היא מחסור בידע טכני לגבי תשתיות חשמל, אינסטלציה, קונסטרוקציה - מה מותר ומה אסור על פי חוק התכנון והבניה. בענף הבניה כל החלטה כזו יכולה לעלות אלפי שקלים וגם חס וחלילה יכולה לעלות בחיי אדם. על כן, היתרון בעבודה עם אדריכל שהוא גם מעצב פנים היא רוחבית - אדריכל רואה את כל התמונה כולה. כשאני מעצב דירה אני בוחן את הפן העיצובי ויחד איתו את הפן הפרקטי, הכלכלי הכספי וגם הטכני של הדברים. אני לא חולם חלומות שמכניסים את הלקוח למערבולת שתעלה לו המון כסף והרבה בלגן.

"רמת הידע של האדריכל יכולה לחסוך ללקוח המון כסף ותמנע ממנו מכשולים ובעיות רבות שהן לא צופה אותם. לאדריכל יש רגישות תכנונית וגם רגישות עיצובית, כך שהוא יודע להתאים את הצרכים של הלקוח וטעם העיצובי, לתכנון פרקטי ונכון למשתמש. בנוסף, יש כאן חיסכון של אלפי שקלים בשכר הטרחה של שני בעלי מקצוע באחד וחיסכון גדול של עשרות רבות בתכנון עצמו ובביצוע".

תכנון ועיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. אלעד גונן,
עד רמת הפמוטים על השולחן. בית בהפתעה של אריאלה עזריה ברקוביץ/אלעד גונן

מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ', בעלת ותק של 25 שנה בתחום, מרחיבה: "למעצבי הפנים הטעם והידע כדי להביא את הבתים שלכם לתוצאה מושלמת. יש הרבה אנשים שיש להם כסף אבל אין להם טעם, ויש כאלו שיש להם טעם אבל אין להם ידע איך לשלב את הדברים אחד ליד השני כדי שתיווצר הרמוניה בבית. מדובר על ידע לימודי שניתן לרכוש אבל בסוף גם על הרבה ניסיון בשטח. כאשר נעזרים בשירות של עיצוב פנים, נמנעים מהרבה מאוד טעויות ששוות הרבה מאוד כסף. תפקידו של מעצב הפנים להביא לידי ביטוי את כל החלומות של הלקוח בטוב טעם, שכל דבר יעמוד בצורה מדויקת בסגנון ובמידה שלו ולעשות את העבודה שהלקוח לא יכול לעשות לבד.

"האחריות של מעצב הפנים היא בראש ובראשונה להתאים את הבית לפי הצרכים של הלקוח. את זה היא עושה גם דרך התאמות בין הקבלן ללקוח, בין הספקים ללקוח, התאמות בין כל בעלי מקצוע מתי זה נכנס מתי זה מסיים וכל אחד בתור שלו בשביל שבסופו של דבר יבנה בית החלומות".

עזריה ברקוביץ' אומרת כי מעצבת פנים היא הפיקוח העליון: "ברור שפיקוח צמוד דורש זמן אחר ותשלום שונה. בבניה או בשיפוץ גדול תמיד עדיף שיהיה פיקוח צמוד מטעם הלקוח". לה יש שיטת עבודה ייחודית הנקראת "בתים בהפתעה": "בעבודה שלי הלקוח מעורב בזמן התוכניות והתכנון, אנחנו מדברים על הצרכים ואני מציגה את ההשראות המתוכננות לבית. לאחר מכן, הלקוח שלי משחרר ואני מתקדמת הלאה עד שהבית מוכן למגורים לרמת הנרות על השולחן, כלים, ומצעים כמו מלון עשרה כוכבים, ורק ככה אני מוסרת את הדירות. הלקוח לא חי את כל הריצות, המריבות, העצבים והבלגנים שיש במהלך הפרויקט. הוא מקבל שקט נפשי ומה שנותר לו לעשות הוא פשוט להנות מהתוצאה הסופית".

וכמה זה עולה לנו?

תמחור של שירות עיצוב פנים תלוי בשם של המעצבת ובוותק והניסיון שהלקוח בוחר- שירות של מעצב פנים מתחיל עם ותק של 3-4 שנים יעלה בין 15 ל-25 אלף שקל, מעצב פנים בעל ותק של עד 10 שנים יעלה 40 עד 50 אלף שקל. שירות עיצוב פנים עם מעצב בעל ותק של מעל 15 שנה יכול להגיע גם ל-100,000-200,000 שקל, אם כי כמובן שכאן מדובר על דירות ובתי יוקרה ופרוייקטים גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully