וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לקצא"א מול המשרד להגנת הסביבה בבית המשפט

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 15:28

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע קבע כי הגבלות שביקש להטיל המשרד להגנת הסביבה על קצא"א, יידחו עד להסכמות שיגובשו בין הצדדים או עד לדיון נוסף. המשמעות - קצא"א תוכל להמשיך לעבוד כסדרה חרף מדיניות "אפס סיכון במפרץ אילת" שביקש המשרד להנהיג

קצא"א תוכל להמשיך לפעול כרגיל, לפחות עד לליבון המחלוקת שבינה לבין המשרד להגנת הסביבה, כך עולה מהחלטת בית המשפט בבאר שבע. הנה כי כן, למרות שלא התקיים דיון, אפשר לומר שחברת קצא"א (קו צינור אירופה אסיה) זכתה בניצחון.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, בעתירת קצא"א נגד המשרד להגנת הסביבה בעניין תנאי היתר הרעלים החדש של החברה, קבע השופט אליהו ביתן, כי תנאי היתר הרעלים החדש יוקפאו והתנאים הישנים יעמדו בתוקפם עד לקיומו של דיון מקיף ומקצועי בממשלה בנושא.

משמעות ההחלטה היא המשך פעילות קצא"א כסדרה וקבלת טענת קצא"א לפיה אין למשרד להגנת הסביבה סמכות להחליט לבד על הגבלת כמות הנפט הגולמי והגפ"מ שמגיעה לישראל.

תחילת הפרשה היא בהגבלות שביקש המשרד לאיכות הסביבה להטיל על קצא"א, חלק מההגבלות נוגעות לסוגי חומרים רעילים שבהם משתמשת החברה, אחרות נוגעות להליך שבו מבצעת החברה את עבודתה.

רם בלינקוב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר. פנה לעמיתו מנכ"ל משרד ראש הממשלה והתלונן על שלדרישות המשרד להגנת הסביבה עשויות להיות השלכות על משק האנרגיה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

חשש לפגיעה באספקה חיונית למשק האנרגיה

הנושא נדון, עוד לפני החלטת בית המשפט לדחות את ההגבלות עד שיגובשו הבנות בין הצדדים או עד לדיון נוסף, במידה ולא יגיעו להבנות מחוץ לכתלי בית המשפט, בין מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, לבין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס.

במכתב קבל בלינקוב על מדיניות "אפס סיכון במפרץ אילת" שמנסה ליישם המשרד להגנת הסביבה וטען כי זה מטיל על קצא"א מגבלות שלא ייאפשרו לה להמשיך ולפעול כסדרה, באופן שעלולות להיות לו השלכות חמורות על שוק האנרגיה בישראל.

השופט ביתן, לאחר שעיין בחומרים, פסק שהוא מבין שהתנהל דיאלוג בין הצדדים מחוץ לגבולות בית המשפט - ואף הוא סבור שטוב שעניינים אלה יתבררו בין הגורמים המקצועיים ולא בין גורמים משפטיים - והחליט, כאמור, להתיר לקצא"א להמשיך בפעילותה, עד לגיבוש פיתרון מוסכם בינה לבין המשרד להגנת הסביבה, או עד לקבלת החלטה אחרת בדיון שייערך בעוד כחודשיים - היה אם לא יגיעו הצדדים להבנות.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בהצגת התכנית הסביבתית החדשה ליישובי החברה הערבית, דיר אל אסד, 13 ביולי 2021. יואב איתיאל
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג. נציגי משרדה ייאלצו להגיע להבנות חדשות מול קצא"א/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully