וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו מהירים. זה עבד לטובת האנשים"

12.5.2022 / 16:47

גם היום, כשהמשק בפעילות מלאה כבר שנה, עדיין מורגשים וזכורים ספיחי הקורונה. "מה ששלט בלקוחות ובנו היה החוסר וודאות, החלטנו להבליט את היתרונות שלנו ולהתאים את עצמנו ללקוח", אומר בעל רשת המאפיות הירושלמית "מפגש השיי'ח", "גם משבר כזה לא יכול היה לעצור אותנו"

עם פרוץ הקורונה הורגלנו ללקסיקון חדש, עשיר במושגים זרים שלא היו מוכרים לאזרחים, "פשוטי העם", בטח שלא היו שגורים בפינו בימים שבשגרה. מתאם הדבקה, ווריאנט, מטוש, בידוד או עסק חיוני היו רק חלק מהם. עם הזמן, היה מי שהסיק בין היתר שכל בעל עסק המוגדר כחיוני, מוסיף להתנהל כרגיל או שלכל הפחות לא מרגיש על בשרו את אותותיה הקשוחים של המגיפה.

ההנחה השגויה באה לידי ביטוי בעיקר בכל הנוגע לעסקי המזון, שהרי הקהל חייב להמשיך לצרוך ולאכול, גם אם כולנו נתונים לסגר או למגבלות. אלא שבפועל, לא כך היו פני הדברים. במרוצת השנתיים האחרונות בישראל נאלצו לסגור את שעריהם לצמיתות לא מעט מסעדות, גם הוותיקות ביניהן, מדן ועד אילת. עסקי מזון מהיר שבמרכזי הקניות הגדולים היו סגורים במשך זמן רב ואילו מכולות שכונתיות, סופרים קטנים ועסקי נישה השקיעו כספים רבים ומשאבים יקרים להמצאת פתרונות למשלוחים, ראו ערך פריצתה של "וולט".

אכן, המגיפה לא פסחה על אף אחד. לא על החיוניים, לא על רשתות, על מוכרים יותר או מוכרים פחות, חדשים או וותיקים. בבוקר בהיר אחד נאלצו כולם להתמודד עם המציאות החדשה שנכפתה עליהם. אך היו גם מי שהצליחו להפיק תועלת ממצב החירום וניצלו את הכאוס ואת חוסר הוודאות להתפתחות, צמיחה וחישוב מחדש של ייצוב העסק.

מפגש השייח. שי קרלה,
מאפה בחמש דקות. מאפיית מפגש השייח/שי קרלה

"אמנם הוגדרנו כעסק חיוני, אבל בתחילת המגפה מה שנתן את הטון היה חוסר הוודאות של קהל הצרכנים, של כולנו", מספר שי נאור, הבעלים של רשת המאפיות הירושלמית, מפגש הש'ייח. "מי שמכיר את סניפי הרשת יודע להעיד שבכל שעות הפעילות, ישנה תנועה בלתי פוסקת של לקוחות. אך לפתע, אנשים פחדו ולא יצאו מהבתים, תרבות הבילוי נעלמה ולשבת במסעדות אפילו לא בא בחשבון. הלקוחות שהיו מגיעים באופן קבוע במשך שנים לסניפים, רכשו את המאפים שלנו רק בטייק-אווי. מעבר לכך, סניפים רבים שלנו שממוקמים בקניונים היו סגורים ולא ניתן היה להפעיל אותם. הכאוס שלט בנו בעיקר בשלב הראשון של המגיפה, עוד בטרם החיסונים ובימים שאנשים חבשו אפילו כפפות מחשש לבוא במגע עם משטחים נגועים. עם הזמן, כשהדברים היו יותר ברורים, שבה התנועה והפעילות לסניפים.

"השכלנו להבליט את היתרונות שלנו, שהיו קיימים עוד בטרם הקורונה, דוגמת העובדה שגם אם מגיעים להזמין באחד הסניפים, משך השהות במקום הוא מינימלי ומהיר מאוד. זמן ההמתנה אצלנו לקבלת סמבוסק חם מהטאבון, הוא פחות מחמש דקות ואנחנו בין הרשתות הכי מהירות שיש בתחום המזון המהיר בארץ. אנשים הבינו את זה ובעצם הגיעו אלינו כי חיפשו להפחית את הסיכון שלהם לחשיפה לנגיף. באים, מזמינים ויוצאים בפחות מחמש דקות".

מגיפה כהזדמנות עסקית

מפגש הש'ייח היא רשת ירושלמית וותיקה, מוסד של ממש שקיים כבר 32 שנים. למרות שמדובר באימפריה, הבעלים עדיין מחשיב את המאפיות כעסק משפחתי, בהתחשב בעובדה שארבעת ילדיו עובדים לצדו ומנהלים את הרשת יד ביד.

"היתרון הכי גדול הוא, שכל המשפחה דוחפת להצלחת העסק וכולם גדלו לתוך זה, כך שגם משבר בסדר גודל של הקורונה לא יכול היה לעצור אותנו", מעיד בגאווה נאור. "מאז שהם ילדים קטנים הם כבר עבדו בעסק, למדו את הכול מהבסיס. כיום, בפועל, קבלת ההחלטות היא מאוד מהירה. אנחנו לא צריכים לכנס ישיבת הנהלה כי כולם רוב הזמן ביחד, לכן אנחנו יכולים להתאים את עצמנו לכל מצב שמשתנה במצב השוק, כמו שחווינו בשנתיים האחרונות. בנוסף, אנחנו יודעים לעשות את ההפרדה בזמן עבודה. כל אחד עם התפקיד שלו ויודע בדיוק מה הוא צריך לעשות. אחרי העבודה בזמן הביתי, אנחנו לא מדברים על עבודה ומתנהגים כמשפחה לכל דבר ועניין. החיסרון, מלבד חופשת פסח שכל המשפחה ביחד, הוא שתמיד יש מישהו בעסק אז מפגשים משפחתיים לא תמיד מתקיימים בהרכב מלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שי נאור. יחצ,
הכאוס שלט. שי נאור/יחצ

כאמור, המאפים של הש'ייח מוכרים בכל בית בעיר ובשנים האחרונות, גם ביישובים נוספים. בטרם הקורונה עסקו בני המשפחה בפיתוח הרשת ושקדו על הקמת סניפים נוספים ברחבי העיר ומחוצה לה, בין היתר בפסגת זאב ובמודיעין עם תכניות לסניפים נוספים בטווח הקצר, הכל בהתאם לדרישת הקהל. הסניפים שעבודת ההקמה שלהם הושלמה, נפתחו חרף המגיפה אך עם עצירתו של העולם, קם הצורך גם לקיים התאמות בתכניות העסקיות. מלבד העובדה שבעלי הרשת לא וויתרו ונאבקו על שמירת הדופק, הם גם ראו במגיפה כנקודת זמן ראויה להזנקת מוצר חדש - סמבוסק לאפייה ביתית ובעצם הפכו את המשבר להזדמנות.

"החלטנו שאם לא ניתן להגיע אלינו, אנחנו נגיע אל הלקוחות, אבל לא בדרך המשלוחים כפי שרוב עסקי המזון עשו", מוסיף נאור ומתאר. "בסופו של דבר העולם, ועם ישראל במיוחד, רצו להמשיך בחיים שלהם וגם אנחנו רצינו להמשיך בפיתוח העסקי של הרשת. לכן השתמשנו במוצר שהתחלנו לפתח חודשיים טרם פרוץ הגיפה, עבור יהדות ארצות הברית שחיפשו מוצרי אפייה כשרים, והחלטנו להביא אותו ללקוחות בארץ. פנינו לרשת רמי לוי בראשות רמי לוי ויוסי סבתו שישר פתחו לנו את הדלת. הטכנולוגים שלנו ובני, עומר, שהוא הקונדיטור הראשי של הרשת, פיתחו מוצר שאין עוד דומה לו בארץ ובעצם, לא נתקלנו בו בעולם - סמבוסקים לאפייה ביתית מבצק שמרים, ללא שמן או מרגרינה, מההקפאה לתנור הביתי. לאחר ההתאמות לאפייה בתנור הביתי ואחרי אלפי ניסיונות, הגענו למצב הרצוי ויצאנו לשיווק ארצי".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully