וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לחשש: הדאגה מצמיחה מחליפה את הפחד מאינפלציה

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

10.5.2022 / 8:50

הכרה בכך ששיא האינפלציה הגיע עשויה לעזור לסנטימנט בשווקים ולהביא להזדקרות בעקום התשואות וראלי פוטנציאלי בשווקי המניות, אבל כרגע הסכנה לא חולפת. סקירה

הבנקים המרכזיים שלטו בכותרות בשבוע שעבר, כאשר הבנק המרכזי בארצות הברית העלה את הריבית בשיעור של 0.5% (העלאת הריבית הגדולה ביותר שלו מאז שנת 2000) והבנק המרכזי הבריטי העלה את הריבית לרמה הגבוהה ביותר מזה 13 שנה. בינתיים, השווקים הולכים ומתמחרים יותר ויותר חששות בנוגע לצמיחה לעומת סיכוני אינפלציה, לאור הציפיה למדיניות צמצום מוניטרית אגרסיבית. נתון האינפלציה בשבוע הקרוב יספק רמזים נוספים לגבי החידה של אינפלציה וצמיחה והאם כלכלת ארצות הברית נמצאת מעבר לשיאה של האינפלציה. סין תפרסם גם היא נתוני אינפלציה שצפויים להיות נמוכים בהרבה מאשר אלה של ארצות הברית. בנוסף נתוני הייבוא והייצוא של סין עבור חודש אפריל צפויים להראות את ההשפעה של הסגרים במדינה. לבסוף, עונת הדוחות לרבעון ה-1 מתקרבת לסיומה כאשר 87% מן החברות במדד אס אנד פי 500 כבר דיווחו על תוצאותיהם.

יומן אירועים כלכליים

שני: סין - היצע כסף, נתוני סחר (אפריל). גוש היורו - מדד ביטחון המשקיעים של Sentix (מאי).
שלישי: גוש היורו - סקר הציפיות של ZEW(מאי).
רביעי: סין - מדד המחירים לצרכן, מדד המחירים ליצרן, השקעות זרות במדינה (אפריל). גרמניה - מדד המחירים לצרכן (אפריל, סופי). ארצות הברית - מדד המחירים לצרכן.
חמישי: הודו - מדד המחירים לצרכן (אפריל), ייצור תעשייתי (מרץ). מקסיקו - החלטת ריבית. בריטניה - נתוני ייצוא, ייבוא (רבעון 1) , תוצר (רבעון 1). ארצות הברית - מדד המחירים ליצרן.
שישי: גוש היורו - ייצור תעשייתי (מרץ). ארצות הברית - מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (מאי).

וול סטריט קורסת, 5.5.2022. Michael M. Santiago, GettyImages
המצב מדאיג. מאוד/GettyImages, Michael M. Santiago

השבוע נקבל את נתון האינפלציה האחרון לחודש אפריל, שעל פי התחזיות צפוי להצביע על עלייה של 8.1% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, כאשר השפעות בסיס עשויות להביא להתייצבות בלחצי המחירים לאחר הנתון הגבוה מאוד בחודש שעבר. הכרה בכך ששיא האינפלציה הגיע עשויה לעזור לסנטימנט בשווקים ולהביא להזדקרות בעקום התשואות וראלי פוטנציאלי בשווקי המניות. אוניברסיטת מישיגן תפרסם גם כן את מדד ביטחון הצרכנים שלה שצפוי לרדת כלפי מטה בחודש מאי. אינפלציה ארוכת טווח של 3% ועלייה באי הוודאות הכלכלית כתוצאה ממהלך העלאות הריבית של הפד יכולים לשים בצל את שוק העבודה החזק.

שורה תחתונה: נתון האינפלציה הקרוב ייתן לשוק רמזים האם כלכלת ארצות הברית נמצאת מעבר לשיא האינפלציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עונת הדוחות לרבעון ה-1 מתקרבת לסיומה

אנו כעת אחרי החלק העמוס ביותר של עונת הדוחות לרבעון ה-1, כאשר 87% ו 64% מהחברות במדד אס אנד פי 500 ו-STOXX 600 כבר דיווחו על תוצאותיהם. יחד עם זאת, 15 חברות ממדד אס אנד פי 500 ו-79 ממדד STOXX 600 ידווחו השבוע. בסך הכל הצמיחה ברווחים נמוכה יותר מהרבעונים הקודמים לאור השוואות בסיס קשות ומומנטום פעילות נמוך יותר. שיעור עקיפת תחזיות הרווח עם זאת עדיין טוב יותר מהממוצע ב-5 השנים האחרונות גם באירופה וגם בארצות הברית. באופן מעניין החברות שמכות את התחזיות זכו לתשואה ממוצעת ברמה ההיסטורית בעוד שחברות שמפספסות את התחזיות נענשו בצורה קלה יותר.

שורה תחתונה: תגובה בולטת יותר לחברות שמכות/מפספסות את התחזיות נצפתה הן בארצות הברית ובאירופה.

התוצר בבריטניה: רבעון 1 חזק אבל חולשה צפויה בהמשך

נתוני תוצר חזקים לרבעון ה-1 צפויים השבוע בבריטניה. הקונצנזוס עבור הרבעון ה-1 עומד על צמיחה של אחוז על פני הרבעון הקודם. כלכלת בריטניה התחילה את השנה חזק והשלימה פערים לאחר החולשה בעקבות נגיף האומיקרון בסוף 2021. התפוקה זינקה ב-0.8% בינואר אך האטה בחדות לאחר מכן לרמה של 0.1% בחודש פברואר. הרבעון ה-2 צפוי להיות רע בהרבה מהרבעון ה-1 כפי שמשתקף מאינדיקטורים חודשיים כמו סנטימנט צרכנים ומדדי מנהלי הרכש כאשר הלחץ על ההכנסה הריאלית מתגבר לאור האינפלציה הגבוהה. הבנק המרכזי הבריטי מצפה כי האינפלציה תטפס למספר דו ספרתי השנה וצופה מיתון בהמשך. הבנק הולך קו דק בין להילחם באינפלציה ולהימנע ממיתון והעלה את הריבית בשלושת הפגישות האחרונות והתחיל לצמצם את המאזן שלו. יחד עם זאת, הבנק המרכזי הבריטי צריך להמשיך בצורה שקולה לאור הסכנות שממשיכות להיות נוכחות כמו משבר שרשראות האספקה והמלחמה עם אוקראינה.

שורה תחתונה: הצמיחה הכלכלית ברבעון ה-1 צפויה להיות חזקה אבל הסימנים שמגיעים מסקרים שונים מצביעים על האטה משמעותית במומנטום הצמיחה בהמשך.

סגר כללי בשנגחאי: אזורים מוכי קורונה בודדו על ידי הרשויות
24.4.22. רויטרס
הסגרים משפיעים על הסחר. שנגחאי בחודש שעבר/רויטרס

סין פרסמה את נתוני סחר החוץ שלה לחודש אפריל מוקדם יותר הבוקר. הייצוא הסיני גדל בשיעור של 3.9% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה לעומת קצב של 14.7% בחודש מרץ. הייבוא נותר ללא שינוי. נפחי המסחר לקחו צעד אחורה לאור הסגרים שמגבילים את הייצור ושרשראות האספקה. באופן דומה מדיניות אפס נדבקים השפיעה גם על הייבוא לאור העובדה כי הצריכה הפרטית נחלשה לאחרונה. יחד עם זאת, סין המשיכה לרשום עודף מסחרי גדול. האינפלציה בסין עשויה להישאר נמוכה של מתחת ל-2% בחודש אפריל לאור ביקוש נמוך מצד הצרכנים כתוצאה מהסגרים הנוקשים בערי מפתח רבות. מדד המחירים ליצרן עשוי להישאר גבוה לאור מחירי הסחורות הגבוהים.

שורה תחתונה: חולשה מסוימת צפויה בנתוני הסחר לאור הסגרים, האינפלציה צפויה להישאר נמוכה.

שוק המניות בקוריאה: אור בקצה המנהרה

בארבעת החודשים הראשונים של השנה, שוק המניות בדרום קוריאה פיגרו מאחורי רוב המדינות השכנות שלהם לאזור אסיה פסיפיק, במיוחד בסקטורים בעלי אופק רחוק כמו אינטרנט וטכנולוגיה. מאז תחילת השנה מדד הקוספי איבד כ-10% במונחי מטבע מקומי ובמונחים דולריים כ-16%. אף על פי שעל בסיס הערכת שווי החברות נראות אטרקטיביות יותר כעת עם מכפיל רווח עתידי של 9.8, 3% מתחת לממוצע עשר שנים, ישנם כמה סכנות. ברמת המיקרו, החברות הקוריאניות שהם בעיקר יצואניות סובלות מעלייה בחומרי הגלם, צמיחה איטית בסין (שותף הסחר הגדול ביותר שלה), סכנות גיאופוליטיות וצמצום מוניטרי. יחד עם זאת, עבור משקיעים עשויים להיות כיסים מעניינים כמו סקטור השבבים, זיקוק, תחבורה ובנקאות שירדו יתר על המידה והם מקומות טובים יותר לנהל את הסיכון.

שורה תחתונה: המשקיעים צריכים לצפות לעבר שינויים חיוביים שיסמנו נקודת מפנה ויספקו הזדמנות קנייה בסקטורים מסוימים.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully