וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה שלישית ברציפות: מיקרוסופט היא החברה שהכי טוב לעבוד בה

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 19:59

מיקרוסופט ממשיכה להוביל את דירוג מקומות העבודה הנחשקים של CofaceBdi, גם בשנת 2022. מי עוד ברשימה ומהם השיקולים החשובים ביותר בעיני העובדים לבחירת מקום עבודה? כל הפרטים בפנים

מיקרוסופט ממשיכה גם השנה להיות החברה שהכי טוב לעבוד בה, כך עולה מהדירוג השנתי של CofaceBdi לשנת 2022, המציג את רשימת 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן זו השנה ה-18 ברציפות.

למקום השני בדירוג הגיעה חברת אפלייד מטיריאלס ישראל, שעלתה מהמקום הרביעי בדירוג אשתקד, ולמקום השלישי הגיעה חברת סיילספורס, שרשמה קפיצה מרשימה ביותר מהמקום ה-15 אשתקד. כמו כן, חברת טיפלתי רשמה את הזינוק הגדול ביותר בדירוג והגיעה השנה למקום ה-40, כאשר בדירוג אשתקד התברגה במקום ה-92 בלבד.

הדירוג, שמבוסס על סקר שנערך בקרב כ- 300,000 מועסקים בלמעלה מ- 100 חברות בענפי המשק הישראלי, מציג כמה שינויים משמעותיים בעשירייה הפותחת: חברת סייברארק תפסה את המקום הרביעי עם קפיצה מהמקום השביעי, ביטוח ישיר, שהייתה במקום השני בשנה שעברה ירדה למקום החמישי, חברת SAP הגיעה למקום השישי (ירידה של מקום אחד), התעשייה האווירית לישראל רשמה גם היא ירידה ממקום השלישי למקום השביעי השנה, חברת צ'ק פוינט נכנס לעשירייה הפותחת והגיעה למקום השמיני, בעוד שאשתקד תפסה את המקום ה-21, בנק הפועלים נשאר במקום התשיעי וחברת החשמל לישראל סוגרת את העשירייה הפותחת עם ירידה של שני מקומות בהשוואה לדירוג של שנה שעברה.

מבין החברות שהתברגו השנה לעשירייה הראשונה ישנן שש חברות מענף ההייטק, שתי חברות מענף הפיננסים, חברה אחת מענף התעשייה וחברה אחת מענף התשתיות.

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק. יוסי זליגר, אתר רשמי
הכי הרבה היו רוצים לעבוד אצלה. מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל/אתר רשמי, יוסי זליגר

מה הכי חשוב שהעדפת מקום עבודה?

ישנם מספר פרמטרים מרכזיים שהשתנו בסדרי העדיפויות של העובד הישראלי שמעידים באופן ברור על השינויים בשוק התעסוקה. הפרמטר הראשון (מבחינת השינוי) ובעל השינוי הגדול ביותר הוא היציבות התעסוקתית. בשנה שעברה, בתקופה השיא של הקורונה, תפס פרמטר זה את המקום השלישי והמכובד, כאשר השנה ירד למקום השישי בלבד. את המקום השלישי השנה תפס הפרמטר אתגר ועניין מקצועי, וגמישות במקום העבודה עלה ממקום עשירי לתשיעי.

שני המקומות הראשונים - יחסי עבודה (מקום ראשון זו השנה החמישית ברציפות) וניהול ממונה ישיר (מקום שני) נותרו במקומם. פרמטר הגשמה עצמית עלה מהמקום החמישי לרביעי, ודווקא פרמטר של שכר ותנאים נלווים ירד מהמקום הרביעי למקום החמישי. בקרב עובדי ההייטק פרמטר השכר הגיע רק למקום השישי ופרמטר גמישות בעבודה תפס את המקום החמישי.

דיורג החברות שהכי כדאי לעבוד בהן. CofaceBdi,
עשר הגדולות: החברות שהישראלים דירגו ככאלה שהכי טוב לעבוד בהן/CofaceBdi

44% מהעובדים בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון; 38% שוקלים הסבת מקצוע

אחת המגמות הבולטות שהאיצה הקורונה היא הניוד של העובדים ממקום עבודה אחד לאחר. במסגרת סקר מיוחד שערכה Coface Bdi בקרב 300 אלף עובדים ביותר מ-100 חברות מכלל המגזרים, נמצא כי 44% מהעובדים בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון מפעם לפעם, קפיצה משמעותית משנה שעברה, אז עמד נתון זה על 33% בלבד.

מגמה זו בולטת וידועה גם בענף ההייטק עם 46% עובדים שבודקים אופציות בחוץ, ועם עלייה של 7% משנה שעברה. יחד עם זאת, 61% מהעובדים העידו כי הם חשים שהם ממצים את כישוריהם בתפקידם ו-58% חושבים שהם יתקדמו במקום עבודתם.

מגמה נוספת שהתחזקה בהשוואה לשנה שעברה הינה הסבה המקצועית ששוקלים עובדים ועובדות לעשות בקריירה שלהם. מהסקר עולה כי 38% מהעובדים שוקלים הסבה מקצועית, זו לעומת 24% בלבד בשנה שעברה, כאשר המגמה מאפיינת את כל שכבות הגיל - מעובדים צעירים בני פחות מ-35 ועד עובדים בני 46 פלוס. העלייה המשמעותית ביותר ברצון לבצע הסבה מקצועית נרשם דווקא בקרב בני ה-46 ומעלה, אשר שנה שעברה היוו 14% בלבד.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא מידת הלחץ של העובדים. בהשוואה לשנה שעברה נראה כי עלתה רמת הלחץ של העובדים, כאשר השנה 53% מהעובדים חשים לחץ בתפקידם הנוכחי, לעומת 49% אשתקד.

סדרי עדיפויות בבחירת מקום עבודה. CofaceBdi,
סדרי העדיפויות של העובדים בישראל בבחירת מקום עבודה/CofaceBdi

ב- 37% מהחברות נרשמה עלייה מהותית בעזיבת עובדים; 57% מהעוזבים חיפשו תנאים טובים יותר

במסגרת סקר נוסף שערכה Coface BDI בקרב 130 מנהלות ומנהלי משאבי אנוש בחברות שמעסיקות יחד כ־100 אלף עובדים, נמצא כי 37% מהחברות מעידות על עלייה מהותית בעזיבת עובדים, כאשר 57% השיבו כי הסיבה המובילה היא תנאים טובים יותר במקום אחר. 31% מעזיבות העובדים התרחשו עקב שינוי קריירה, ו-12% עזבו עקב תחושת מיצוי. יחד עם זאת, מרבית החברות הנסקרות (78%) מעידות על עלייה במצבת כוח האדם בשנה האחרונה.

מגמה נוספת וחזקה שמתרחשת בשוק התעסוקה ומקבלת תוקף ממשי בסקר היא הקושי בגיוס עובדים: 45% מהחברות מעידות כי זהו הקושי הגדול ביותר. אחריו עם 37% עומד הקושי בדרישות להעלאת שכר ו\או הטבת תנאים, ו-18% הוא קושי בשימור עובדים.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי CofaceBdi: "התופעה המפתיעה ביותר בסקר היא הירידה במידת הנאמנות והמחוברות של העובדים למקומות העבודה, והמחוברות שלהם למעסיקים. זוהי מגמה בלתי צפויה, שכן היינו משערים שבדומה לתקופות משבר קודמות, כך גם במשבר הקורונה הרצון של העובדים להיאחז בעבודתם ובמקום שהם מכירים היטב - יגדל.

ואולם, הפעם נצפתה תופעה הפוכה: העובדים משקפים רצון להתפתח לכיוונים חדשים, לעשות דברים אחרים, וההחלטה על מעבר מחברה לחברה נהפכה מהירה מאוד. זה לא קשור רק למקום העבודה או לשביעות הרצון מהשכר, אלא למשהו עמוק הרבה יותר: צורך או רצון של הפרט במהפך בחיים, בשינוי סגנון ובסגירת הפערים ביחס עבודה-פנאי".

אפלייד מטיריאלס. מיכה לובטון,
ישיבת עבודה באפלייד מטיריאלס. הגיעה למקום השני בדירוג/מיכה לובטון

כך דורגו את 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2022

הדירוג, שנעשה על ידי Coface BDI, מבוסס על סקרים שנערכו בקרב כ-300 אלף מועסקים במשק ולפי נתוני מעסיקים ב-12 החודשים שהסתיימו בדצמבר 2021. בדירוג שוקללו כמה נתונים: תוצאות של סקרי עובדים פנים-ארגוניים שנערכו ביותר מ-100 חברות, תוצאות סקר מקיף בקרב מנהלי משאבי אנוש בחברות המובילות וכן נתונים שנמסרו מהחברות המובילות לגבי מאפייני הרווחה בארגון.

הדירוג מבוסס על תמהיל של ציוני העובדים לחברות שבהן הם מועסקים, לצד עמדותיהם ותפישותיהם כלפי חברות אחרות, כפי שעולה מתשובות העובדים לגבי מקומות העבודה המועדפים עליהם. כדי למנוע הטיות ולהקיף מגוון רב של דעות, מבוצעים הסקרים לאורך השנה ובפיזור ארצי, ובשקלול הסופי מתבצע נרמול של גודל החברה יחסית לאחרות.

מתודולוגיית הדירוג מבוססת בעיקרה על הסקרים בקרב עובדי החברות (שנערכים ללא עלות). לפיכך, סיכויי החברות שאינן מאפשרות לעובדיהן להשתתף בסקר להיכנס לדירוג הם נמוכים ביותר. 98 מתוך 100 החברות המדורגות השנה אפשרו לעובדיהן להשתתף בסקר. במטרה לדרג את הפרמטרים החשובים לעובד הישראלי בבחירת מקום העבודה נערך תחילה מבחן מקדים בקרב מדגם מייצג של אוכלוסיית המועסקים ובו יותר מ- 2000 נסקרים (ולפיו שוקללו הפרמטרים). לאחר מכן נערך סקר בקרב כ-300 אלף מועסקים, ותוצאותיו שוקללו בהתאם למשקלות שנקבעו בסקר המקדים.

סיילפורס 5. ראובן קסטרו
שלושה עובדים מאושרים של סיילפורס, שתופסת את המקום השלישי. מימין: טל שמעוני, מיכל פורת וכרים פנאדכה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully