וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים מאיימים בשביתה? מנכ"לית משרד החינוך בהתייחסות ראשונה

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 11:28

סכסוכי עבודה מצד ארגוני המורים בסוף כל שנת לימודים,עם הפנים לשנה הבאה, הם מחזה מוכר. למרות זאת, התחושה היא שהפעם מדובר במשבר אמיתי, על רקע גיבוש הסכם קיבוצי. מנכ"לית משרד החינוך, בהתייחסות ראשונה, מקווה שתקציב 2023 יעבור: "בשבילנו ובשביל ההורים, זה קריטי"

אחרי שנתיים בהן ילדי ישראל נפגעו מפתיחה וסגירה של בתי הספר והגנים ולמידה מרחוק בגלל מגיפה הקורונה, שפגעה ברצף הלימודי ובהישגי התלמידים, הכריזה אתמול הסתדרות המורים על סכסוך עבודה, מה שמעמיד בסימן שאלה את פתיחת שנת הלימודים הבאה.

סכסוך העבודה הוא על רקע דיוני השכר על ההסכם הקיבוצי החדש, שמנהלת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מול האוצר. במכתב ששלחה אתמול לממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, טענה בן דויד שנציגי האוצר מגיעים לדיונים ללא נתונים ומתעלמים מהנושאים הבוערים. "פקידי האוצר פועלים במטרה לטרפד הסכם שכר לעובדי ההוראה וכל זאת בשעה שמערכת החינוך נמצאת על סף קריסה ובשעתה הקשה ביותר מאז קום המדינה", כתבה.

אילוסטרציה. ShutterStock
חזרו לבית הספר אחרי שנתיים של למידה חלקית או למידה מרחוק. שביתה בעת הזו עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לדור שלם/ShutterStock

מה יקרה אם הממשלה לא תצליח להעביר תקציב?

בראיון שיתפרסם מחר ב"וואלה", מגיבה מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, לאיום ההשבתה: "הסתדרות המורים ואנחנו נמצאים בדיוני שכר שאמורים לשפר את שכרם של המורים לקראת ההסכם החדש.

כל הסימנים בשטח מצביעים על קושי בגיוס מורים חדשים, התמדה של וותיקים וסימני שחיקה. מעבר לכך, אנחנו רואים גם ירידה ברישום למכללות. השכר שמקבלים המורים לא משקף את המאמץ הגדול שהם משקיעים, שעות העבודה שאינן מסתיימות בסוף יום הלימודים ואופיו המורכב של המקצוע.

תוספת התקציב אינה חלק מתקציבו של משרד החינוך ומצריכה את אישור האוצר, ולכן יש צורך באישור תקציב המדינה לשנה הבאה כדי שהאוצר ידע באיזו מסגרת הוא עומד. דיוני התקציב אמורים להתחיל ביוני - ובשבילנו ובשביל ההורים, זה קריטי".

אתם תלויים בהעברת התקציב. אם הממשלה לא תצליח להעביר אותו, הלימודים יושבתו?
"יש פה שילוב מורכב של הסכמי שכר שהסתיימו בשנה שאין בה תקציב מוגדר. אנחנו עובדים בכל המישורים. ניהול החוסר במורים מטופל בטווח המידי, אנחנו עושים הסבות, מנהלים את הביקושים לשבתונים, ופותחים מסגרות אטרקטיביות למצטיינים עוד טרם סיום הלימודים.

לצד זה נדרש מהלך אסטרטגי ארוך טווח, שיצמצם את החסרים לשנים הבאות. זה לא משהו שיכול להתבצע בשלושה חודשים. זו בעיה שנמשכת תקופה ארוכה.

והיה והממשלה לא תצליח להעביר את התקציב ולא ייסגר ההסכם, כולי תקווה ששנת הלימודים הבאה תפתח, כיוון שהמורים הם גוף מאוד אחראי".

דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך. מוקי שוורץ,
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר/מוקי שוורץ

והיה והתקציב לשנה הבאה לא יעבור, מאיפה יגיע הכסף לתוספות השכר למורים?
"ראיתי שמדינת ישראל יודעת להתארגן תקציבית לצרכים לאומיים ולתת מענה למען מצוקות אסטרטגיות דחופות. אני מקווה שהמדינה תבין את חשיבות פתיחת מערכת החינוך בתורמת לחוסן החברתי, הנפשי והלאומי, בעיקר לאחר נזקי הקורונה, כשהילדים לא למדו באופן סדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully