וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל וקו-אופ חידשו הדרישות להנחות מספקים

אורה קורן

17.2.2003 / 7:24

בניגוד להנחיות הממונה על ההגבלים שאסר הנחות מסוג זה; ספקים גדולים כבר דחו את פניית הרשתות



ספקים של רשתות השיווק הגדולות אמרו אתמול כי בשבוע שעבר חידשו רשתות שופרסל וקו-אופ את הדרישה מספקים לתשלום בגין תחרות מקומית. חיובים בגין תחרות מקומית הם דרישות מספקים לשלם לרשת את ההפרש שבין מחיר המכירה של המוצר ברשת למחיר המכירה של אותו מוצר בחנות מתחרה באותה סביבה עסקית - אם המחיר בחנות המתחרה נמוך מהמחיר של הרשת.



משופרסל נמסר בתגובה כי הרשת מקפידה על קיום הוראות החוק, וכי אם נעשו חיובים, הם נעשו בתיאום עם הספקים. קו-אופ הכחישה כי חידשה את החיובים בגין תחרות מקומית.



הספקים אמרו כי הרשתות מבקשות מהם לחתום מראש על הסכמה להתחייב בעתיד לכל קיזוז שיחליטו הרשתות לבצע, מתוך עילה של צורך להתחרות באזור מסוים. ספקים גדולים כבר דחו את פניית הרשתות. הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, שהחל בבדיקת הסוגיה אמר כי מדובר בצעד חמור של הרשתות.



"לפעמים אני מוכר לחנות מכולת במחיר גבוה מזה של הרשת, אבל החנות, מכיוון שהיא יעילה יותר, מוכרת את המוצר בזול יותר", סיפר אחד הספקים. "מה אני אשם שהרשת אינה יעילה? למה אני צריך לשלם בגלל חוסר היעילות שלה?" לדבריו, שתי הרשתות פנו אליו בשבוע שעבר בדרישה לתשלום ההפרשים.



בתחילת ינואר 2003 אסר הממונה על ההגבלים העסקיים על רשתות השיווק לחייב ספקים לשלם תשלומים רטרואקטיוויים. כמו כן קבע הממונה כי חיוב בגין תחרות מקומית פוגע בתחרות, מכיוון שהוא מונע מספקים להציע מבצעים בחנויות הסמוכות לרשתות שיווק. בימים אלה מגבש שטרום את החלטותיו בדבר מכלול יחסי רשתות-ספקים, בעקבות ממצאי חקירת רשתות השיווק והחברות הגדולות שנמשכה יותר משנה. החקירה חשפה התנהגות הפוגעת, לכאורה, בתחרות מצד חברות גדולות ורשתות השיווק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully