וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת אל על: חברות החיתום של כלל, הראל ומגדל יגישו הצעה במשותף

יורם גביזון

17.2.2003 / 7:47

שתי קבוצות נוספות מתכוונות להגיש הצעות במכרז; הראשונה היא קונסורטיום חברות החיתום של הבנקים, המורכב מפועלים אי.בי.אי, לאומי ושות' ודיסקונט שוקי הון



חברות החיתום של חברות הביטוח הגדולות - כלל, הראל ומגדל - יגישו היום הצעה משותפת להובלת הנפקת אל על. תהיה זו הפעם הראשונה שבה חברות החיתום של חברות הביטוח פועלות במשותף.



שתי קבוצות נוספות מתכוונות להגיש הצעות במכרז. הראשונה היא קונסורטיום חברות החיתום של הבנקים, המורכב מפועלים אי.בי.אי, לאומי ושות' ודיסקונט שוקי הון.



הקבוצה השנייה היא קונסורטיום של חברות החיתום של הברוקרים הפרטיים, המורכב מגמול סהר חתמים, לידר ותמיר פישמן חיתום.



רשות החברות הממשלתיות ביקשה הצעות לניהול קונסורטיום של חתמים להצעת מכר ולהנפקת מניות של אל על, המתוכננת להתבצע על בסיס דו"חותיה הכספיים ל-2002 עד סוף מאי 2003. מלבד ניסיון, משקלל המכרז עמלות חיתום, ניהול ועמלות הפצה של 1.75%-0.6%.



בחברות הביטוח סבורים כי הגשת הצעה משותפת והחוסן הפיננסי של מגזר הביטוח הישראלי יסייעו להן ויחפו על החיסרון היחסי שלהן: חוסר הניסיון של חברות החיתום שלהן. זאת על אף שכלל חיתום, הראל שוקי הון ומגדל שוקי הון וכן המנהלים הבכירים של החברות ניהלו בשנים האחרונות הנפקות בהיקף כולל של מיליארדי שקלים, כשכלל חיתום ביצעה ברבעון הרביעי גיוסי הון ועסקות איגוח ב-250 מיליון שקל להכשרת הישוב, אופרייט ליס וכלל פקטורינג ועסקות בסכום נוסף של 250 מיליון שקל מתחילת 2003, בהנפקה של שטרי הון לכלל ביטוח והנפקה של כלל תעשיות.



מנכ"ל כלל חיתום צחי סולטן אמר שחברות החיתום של חברות הביטוח שכרו את שירותיו של דורון צור כיועץ מתודולוגי להנפקה. סולטן העריך שצור, שהיה בעבר אנליסט ראשי בחברת גמול סהר וסמנכ"ל בחברת ישאל, יסייע לתמחור ההנפקה ואמר כי הוא נחשב לסמכות מקצועית המקובלת על המשקיעים המוסדיים.



לדבריו ההחלטה לגשת במשותף למכרז החיתום היא חלק מהניסיון של חברות הביטוח ליהפך לגורם דומיננטי בשוק ההון.



קודם לכן רכשה כלל את אוורגרין, הקימה את כלל חיתום ואת האגף לנכסים פיננסיים ונמצאת במגעים לרכישת בית ההשקעות אילנות בטוחה. במקביל נכנסה הראל לפעילות בתחום שוק ההון, באמצעות הראל שוקי הון, ומגדל רכשה את מגדל שוקי הון.



הכניסה של חברת הביטוח לתחום החיתום מתבצעת על רקע חזרת הבנקים לתחום זה,



לאחר שבשנות ה-90 איבדו את הבכורה לטובת חברות חיתום פרטיות כמו לידר, אי.בי.אי וגמול סהר חתמים. כחלק ממגמת החזרה של הבנקים לשוק רכש בנק הפועלים אחזקה בחברת החיתום אי.בי.אי (29%) לפי שווי של 88 מיליון שקל, וקיבל אופציה לרכישת השליטה בה.



פועלים אי.בי.אי סיימה את 2002 ברווח של 5 מיליון שקל במחזור של 13.8 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 11.2 מיליון שקל במחזור של 19.4 מיליון שקל ב-2001. החברה הודיעה על חלוקת דיווידנד של 2 מיליון שקל, 12.1 אגורות למניה, חודשיים לאחר שהכריזה על דיווידנד של 3 מיליון שקל, 18.2 אגורות למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully