וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום בטלוויזיה לא עזר, סייברוואן איבדה 86%% משוויה בשיא

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 9:45

סייברוואן יצאה לדרך בקול תרועה רמה, עם דחיפה מאסיבית בפריים-טיים של בעלת המניות "קשת" ועוררה תקוות שתהיה מובילאיי החדשה. רק שמאז השוק הצטנן, ההנפקה בניו יורק נדחתה, שווי החברה נחתך דרמטית ונדמה שהתקווה האחרונה שלה היא תקינה חדשה בכלי הרכב, החל מ-2024

חברת הפיתוח הישראלית סייברוואן, המפתחת מענה להיסח הדעת של הנהגים בכבישים, דיווחה אתמול (ד') כי בשל מצב השווקים החליטו חתמי הנפקתה בבורסת נאסד"ק ארה"ב לדחות את תמחור החברה, והמניה סיימה את יום המסחר בירידה של כ-11%.

החברה ניצלה את מומנטום הקורונה כדי להנפיק את פעילותה בבורסה בתל אביב והחלה להיסחר בה בתחילת יוני 2020. בין משקיעיה עד להנפקתה נמנית חברת שידורי קשת, שגם הכירה את החברה לציבור הרחב באמצעות פרסומות בערוץ הטלוויזיה. רק שבאופן שמזכיר יצירה אחרת של "קשת", חברת WEBOS גיבורת סצנת ההייטקס של "ארץ נהדרת, נראה שגם סייברוואן צריכה לחשב מסלול מחדש, לפחות בכל הנוגע למקורות הכספיים שייאפשרו לה לשרוד.

במהלך מרץ השנה החברה הגישה תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקאית (sec) לטובת הנפקתה בנאסד"ק, אך נראה כי פספסה את מומנטום ההנפקה מעבר לים.

סייברוואן מניה. ללא, מערכת וואלה!
מניית סייברוואן/מערכת וואלה!, ללא

ולא רק העיתוי פוספס, אלא גם תשומת לב המשקיעים. שכן, מאז הנפקתה מניית החברה ירדה בכ-68%, ומאז הגעתה לשווי שיא - במהלך נובמבר 2020 - היא ירדה בכ-86%. שווי החברה כיום עומד על כ-36.7 מיליון שקל לעומת כ-232 מיליון שקל בנובמבר 2020.

סייברוואן נסחרת כיום מתחת לשווי החשבונאי שניתן לה בהערכת השווי שצורפה לתשקיף ההנפקה שלה בבורסה בתל אביב - 15 מיליון דולר, לצד אופציות מכר של 24 מיליון דולר. וזאת למרות שמהלך החודשים האחרונים דיווחה על מספר הסכמים חדשים שחתמה להתקנת מערכותיה בציי רכב שונים.

החברה ממשיכה להציג הכנסות הדומות לחברת הזנק, וגם מתארת עצמה כחברת מחקר ופיתוח. הכנסותיה עמדו על 450 אלף שקל בשנת 2021, ומהווים עלייה של כ-42.4% לעומת 316 אלף שקל הכנסות בשנת 2020.

ההפסד שהציגה החברה לשנת 2021, עם זאת, עלה גם הוא, בקרוב ל-95%, ועמד על כ-26.5 מיליון שקל. סכום שדומה לכלל הוצאותיה, בין היתר עבור שכר 41 העובדים בחברה, מהם 24 עובדי מחקר ופיתוח.

בנוסף, החברה ציינה עוד כי יתרת המזומנים ושווי המזומנים שבידה נכון לסוף שנת 2021 עומדת על כ-8.6 מיליון שקל, ולפיכך בשוק ההון מעריכים כי החברה תיאלץ לבחון דרכים לגיוס הון.

עוד ציינה סייברוואן בדוח הכספי האחרון שלה כי עד עתה השקיעה כ-51.2 מיליון שקל בפיתוח, וכי היא עתידה להשקיע עד כ-20 מיליון שקל נוספים בפיתוחים השונים.

סייבר וואן 2. איציק בירן,
המערכת של סייברוואן. תיאלץ למצוא דרכים לגיוס נוסף של הון, בתקווה לתקינה שתחייב מערכת בטיחות בכל רכב חדש/איציק בירן

הרגולציה בדרך?

כיום לא קיימת רגולציה המחייבת את בעלי כלי הרכב להתקין מערכות להפחתת תאונות דרכים הנגרמות בשל היסח הדעת, אך החברה מצפה לכניסת מספר תקנות, ביניהן תיקון לתקנות הבטיחות הכללית של האיחוד האירופי, לפיהן, החל משנת 2024 יחויבו כלי הרכב העולים על הכביש, בהתקנת חיישן פנימי ברכב שיתריע או ימנע הסחת דעת הנהג.

צבר ההזמנות של החברה עמד עת פרסום הדו"ח הכספי על כ-1,400, מהן 700, על פי החברה, כבר הותקנו.

סייברוואן הוקמה בשנת 2014 על ידי שני גיסים: יוסי כהן, שמונה לסמנכ"ל תפעול בחברה, ועמי גור. מנכ"ל החברה הוא אורי גלבוע, בעבר מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון, קבוצת נגב, ומנכ"ל מאיר רכב (הונדה, וולוו ויגואר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully