וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד בנקים למשכנתאות: גבו ביטוח בגין מענק

שלומי שפר

17.2.2003 / 8:32

לטענת התובעים, הבנקים למשכנתאות גבו דמי ביטוח חיים וביטוח נכס גם על מרכיב המענק בהלוואה, לכאורה בניגוד לחוק



4 זוגות לווים שנטלו משכנתאות מהבנקים ירושלים, עצמאות ואדנים, הגישו אתמול בקשה לתובענה ייצוגית על סך 15 מיליון שקל נגד שלושת הבנקים. בבקשה נטען כי הבנקים גבו מהלווים דמי ביטוח חיים וביטוח נכס גם על מרכיב המענק בהלוואה, בניגוד לחוק. התובעים הם רוכשי דירות שנטלו הלוואות מובטחות במשכנתא בשנים האחרונות. במסגרת המשכנתא קיבלו הלווים גם מענקים מטעם המדינה - סכום כסף לרכישת דירות הניתן בדרך כלל באזורים מועדפים, שאותו אין צורך להחזיר. המענקים ניתנים פעמים רבות לאוכלוסיות חלשות המבקשות לגור ביישובי הפריפריה.



נוסף על המשכנתא דורשים הבנקים למשכנתאות מהלווים שני סוגי ביטוח - ביטוח חיים וביטוח הנכס. פרמיית הביטוח נגזרת מגובה ההלוואה. אם מוסיפים את כספי המענק לסכום ההלוואה לצורך חישובה של פרמיית הביטוח - הפרמיה גדלה.



התובעים, באמצעות עורכי דינם, טוענים כי הבנקים אינם יכולים לחייב את הלווים לכלול את כספי המענק בסכום לצורך חישוב הביטוח וכי הם פעלו שלא כדין וחייבו את הלווים בתשלום יתר. לטענת התובעים, הבנקים נקטו אמצעים שונים כדי להסתיר מהם את העניין. כך, למשל, אחד הבנקים החתים את הלווה על טופס פוליסת ביטוח חיים אשר בו לא ננקב כל סכום.



בנק אחר הטביע על חוזה ההלוואה חותמת "ביטוח החיים יכלול גם את הסכום הניתן כמענק ו/או הלוואה עומדת". כלומר הבנק ידע כביכול כי אינו יכול לגבות את הפרמיה, אך עקף את המכשול בהחתמת הלווה על הצהרה כי הוא יודע שהוא משלם גם על מרכיב המענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully