וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה במחירי הזהב על רקע ההפוגה הזמנית במתיחות במפרץ; ירד ל-341.25 דולר לאונקיה

יהודה שויצר

17.2.2003 / 8:57

מחירי הזהב נפלו בכ-3% לשפל של 7 שבועות בטוקיו, על רקע הערכה כי המתקפה האמריקאית על עיראק תידחה בכדי לאפשר לפקחי הנשק של האו"ם להשלים את משימתם



מחירי הזהב נפלו בכ-3% במסחר בטוקיו על רקע הערכה כי המתקפה האמריקאית על עיראק תידחה בכדי לאפשר לפקחי הנשק של האו"ם להשלים את משימתם. מחיר הזהב ירד ביותר מ-10 דולר ל-341.25 דולר לאונקיה - מחיר שפל של שבעה שבועות.



לירידה במחירי הזהב תרמה גם המחאה הגדולה בעולם כנגד המלחמה בעיראק. בסוף השבוע האחרון הפגינו בערים המרכזיות בעולם מיליוני בני אדם שמחו כנגד המלחמה וקראו קריאות גנאי נגד הממשל האמריקאי.



ביום שישי הגיש ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, את הדו"ח המסכם שלו למועצת הביטחון. בליקס אמר כי עיראק הגבירה מעט את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם, ובירך את החלטת סדאם חוסיין לפרסם צו נשיאותי האוסר שימוש בנשק להשמדה המונית. לדבריו, לא מצאו פקחיו כל עדות לקיומו של נשק להשמדה המונית, להוציא מספר ראשי נפץ ריקים שהושמדו.



עם זאת, אמר בליקס כי עיראק טרם נתנה הסבר הולם להיעלמותם של אלפי טונות של כימיקלים מסוכנים וחומרים ביולוגיים, לרבות גז עצבים VX וחיידקי אנתרקס. בליקס אמר כי משימת הפקחים אינה לאתר נשק זה, אלא עיראק היא שצריכה לספק את התשובות ולסייע לפקחים בעבודתם. לפי הערכות, תדחה ארה"ב את המתקפה המתוכננת לסוף החודש הזה או לתחילת מארס.



אי הוודאות הנובעת מהמחלוקת במועצת הביטחון של האו"ם, הנחלקת בין עמדת ארה"ב ובריטניה, התומכות במתקפה, לצרפת וגרמניה, המתנגדות לה - גורמת לאי מנוחה בשוקי ההון וכן בשוקי הסחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully