וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות להסתדרות: על פי הסקרים, בר דוד בדרך לקדנציה נוספת

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 10:44

כשבוע לבחירות: מסקר שנערך בידי דיירקט פולס ושהגיע לידי וואלה, עולה כי יו"ר ההסתדרות זוכה לתמיכה של 69% לעומת 31% ליריבו עופר עיני. הערכה: התמיכה הגורפת של הוועדים בארנון בר דוד מתבססת על קואליציה רחבה

בדרך לכהונה נוספת: יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מוביל בפער של כמעט 40% מול יריבו עופר עיני בהתמודדות לראשות הארגון שתיערך ב-24.5, כך עולה מסקר עדכני שהגיע לידי וואלה.

על השאלה באיזה מועמד אתם תומכים בבחירות לראשות הסתדרות העובדים הכללית? 53% השיבו כי יצביעו עבור ארנון בר דוד, 22% בלבד לעופר עיני, 21% טרם החליטו ו-4% באף אחד מהם. אבל שימו לב למספרים כאשר בודקים את ההצבעה בקרב בעלי הדעה: 69% השיבו כי יבחרו בארנון בר דוד לראשות ההסתדרות, כאשר רק 31% בעופר עיני, פער של כמעט 40%.

מקרב הנשאלים, 71% בטוחים כי יגיעו להצביע ביום הבחירות, 16% כמעט בטוחים שיצביעו, 4% יצביעו בסבירות נמוכה ו-9% לא מתכוונים להצביע.

סקר: במי תבחרו כיו"ר ההסתדרות?. Direct Polls,
על פי הסקר, ארנון בר דוד עומד לנצח ולזכות בכהונה נוספת כיו"ר ההסתדרות/Direct Polls

פרשנות: הפער עשוי לגדול

מעבר לנתונים שעלו מהסקר, באופן מסורתי, בבחירות לראשות ההסתדרות יש משקל גדול במיוחד לתמיכת הוועדים. במערכת הבחירות הנוכחית זוכה היו"ר בר דוד לתמיכה כמעט אבסולוטית של הוועדים: מתוך 1,100 ועדים בהסתדרות, 1,080 תומכים בארנון בר דוד.

הנתון החריג הזה, כך לפי ההערכות, צפוי להוביל לסחף משמעותי לטובת בר דוד ולהגדלת הפער הגדול ממילא, אך מלמד בעיקר על חולשתו של עיני, יו"ר ההסתדרות לשעבר, שלמרות הצהרותיו לא הצליח לייצר לעצמו תמיכה משמעותית בקרב הוועדים.

סקר: האם תלכו להצביע בבחירות להסתדרות?. Direct Polls,
עד כמה אתם בטוחים שתצאו להצביע?/Direct Polls

ממרצ ועד ש"ס

התמיכה הגורפת בבר דוד, נובעת בין היתר מעוצמת הקואליציה שלו, מאחר וסיעת עוגנים בראשותו מכילה את כלל המפלגות, מהרשימה המשותפת, העבודה ומרץ ועד הליכוד וש"ס.

בין הוועדים הבולטים שתומכים בבר דוד: רשות שדות התעופה, חברת החשמל, נמל חיפה ונמל אשדוד, רכבת ישראל, שירותי בריאות כללית, העובדים הסוציאליים, האחים והאחיות, התעשייה האווירית, אל על, רפאל, התעשייה הצבאית, כל ועדי הרשויות המקומיות ועוד.

יו"ר ההסתדרות הנכנס,  ארנון בר דוד. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות. לפי הסקר, ניצחונו בבחירות מובטח/אתר רשמי, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

600 אלף בוחרים

בבחירות להסתדרות זכאים להשתתף כ-600 אלף חברי הארגון. הם בוחרים יו"ר בבחירה אישית, ומפלגה שתייצג אותם בבית נבחרי ההסתדרות. נשים בוחרות גם ביו"ר נעמ"ת. בבחירות הקרובות, לראשונה, תתקיים הצבעה דיגיטלית.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור סיעת עוגנים בראשות ארנון בר דוד, בתאריך ה- 8 במאי 2022, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,263 נדגמים בוגרים (18+) החברים בהסתדרות העובדים בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.7%+- בהסתברות של 95%.

עופר עיני, ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
עופר עיני, לשעבר יו"ר ההסתדרות. על פי הסקרים, הניסיון לקאמבק עומד להיכשל/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully