וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הנוודים: מטיילים יותר, נהנים יותר, מרוויחים יותר

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 14:13

מחקר חדש שהמתמקד בסוג חדש של עובדים (Anywhere Worker) מציג נתון מפתיע לפיו 90% מ"העובדים הנוודים" מדווחים על עליה בהכנסותותיהם, על אף שאינם פועלים ממקום קבוע. עוד מסתבר כי נוודות דיגיטלית, שהיתה נחלתם של רווקים צעירים, הפכה לתופעה גם בקרב בעלי משפחות

מאז פרוץ מגפת הקורונה, יש אנשים ששינו משמעותית את סגנון החיים והעבודה שלהם. נוודות דיגיטלית שהיתה נחלתם הבלעדית של רווקים צעירים, הפכה תופעה מוכרת גם בחייהם של קבוצת אנשים גדולה יותר הכוללת משפחות, זוגות וקבוצות חברים, שבוחרים לשלב טיול בעבודה ועבודה בטיול. סגנון החיים הזה מתאפשר בזכות המעבר לעבודה מרחוק והרצון הגובר לשלב קריירה ופנאי באופן גמיש יותר.

והנה, למרות שאצל רובנו נקשר מסע מתמשך ברחבי העולם לוויתור על קריירה, מתברר, לפחות על פי עדותם של הנוודים הדיגיטליים עצמם, כי לא רק שהם צוברים יותר חוויות והתנסויות, אלא שהם גם מצליחים להרוויח יותר.

גבר חולם על חופשה. ShutterStock
סוג חדש של עובדים מתוך טרנד ה-Anywhere Worker/ShutterStock

סגנון החיים החדש משלב בין עבודה לטיולים

חברת ההייטק Fiverr אינטרנשיונל בע"מ (NYSE:FVRR), מציגה תובנות ממחקר חדש שערכה בשיתוף עם Lonely Planet, חברת מדיה מובילה בעולם בתחום הנסיעות והדרכת הטיולים.

המחקר של השתיים, שמתמקד בסוג חדש של עובדים (עובדים נוודים) מציג נתון שעשוי להפתיע אתכם: 90% מהנשאלים במחקר דיווחו על עליה או יציבות בהכנסותיהם מאז שהפכו ל"עובדים מכל מקום" ("Anywhere Workers").

בסקר השתתפו 1,400 נשאלים, אזרחי 67 מדינות שונות, שעובדים מרחוק במהלך השנה משני יעדים ומעלה, בארצם או בחו"ל ומניסיונם אפשר ללמוד על סגנון החיים החדש, שמשלב בין עבודה לטיולים.

תיירת עם ביקיני לפ טופ מחשב נייד. ShutterStock
עובדים מכל מקום: משלבים טיולים עם עבודה/ShutterStock

בין ממצאי המחקר מצאנו כי:

  • 54% מ"הנוודים הדיגיטליים" מגדירים את עצמם כ"עובדים מרחוק", שמטיילים מבלי להיות מוגבלים לעבודה מהמשרד.
  • מעל ל-60% מהם עובדים במשרה מלאה, אך בכל זאת מטיילים ועובדים ממקומות שונים.
  • כ-25% מגדירים עצמם כ-Slomads - שעובדים מרחוק ומטיילים, אך משתקעים בכל פעם לתקופות ארוכות.

יותר מקומות עבודה מאפשרים עבודה מרחוק

  • 84% מה"עובדים מכל מקום" מצאו תפקיד שמאפשר להם לטייל תוך כדי עבודה.
  • 98% מהם מתכננים להמשיך לעבוד מרחוק ולטייל לפחות עוד חצי שנה.
  • העובדים מכל מקום עוסקים בתחומים מגוונים כאשר השכיחים מביניהם הם: IT, הנדסה, שיווק דיגיטלי, ייעוץ, BI, אדריכלות ועיצוב.

היעד הבא נבחר על פי עלויות מחייה ואיכות האינטרנט

  • התרבות המקומית ומזג האוויר בסדר עדיפויות לבחירת היעד הבא אך עלויות המחייה הן השיקול המכריע (33%).
  • ה"עובדים מכל מקום" רוצים לחיות במקומות שיש בהם מוסדות חינוך לילדיהם, ראייה לכך ש"עובדים מכל מקום" מטיילים ועובדים גם בתור הורים.
  • קרוב למחצית (45%) מהעובדים מכל מקום נשואים ו-70% מהם הם הורים.
בחור שוכב עם מחשב נייד על הדשא. ShutterStock
עלויות המחייה הן שיקול מכריע (33%) בבחירת היעד הבא/ShutterStock

משלבים בין חוויות, טיולים, קריירה ומשפחה

גלי ארנון, סמנכ"לית שיווק, Fiverr: "בשנים האחרונות, וביתר שאת בתקופת הקורונה, מיליוני אנשים שינו את סגנון העבודה והרגלי החיים שלהם לטובת עבודה מרחוק. הפלטפורמה של Fiverr מאפשרת להם את הגמישות לטייל בעולם ולעבוד אחרת.

אותם 'עובדים מכל מקום' משלבים יום יום בין חוויות של טיולים, קריירה וחיי משפחה. אנחנו בפתחו של עידן החדש הזה, שפתח הזדמנויות לרבים לחיות ולעבוד בצורה אחרת".

ניתיה צ'מברס, סמנכ"לית תוכן ועורכת ראשית, Lonely Planet: "אנחנו נמצאים בתקופת זמן ייחודית בה מתאפשר לנו לחיות ולעבוד ממקומות שתמיד חלמנו עליהם. "לונלי פלאנט" שמחים לאמץ את המציאות החדשה הזו, שבה הרצון האנושי שלנו לטייל ולחקור מתחבר עם הדרך בה רבים בוחרים לחיות. התשוקה של ה'עובדים מכל מקום' למטרה, לחיבור ולמשמעות אמיתית הוא חלק מה-DNA של לונלי פלאנט. אנחנו נרגשים להצטרף אליהם למסעותיהם עם תוכן, שירותים וחוויות ייחודיים".

נוודים דיגיטליים. Shutterstock, ShutterStock
הנוודים הדיגיטליים: לעיתים אף מרוויחים יותר/ShutterStock, Shutterstock

גישה להזדמנויות גלובליות

משימתה של Fiverr היא לשנות את הדרך בה העולם עובד ביחד, לספק לעולם גישה לאנשי מקצוע ולספק להם גישה להזדמנויות גלובליות, כך שכל אחד מהם יוכל להצמיח את העסק ואת המותג שלו ולהגשים את חלומותיו.

Lonely Planet היא חברת בת של Red Ventures, חברת הדרכת נסיעות והמותג מספר 1בעולם למדריכי נסיעות. מ-1973 והלאה מספקת החברה מידע אמין ומעורר השראה למטיילים באמצעות הרשת, במדריכים מודפסים או במוצרים ניידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully