וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של שב"א: מאמצת טכנולוגיה נגד הונאות בקניות אונליין

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 13:15

לפי נתונים של שב"א, כ-58% מההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי מתבצעות בעסקאות אונליין מכאן עלה הצורך להיאבק בהונאה

שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי מכניסה את האבטחה המתקדמת DS3) D3 Secure) שפיתחה Netcetera למערכת שלה.

טכנולגיית ה-EMV שנכנסה באופן רשמי לשימוש בישראל לפני כשנה וחצי מאפשרת רמת אבטחה בעסקאות פיזיות וגם נגד ניסיונות ההונאה בעסקאות בכרטיסי אשראי אשר מתקיימות ברוב המכריע של המקרים בעסקאות אונליין.

לפי נתונים שנמסרו לוואלה משב"א, הסכום הממוצע לעסקאות שבוצעו במהלך שנת 2021 בכרטיסי אשראי באון ליין בכל רבעון נאמד בכמאה מיליארד שקל. כך גם לגבי הרבעון הראשון לשנת 2022 מכאן עולה הצורך לדברי החברה בהכנסת בטכנולוגיה החדשה.

כיום, גם בשל משבר הקורונה והשפעותיו על שוק התשלומים, כ-58% מההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי מתבצעות בעסקאות אונליין. לכן, החליטה שב"א להכניס את השימוש בטכנולוגיית אבטחה מוגברת הנחשבת למתקדמת ביותר בעולם. הטכנולוגיה שכבר הוטמעה במערכת התשלומים הלאומית מאפשרת למנוע ניסיונות הונאה של עסקאות עבור מנפיקים וסוחרים ומעצימה סביבה מאובטחת ללקוחות הקצה.

השימוש בטכנולוגיה DS3 תאפשר למערכת התשלומים הלאומית לספק יתרונות עסקיים כמו תהליכי תשלום אופטימליים, צמצום משמעותי של ניסיונות ההונאה בעסקאות אונליין , וזאת מבלי להתפשר על חווית משתמש מהירה עבור בית העסק והקונה המקוון.

הונאה, פישינג, האקר. ShutterStock
שיתוף פעולה ישראלי-שוויצרי יפסיק את ההונאות בעסקאות אונליין?/ShutterStock

"לצמצם לאפס את נסיונות ההונאה בעסקאות אונליין"

מנכ"ל שב"א איתן לב טוב ציין כי "אנחנו רוצים לספק את טכנולוגיית האבטחה הטובה ביותר למערכת התשלומים הישראלית ולכן בחרנו ב-Netcetera כשותפה. מדובר בחברה עם יכולת מוכחת של תוכנות תשלום בינלאומיות שמספקת שירותים לכמה משחקני התשלומים הטובים והגדולים ביותר בעולם.

הטכנולוגיה שאנו מכניסים הצליחה לצמצם לאפס את ניסיונות ההונאה בעסקאות אונליין בשווקים דומים לישראל. שיתוף הפעולה עם התאגיד השוויצרי יאפשר לנו להכניס בהמשך אלמנטים נוספים של חדשנות וידע בשיטות התשלום המקוונות בעולם התשלומים המתקדמים הישראל".

פיטר בוז'יקוב, מנהל פיתוח עסקי של Netcetera אמר כי "לעולם התשלומים הישראלי ולחברת שב"א יש היסטוריה של גידול מהיר בהיקף העסקאות וההוצאות בכרטיסי אשראי. אנו גאים להיות שותפים לעליית רמת האבטחה שתאפשר את המשך מגמת הצמיחה של שוק המסחר האלקטרוני הישראלי, על ידי מתן שירותים מצוינים שמביאים אפילו יותר ביטחון בעתיד של תשלומים מקוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully