וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג מעריב-וואלה: בתי ההשקעות המצטיינים ברבעון הראשון

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 17:03

אחרי ביצועי היתר שרשמה הבורסה המקומית מתחילת השנה, בחודש מרץ וול סטריט עקפה את תל-אביב. איך זה השפיע על דירוג בתי ההשקעות, ומיהם מנצחי הרבעון הראשון?

שנת 2022 בשווקים הפיננסיים מסתמנת בינתיים כסיוט למשקיעים, עם ירידות חדות בבורסות המובילות בעולם. אבל לכמה שבועות בודדים, בחודש מרץ, היה נראה שהמשבר מאחורינו והצבע הירוק חזר לשלוט בוול-סטריט.

איך זה השפיע על דירוג בתי ההשקעות של מעריב-וואלה בשיתוף קלריטי קפיטל - התוצאות לפניכם.אבל לפני שנחשוף את הדירוג החדש, ניזכר במה שקרה לשווקים עד כה: שוק המניות המקומי, שפתח את השנה בצורה טובה יחסית לעולם, נמצא נכון להיום בטריטוריה שלילית, עם ירידה של כ-5% מתחילת השנה (נכון ל-11 במאי).

דירוג מעריב וואלה לבתי השקעות מרץ 2022. ללא, מערכת וואלה!
דירוג בתי ההשקעות בישראל, מרץ 2022/מערכת וואלה!, ללא

אבל זה עוד טוב לעומת מדד S&P500 האמריקאי, שירד בכ-15% נכון לאותו תאריך, ולמדד מניות הטכנולוגיה, הנאסד"ק, שירד ב-26% מתחילת השנה.המרה השחורה שנפלה על השווקים השנה מיוחסת בעיקר להתפרצות האינפלציה בעולם, שהחלה בשל קשיי אספקה שנוצרו עקב משבר הקורונה והתמריצים האדירים שהזרימו הממשלות והבנקים המרכזיים, והואצה על רקע המלחמה באוקראינה, שהקפיצה את מחירי הנפט והסחורות החקלאיות.

אחד הכלים המרכזיים להילחם בהתפרצות אינפלציה הוא העלאת ריבית, והמשקיעים, שהבינו זאת, מיהרו לממש את השקעותיהם ושלחו את השווקים לירידות עוד לפני שהריבית הועלתה בפועל בארה"ב. בינתיים הריבית אכן עלתה, כשאת הטון מוביל הבנק המרכזי של ארה"ב, עם שתי העלאות רצופות וחדות של 0.5%, במרץ ובאפריל. מי שהגיבו רע במיוחד להעלאת הריבית היו מניות חברות הצמיחה, ובעיקר מניות הטכנולוגיה, שסביבת ריבית גבוהה לא מיטיבה עמן.

בתי השקעות בולטים לטובה בשנת 2022. מעריב
על הפודיום שלנו/מעריב

המשקיעים בבורסה בתל-אביב נשארו יבשים (בדרך כלל)

ודווקא כשהשווקים בעולם סערו, המשקיעים בבורסה בתל אביב נותרו, רוב הזמן, כמעט ללא פגע. הבורסה בתל-אביב הצליחה לשמור על מגמה חיובית לאורך מרבית הרבעון הראשון, כשהיא נהנית מעוצמת המשק הישראלי, שנראה שהשאיר את משבר הקורונה הרחק מאחור.

ראשית, האינפלציה בישראל לא מתקרבת לרמות המאיימות בעולם. בנק ישראל אמנם העלה את הריבית בחודש אפריל, אך בעיקר כדי "ליישר קו" עם המגמה בעולם, ולא כדי להילחם בהתפרצות אינפלציונית מאיימת. המשק הישראלי צמח בקצב שיא של כ-8.2% ב-2021, וגם שיעור הבלתי מועסקים במשק חזר לרמות שהכרנו לפני המשבר (4.2% בפברואר 2022 לעומת כ-10% בפברואר 2021).

איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט השקעות. יח"צ,
איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט השקעות/יח"צ

יציבות בצמרת

דבר נוסף שסייע לבורסה הישראלית הוא מיעוט חברות הטכנולוגיה (מרבית מניות חברות הטכנולוגיה הישראליות נסחרות בבורסה בארה"ב ולא בישראל).כאמור, בחודש מרץ התמונה קצת השתנתה, שכן הוא התאפיין בעליות שערים נאות בוול-סטריט, שאף עקפו את אלה של השוק המקומי.

כך, מדד תל אביב 125 עלה בכ-2% בחודש מרץ, בעוד שמדד ה-S&P500 סיים בעלייה של כ-3.7%. לעומת שוקי המניות, שוק האג"ח הגלובלי המשיך במגמה שבה פתח את השנה וירד בלמעלה מ-2%, על רק נתוני אינפלציה גבוהים מאוד. בישראל, מדדי התל-בונד הצליחו לסיים בעליות קלות, אך מדד האג"ח הכללי הציג ירידה של כרבע אחוז.

איך כל זה השפיע על דירוג בתי ההשקעות שלנו לחודש מרץ? כזכור, מתחילת השנה בלטו בצמרת הדירוג בתי השקעות שנהנו מחשיפת יתר לשוק המקומי. בחודש מרץ התברר שאותם בתי השקעות יודעים להוביל גם כשהבורסות בחו"ל עוקפות את ביצועי הבורסה בתל-אביב.

יוסי לוי מנכ"ל משותף בית ההשקעות מור. יח"צ,
יוסי לוי, מנכ"ל בית השקעות מור/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully