וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג אלקטרוניקס רוכשת 5% מחברת סימביאן תמורת 27 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

17.2.2003 / 10:53

העסקה מהווה ניצחון נוסף של סימביאן - המייצרת תוכנות לענף האלחוט - על מיקרוסופט



סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, תרכוש 5% מיצרנית התוכנות ממניות סימביאן הבריטית תמורת 27 מיליון דולר. עסקה זו, למרות מחירה הנמוך יחסית, מהווה ניצחון נוסף של סימביאן, המייצרת תוכנות לענף האלחוט, על מיקרוסופט, יריבתה בענף זה.



סימביאן נוסדה ב-1998 כמיזם משותף של שחקניות מובילות בתחום התקשורת האלחוטית, לצורך פיתוח מערכת הפעלה לסביבת מכשירים ניידים. מערכת ההפעלה של סימביאן מתחרה במערכת הפעלה למכשירים ניידים של מיקרוסופט, ולטענת חברת פסיון, המחזיקה במניות רוב בחברה, החברות העושות שימוש בה מייצגות כיום כ-70% מן השוק.



החברה מוכרת רשיונות למערכת ההפעלה שפיתחה ליצרניות מכשירי קצה ובהן אריקסון, קנווד, סימנס, סניו, פוגי'טסו; וכן לבעלות מניותיה, פסיון, סוני, נוקיה, מוטורולה ומצושיטה. לחברה אף הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי ושיווקי עם אמבלייז הישראלית. מיזם סימביאן הוקם על ידי קונסורציום של חברות, בהובלת יצרנית מחשבי כף היד הבריטית פסיון. לנוקיה בעלות של 21% במיזם זה, לצד מוטורולה, אריקסון ומצושיטה.



למרות העסקה, סמסונג עדיין לא מחויבת באופן בלעדי לשימוש בתוכנות סימביאן. סמסונג גם חתמה על הסכם עם מיקרוסופט המאפשר לה להשתמש בתוכנות של ענקית התוכנה לטלפונים סלולרים. סמסונג הדגישה כי מטרת העסקה לקדם את ייצור הטלפונים החכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully