וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלבנת ההון עלולה לעבור מבורסת הקריפטו למוסדות הפיננסיים"

16.5.2022 / 0:48

ככל שעובר הזמן מסתמן כי ה-NFT אינו טרנד חולף ובקרב הרגולטורים קיימת ההבנה שצריך לדבר על אסדרה וחקיקה בתחום. בכנס של אוניברסיטת רייכמן ומשרד עורכי דין מ. פירון ושות' דנו בסיכונים שצריך לקחת בחשבון

האם ה- NFTיישאר בועה דיגיטלית למכירת יצירות אמנות, ציוצים בטוויטר וסצנות מסרטים מפורסמים או שיהפוך לחלק בלתי נפרד מהכלכלה? אלה חלק משאלות שהתעוררו בכנס של משרד עוה"ד מ. פירון ושות' ואוניברסיטת רייכמן, שעסק בדרכים לאסדרת ה-NFT כך שלא ישאיר את הסוחרים והאספנים באפילה רגולטורית.

ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור לשעבר אמרה כי "טכנולוגית הבלוקצ'יין צפויה לקחת חלק משמעותי מכלכלת העתיד, בתצורות שונות, וזהו שלב מכריע בעיצובה". לגבי NFT ציינה כי "מדובר בטכנולוגיה שמרכיב האנונימיות בו נמוך יחסית, וכי דווקא היות ה"טוקן" יחודי - מקל אחר התחקות פעילות עבריינית בו. זה אולי פחות קריטי כשמדובר בפריטים אופנתיים אבל כאשר זה משמש להעברת בעלות על נכסים הסיכונים גדלים בהרבה".

מימין ליאור זקס מילי פרי יעקב אנוך לידיה שר ואביב גאון. אורן שלו,
מימין ליאור זקס מילי פרי יעקב אנוך לידיה שר ואביב גאון/אורן שלו

באשר לסיכונים ב-NFT ציינה ד"ר ווגמן רטנר כי "ראינו NFT שמכילים תוכנות זדוניות וגם לא מעט מקרים של מרמה והונאה בין אם על ידי הזירות עצמן או הרצה פיקטיבית על ידי משתמשים ופעילות של הלבנת הון. בנוסף, ישנן הונאות שנגרמות על ידי כך שהחוזה החכם ב-NFT גורם לפעולות בעייתיות כפי שאירע במקרה שבו רוכשים טענו שאי אפשר לממש מטבעות דיגיטליים "משחק הדיונון".

לדבריה, "כדי לאפשר שימושים לגיטימיים וצמיחה מיטבית, ולאפשר לרוכשים "להיפגש עם הכסף" נדרשת רגולציה חכמה. כדי לקבל לגיטימציה ולצמוח נדרש איתות שלא מדובר בתחום שחור. אם לא יעשו התאמות של מערכות הסליקה והתשלומים לעולם הקריפטו, סיכוני הלבנת הון וארגוני טרור עלולים לעבור מבורסת הקריפטו למוסדות הפיננסים".

לדברי עו"ד יעקב אנוך, שותף וראש מחלקת מיזוגים ורכישות במשרד מ. פירון ושות' "הבעיה האמיתית היא שהרגולטורים ניגשים לתחום מתוך פחד שממנו נובע הרצון להגביל, ולא מתוך תפיסה של הזדמנות משקית שממנה טבעי שינבע דווקא הרצון לאפשר את הפעילות".

לדבריו, "רגולציה וחקיקה נכונות יאפשרו הסרת סימני שאלה מעל שאלות כמו תקפותם ואופן פעולתם המשפטי של חוזים חכמים, יפתרו את שאלות הקניין הרוחני הקשורות בתחום מתפתח זה ויבחנו את אופן יישומם של דיני המכר והצרכנות על עסקאות באמצעות חוזים חכמים בכלל ובתחום ה NFT במיוחד. אני מקווה שתתפתח גמישות מחשבתית שתאפשר קידום התעשייה הזו בישראל".

ד"ר אביב גאון מבית ספר הארי רדזינר למשפטים באוניברסיטת רייכמן התייחס למימוש של ה- NFT. לדבריו, ה-NFT הוא עוד כלי טכנולוגי בהתפתחות הכלכלת של המשק ולכן לא מדובר בטרנד והוא איתנו כדי להישאר. צריך לשים לב שבסוף NFT הוא עוד ממד שנוסף לשוק הסחורות. הדרך להפוך אותו למשהו שיהיה קצת יותר שכיח זה חברות שייקחו את המוצר הזה וימסחרו אותו. בהרבה מאוד מובנים עולה השאלה האם ניתן למסחר את הידע ולתת לו ערך ממשי, כפי שאנחנו יודעים לסחור היום בשירותים אחרים, ואז התחום הזה ילך ויתחזק".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully